کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز پیش ثبت‌نام سفر به عتبات در ایام عرفه، تاسوعا و عاشورا

فارس , 5 مرداد 1395 ساعت 0:46

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات برای اعزام‌های 13 شهریور تا 15 آبان امسال شامل روزهای عرفه، تاسوعا و عاشورا از امروز می‌توانند برای این سفرها پیش ثبت‌نام کنند.


به گزارش بلاغ، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای با اعلام آغاز پیش ثبت‌نام عتبات عالیات از امروز آورده است: با عنایت به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت ثبت‌نام گروه‌های اعزامی عتبات عالیات  مربوط به بازده زمانی 13 شهریور لغایت 15 آبان 1395 (ایام عرفه، محرم و دهه اول ماه صفر) به اطلاع می‌رساند:
1) در این دوره متقاضیان تشرف قبل از ثبت نام در کاروان‌ها در مهلت مقرر در سامانه پیش ثبت‌نام عتبات عالیات به آدرس www.atabat.haj.ir نام‌نویسی و کدرهگیری دریافت خواهند کرد.
2) شروع پیش ثبت‌نام از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه پنجم مرداد لغایت ساعت 16 روز جمعه پانزدهم مرداد 1395  خواهد بود.
3) روز یکشنبه 17 مردادماه قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه آن روز دوشنبه 18 مرداد بر روی سامانه پیش ثبت‌نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه و زمان ثبت‌نام در کاروان‌ها مطلع شوند.
رئیس حج و زیارت ایلام خبر داد
آغاز ثبت‌نام زائران اربعین حسینی
از 16 مرداد ماه جاری
رئیس حج و زیارت استان ایلام گفت: با رایزنی‌های انجام شده توسط مسئولان حج و زیارت کشور با مقامات عراقی، 20 کنسولگری امسال روادید برای زائران اربعین حسینی صادر می‌کنند.
غلامرضا ممیز از آغاز ثبت‌نام زائران اربعین از روز 16 مرداد ماه جاری خبر داد و گفت: برای ساماندهی بهتر، ثبت‌نام زائران اربعین حسینی چهار ماه زودتر از سال گذشته آغاز می‌شود و زائران اربعین حسینی می‌توانند از 16 مرداد ماه امسال با مراجعه به سامانه سماح ثبت‌نام کنند.
وی افزود: از اول شهریور ماه نیز در چهار استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان و کرمانشاه ویزا برای زائران صادر و از اول مهر ماه نیز در 20 نقطه کشور دفاتر کنسولگری مستقر و نسبت به صدور ویزای زائران اربعین اقدام خواهند کرد.
وی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائران عتبات عالیات در سال جاری باید برای اعزام در سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir
ثبت نام کنند.
رئیس حج و زیارت استان ایلام با اشاره به اینکه هیچ اعزامی خارج از این سایت صورت نمی‌گیرد، یادآور شد: روادید خروج از کشور برای حضور در آیین اربعین حسینی تنها برای افرادی صادر خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند و مدارکشان نیز تکمیل باشد.
ممیز با بیان اینکه گذرنامه زائران باید تا پایان سال جاری اعتبار داشته باشد، تأکید کرد: یکی از مشکلات سال گذشته زائران اربعین حسینی تهیه ارز برای صدور روادید بود که امسال با عنایت به همکاری‌های صورت گرفته برای صدور ویزا معادل هزینه ریالی از طریق همین سامانه از حساب ثبت‌نام کننده کسر می‌شود. وی اضافه کرد: پس از ثبت‌نام در این سامانه دسته‌بندی و گروه‌بندی‌های زائران انجام می‌شود و بعد از آن تمامی اطلاعات لازم در خصوص اعزام زائران در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
ممیز بیمه اجباری زائران اربعین حسینی را از دیگر الزامات زائران برای ورود به خاک کشور عراق و شرکت در کنگره بزرگ اربعین امسال اعلام کرد.
برآورد می‌شود امسال حداقل دو میلیون زائر برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عتبات عالیات و کربلای معلی مشرف می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود امسال بیشترین تعداد زائر از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق عزیمت کنند.


کد مطلب: 212470

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/212470/آغاز-پیش-ثبت-نام-سفر-عتبات-ایام-عرفه-تاسوعا-عاشورا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com