تلاش جدید دشمن برای ارتقای سطح جاسوسی

استخدام 6500 متخصص امنیت سایبری در دولت آمریکا

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۱۰۵۶۶
دولت آمریکا پس از استخدام 3000 نفر متخصص امنیت سایبری، قرار است تا ژانویه 2017 تعداد 3500 نفر دیگر را در این حوزه به‌کارگیری کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از نتورک ورلد، نگرانی‌های کاخ سفید در مورد حفظ امنیت اطلاعات حساس خود باعث شده تا دولت آمریکا در تلاش برای یافتن راه‌هایی به منظور حل این نقیصه باشد.
یکی از مشکلات اصلی در این زمینه عدم امکان پرداخت مناسب به این نوع متخصصان در قالب سیستم دولتی است. به همین علت متخصصانی از این دست بیشتر تمایل به فعالیت در بخش خصوصی دارند، اما دولت تلاش می‌کند با ابداع روش‌های جدید پرداخت این افراد را از بخش خصوصی جذب بخش دولتی کند.

کاخ سفید امیدوار است از این طریق واکنش به تهدیدات پیچیده سایبر ارتقا یابد تا چالش‌های استراتژیک اقتصادی و امنیتی فراروی ایالت متحده کاهش یابد. آمریکا بارها کشورهای چین، روسیه و ایران را سه تهدید سایبری جدی برای خود دانسته است. میزان پرداختی به افراد شاغل در این بخش از 55 هزار دلار در سال فراتر خواهد رفت و البته در صورت بهره مندی از مدارک تحصیلی بالاتر این رقم می‌تواند به دو برابر هم برسد. در مقام مقایسه یک متخصص امنیت سایبر در بخش خصوصی با سه سال سابقه به طور متوسط سالانه 99 هزار دلار دریافت می‌کند. این رقم با 5 سال سابقه به 118 هزار دلار افزایش می‌یابد و بنابراین دولت می‌تواند امیدوار باشد ارقام جدید پیشنهادی راضی‌کننده باشد.

در عین حال دولت تلاش دارد تعداد زنان جذب شده به این حوزه کاری را هم افزایش دهد. در حال حاضر کمتر از 25 درصد متخصصان امنیت سایبری در دولت را زنان تشکیل می‌دهند.

400 میلیون دلار برای فناوری نسل پنجم
همچنین کاخ سفید در ادامه برنامه‌های خود برای تقویت حوزه فناوری ارتباطی بودجه‌ای 400 میلیون دلاری به توسعه فناوری نسل پنجم تلفن همراه اختصاص داده است.

به گزارش اینفورمیشن ویک، رهبری اجرای این طرح بر عهده بنیاد ملی علوم آمریکا خواهد بود و ظرف یک دهه آینده اجرا می‌شود. از این طریق تحقیقات پیشرفته‌ای در حوزه بی‌سیم اجرا می‌شود و پلاتفورم‌های نسل پنجم به طور آزمایشی در چند شهر بزرگ ایالت متحده برپا می‌شوند.

گفتنی است سرمایه‌گذاری غربی‌ها به ویژه کشور آمریکا در این حوزه هر چند در ظاهر برای ارتقا سطح تکنولوژی و بهبود کیفیت ارتباطات است، اما به اعتقاد کارشناسان حوزه امنیت اطلاعات، اهداف پیدا و پنهان دیگری به موازات این طرح‌های توسعه‌ای از سوی آنان دنبال می‌گردد. استخدام بیش از 6 هزار نفر برای تقویت سیستم امنیت سایبری آمریکا قطعا با اهداف جاسوسی، هک کردن و دستیابی به اطلاعات جوامع هدف، کنترل تحولات اجتماعی و بسیاری اهداف دیگر همراه است.

تمرکز روی نسل پنجم تلفن همراه نیز از این زاویه قابل تحلیل است. ابزاری که به اعتقاد کارشناسان امنیتی یکی از ابزارهای نوین برای جاسوسی از حریم خصوصی افراد با استفاده از وسایل و امکانات عادی زندگی مردم به شمار می‌رود.

در این شرایط که تلاش‌های دشمن وارد حوزه‌های نوین شده بطوری که سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این رابطه صورت می‌دهند، لازم است مسئولان کشور با هوشیاری بیشتری اخبار این حوزه را رصد کرده و برای مقابله با آن در آینده نزدیک تدبیر کنند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴