تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۰۹۶۸۵
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم آمل در بهمن سال 60 با ایجاد یک هزار سنگر و تقدیم 40 شهید، برای همیشه طومار کمونیست‌ها را در هم پیچیدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت الله سیداحمد خاتمی، شام‌گاه پنج‌شنبه در یادواره سرداران، 1043 شهید شهرستان آمل و نخستین سالگرد شهید روح‌الله سلطانی "معاون عملیات لشکر 25 کربلا مازندران" که در مصلی قدس آمل برگزار شد، به جایگاه علم، جهاد و تقوا در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: این موارد در دین یک ارزش فاخر و ستودنی است که شهرستان آمل مفتخر به این امور است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهرستان آمل علمای بزرگوار و گرانقدر زیادی در طول تاریخ داشت و دارد یاد آور شد: افتخار شهر هزارسنگر تا ابد برای شهرستان آمل ثبت است و مردم این شهر در روز ششم بهمن وفاداری و فداکاری خود را نسبت به این نظام نشان دادند.

وی افزود: مردم آمل باید با وجود این علمای بزرگوار سر خود را بالا بگیرند، چرا که مفاخر گرانقدری در عرصه علم، تقوا و دفاع مقدس دارند و سرمایه‌های ارزشمندی هستند.

آیت الله خاتمی اشغال سه روزه کشورمان را از اهداف دشمن بعثی در جنگ تحمیلی اعلام کرد و افزود: شهدای ما سینه سپر کرده و جان‌های پاکشان را تقدیم این نظام کردند تا ما اکنون در امن‌ترین کشور جهان زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید راه شهدا را ادامه و سیره این بزرگواران را سرلوحه امور خود قرار دهیم، متذکر شد: شهیدان با نثار جان‌های خود عزت، استقلال و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و ما مدیون این عزیزان هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری امنیت امروز ایران اسلامی را از برکت خون‌های پاک شهدای دیروز و امروز این مرز و بوم دانست و افزود: با یک بررسی ساده می‌بینیم در تمام کشور‌های اطراف ایران اسلامی آتش برپا است، اما جمهوری اسلامی ایران در وسط این آتش با امنیت کامل ایستاده است.

این مسئول با اشاره به فرموده رهبری، شرایط امروز جهان را همانند شرایط جنگ احزاب عنوان کرد و افزود: در جنگ احزاب تمام کفر به جنگ با ایمان در آمدند و با این کار قصد ضربه زدن به اسلام را داشتند و شرایط 37 سال انقلاب اسلامی مانند آن زمان است.

سیداحمد خاتمی با بیان اینکه ایران به تمام تعهدات خود در خصوص برجام عمل کرد یادآور شد: از آغاز انقلاب اسلامی دنیای کفر در یک طرف و نظام اسلامی در طرف دیگر قرار داشت و این بار هم در مسئله برجام، شاهد عهدشکنی‌های آمریکا هستیم.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا عبد ذلیل و نظاره گر بدعهدی های آمریکا است و در این عرصه سکوت و هیچ اقدامی انجام نداد.

عضو مجلس خبرگان رهبری صهیونیست را پشت صحنه اداره دولت عربستان دانست و افزود: از نمونه‌های حمایت دولت عربستان از صهونیست، جنگ 33 روزه لبنان و جنگ غزه است و از بی‌دین‌های عربستانی که در جایگاه حکومت هستند بیش از این انتظاری نمی‌رود.

وی محارب خواندن کشورهای حامی منافقان توسط وزارت خارجه را ضروری اعلام کرد و گفت: وزارت امورخارجه باید هر کشوری را که از منافقان حمایت می‌کند کشور محارب با جمهوری اسلامی ایران تلقی کند.

خاتمی جنایت‌های صدام در 8 سال دفاع مقدس و ضجه‌های این فرد پای چوب دار را از امتحانات الهی دانست و افزود:‌ خداوند در امتحان‌های متعدد نشان داده که پیروزی با ملت ایران است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به حرکت بزرگ مردم آمل در خلق حماسه اسلامی ششم بهمن 1360 اشاره کرد و گفت: مردم آمل در بهمن ماه سال 60 با ایجاد یک هزار سنگر و تقدیم 40 شهید، برای همیشه طومار کمونیست‌ها را در هم پیچیدند.

وی ولایت‌مداری و همراه با ولایت بودن را لازمه نظام اسلامی دانست و یادآور شد: افراد نباید شعار ولایت سر دهند و به آن عمل نکنند، زیرا شعار بدون عمل فایده‌ای ندارد.

آیت الله سید احمد خاتمی در پایان سرنوشت امروز ملت ایران را به خاک مالیدن بینی استکبار عنوان کرد و افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اطمینان دارم در این جنگ پیروز هستیم آنها را به ذلت‌ می‌کشانیم هرچند نباید در این مسیر به خود خستگی راه دهیم و باید در این مسیر ثابت‌ قدم باشیم.
منبع : سفیر هراز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما