تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۲۰۹۵۱۱
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت گفت: تجربه مجلس نهم بیشتر بود، در مجلس تعداد افراد تأثیرگذار محدود است.
۰
plusresetminus
تجربه مجلس دهم کم است/ برجام فتح‌الفتوح نبود
به گزارش بلاغ،به نقل از چالوس ما، قاسم احمدی‌لاشکی ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت است و باید در نظر داشت که نظارت، دخالت در کار دولت نیست.

وی با اشاره به خروج نام نوشهر از لیست مناطق آزاد ارئه شده به مجلس افزود: بنده همیشه پیگیر تصویب منطقه آزاد نوشهر هستم، اما از این نکته نیز نباید صرف‌نظر کرد که افزایش تعداد این مناطق خطرآفرین است، چون تعریف درستی از آن نداریم.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر اینکه رشد بی‌رویه مناطق آزاد با افزایش واردات، در مقابل اقتصاد مقاومتی قرار دارد، از سوی دیگر بنا بر اعلام سازمان بازرسی کشور، فسادهای مالی فراوانی نیز در مناطق آزاد وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تأکید بر لزوم تبدیل نوشهر به منطقه آزاد اقتصادی گفت: علی‌رغم اینکه 208 نماینده برای انجام این کار امضا داده‌اند، اما در قانون دیروز جایی نداشت.

احمدی به موضوع افشای فیش‌های حقوقی نجومی اشاره کرد و یادآور شد: این مورد در بخش‌های اقتصادی بیشتر رخ می‌دهد، در صورتی‌ که هیئت مدیره اختیار ندارد که هر میزان بخواهد پاداش بدهد، و از سوی دیگر برکناری این مدیران نیز نشانه شجاعت رئیس‌جمهور است.

وی به اختلاف دستمزدها در بخش‌ها و سازمان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: حقوق کارکنان وزارت نفت، سازمان صداوسیما و مانند اینها نباید با بقیه متفاوت باشند و این بی‌عدالتی است، باید توجه دولت و مجلس در این زمینه از قبل بیشتر شود.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استخدام نیروهای حق التدریس تصریح کرد: این کار در صورت نیاز آموزش و پرورش انجام می‌شود، در سال تحصیلی آینده 28 هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما کمبود نیرو 65 هزار نفر است و با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان، نمی‌توان تعداد معلم را کاهش داد.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری هزار و 900 نفر از فرهنگیان در مازندران بازنشست می‌شوند، خاطرنشان کرد: در قانون کشور هر 3 نفر بازنشست یک استخدام در نظر گرفته شده است، اما آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و باید به طور جدا از این قانون در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با تأکید بر اینکه در کشور 9 هزار و 500 نفر بی‌سواد هستند، بیان کرد: در حال حاضر در کشور 100 مدرسه تک‌دانش‌آموز وجود دارد و نمی‌توان آنها را تعطیل کرد.

احمدی لاشکی با اشاره به مشکلات محور کندوان و ترافیک این جاده در تعطیلات روزهای اخیر اظهار کرد: در این مورد هم وزارت راه و هم پلیس مقصر بوده است، با برنامه‌ریزی اشتباه در ایام تعطیلات، اهالی آبادی‌های بین راه گرفتار می‌شوند که باید توسط پلیس راه درست کنترل شود.

وتجربه مجلس دهم کم است/ افتتاح آزادراه، تنها راه برن‌رفت از مشکلات ترافیی با بیان اینکه قطعه یک آزادراه در بهار سال 96 زیر بار ترافیک می‌رود، تصریح کرد: آزادراه پیشرفت خوبی دارد و دولت در مورد آن شاهکار کرد، از این جهت باید قدرشناس بود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه تکمیل آزادراه تنها راه برون‌رفت از مشکل ترافیک جاده‌ کندوان است، ادامه داد: قطعه دو نیز با پیش‌نویس قرارداد به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون یورو به شرکت دوو کره جنوبی سپرده شد و قرار است تا سال 99 تحویل داده شود.

احمدی از افتتاح مرکز سیتی‌اسکن چالوس تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: تا کنون لوازم پزشکی به ارزش 350 میلیون تومان تحویل داده شد و بخش قلب بیمارستان طالقانی چالوس به زودی با حضور نیروهای متخصص آغاز به کار می‌کند.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت ادامه داد: تلاش می‌شود مرکز درمان‌بستر مرزن‌آباد تا پایان شهریور تحویل داده شود، با جذب نیروی متخصص نیز سعی در شبانه‌روزی شدن مراکز بهداشت کجور و صلاح‌الدین‌کلا را داریم.

این مسئول به ترکیب مجلس دهم اشاره کرد و گفت: تجربه مجلس نهم بیشتر بود، در مجلس دهم افراد تاثیرگذار محدود است، از سویی نمایندگان شهرهای کوچک مجبور به پیگیری مسائل جزئی‌تر هستند.

وی با تأکید بر اینکه در غرب مازندران کیوی‌کاری امروز جای برنج را گرفته است، ادامه داد: همیشه بازار خارجی برای این محصول بود، اما امسال باغداران فروش نداشتند، باید برای کشاورزی انگیزه به وجود بیاید تا جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود.

احمدی در ادامه به مسأله تعویض فرمانداران چالوس و نوشهر اشاره کرد و یادآور شد: در این مورد موضوع بیش از حد بزرگنمایی شده است، هشت یا نه فرماندار در استان در حال تغییر است و این حق وزارت کشور و استانداران است، البته با ائمه جمعه و نمایندگان نیز مشورت می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با بیان اینکه فرماندار محمودآباد که برای چالوس در نظر گرفته شده است، سوابق اجرایی بسیار زیادی دارد، گفت: زحمات افراد نباید نادیده گرفته شود، اما نفرات باید با دولت هماهنگ باشد.

وی به موانع ایجاد شده از سوی محیط زیست برای پیشرفت منطقه اشاره کرد و یادآور شد: در جایی که لازم باشد حمایت می کنیم، بسیاری از مناطق نوشهر و چالوس، محروم هستند و در مقابل محیط زیست با برخی از پروژه‌های اقتصادی مخالفت می‌کند، البته در موارد لزوم حامی حفاظت محیط زیست هستیم.

احمدی ادامه داد: مشکل دفع زباله و نیز الودگی مناطق شنا، نگران‌کننده هستند، با دفن سنتی زباله شیرابه وارد رودخانه و از طریق آن وارد دریا می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران از پیگیری برای ساخت زباله‌سوز نوشهر خبر داد و افزود: رئیس سازمان محیط زیست وقت دکتر محمدزاده کلنگ این پروژه را به زمین زده است، اما امروز می‌گویند مجوز محیط زیست ندارد.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه دفاعی بسیار قدرتمند است، تصریح کرد: با این وجود بیکاری بلای جان جوانان شده است، امروز میانگین سن ازدواج پسران و دختران نوشهری به ترتیب 31 و 26.4 است که همگی ناشی از بیکاری است، با توجه به امکانات خدادادی مازندران این یک معضل است و برای حل آن نیاز به جذب سرمایه خارجی است.

وی با تأکید بر اینکه برجام فتح‌الفتوح نبود اما نباید در مورد آن بی‌انصافی شود، تصریح کرد: با تصویب برجام تهدید خارجی از کشور برداشته شد، اما در مقابل بدعهدی طرف مقابل نیز نباید بی‌تفاوت بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما