تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۲۰۹۰۹۵
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب واقعه کشف حجاب را واکنش انگلیسی‌ها در برابر موفقیت واقعه قیام تنباکو دانست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش ملی قیام گوهرشاد که دیروز در تالار شهر برگزار شد، گفت: انگلیسی‌ها کشف حجاب را برای جبران واقعه قیام تنباکو اجرایی کردند.
وی با اشاره به اینکه قیام تنباکو تمام رشته‌های آنها را پنبه کرده بود، افزود: رضاخان عنصر دست‌نشانده دولت کثیف انگلیس بود و آنها از قیام تنباکو زخم‌خورده و صدمه دیده بودند و به دنبال فرد بی‌سوادی بودند که بتواند به اسلام لطمه بزند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: سلسله کثیف پهلوی بزرگترین ضربه را به اسلام زد و آنها می‌خواستند لطمه قیام تنباکو را با واقعه کشف حجاب جبران کنند و داستان گوهرشاد تنها نمونه‌ای از این مبارزات است.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه مبارزه با مجالس عزاداری و مراسم دیگر و از بین بردن اوقاف نشانه‌های مخالفت با اسلام است، خاطرنشان کرد: محمدرضا پهلوی هم با شگردهای دیگری همان سیاست پدر را با تشدید بیشتری ادامه داد و همه مملکت را در اختیار انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها گذاشت و حتی دستورات سفرای کشورها را بدون چون و چرا اجرا می‌کرد.

وی در پایان گفت: این کشور بحران‌زده را امام خمینی(ره) نجات دادند و اگر دختران مسلمان با حجاب آزادی‌هایی دارند و پیام حجاب به سایر کشورها انتقال داده شده است، مدیون رهبر کبیر انقلاب اسلامی هستیم.

در پایان همایش ملی قیام گوهرشاد از سینا واحد نویسنده نخستین کتاب در مورد شهدای گوهرشاد و دو خانواده شهید محمودی و آل طاها که از شهدای واقعه گوهرشاد بودند تقدیر شد.
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما