تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۲۰۸۷۷۱
جریانی در داخل بنیاد،بدور از چشم ریاست محترم آن مجموعه خدوم، بدنبال تطهیر و سفید کردن برخی چهره‌ها و اقدامات هستند و شناخت ما از جناب سعیدی کیا،گویای این است که وی،فردی پاکدست و خدمتگزار است و بعید است در جریان چنین جوابیه‌ای باشد و امیدواریم پیگیر این موضوع بشوند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،
در جوابیه به کیهان


گزارش خبری و مستند کیهان و یک پرسش ساده درباره «سهم معاون اول رئیس جمهور از پاداش 865 میلیون تومانی سیمان تهران»تبدیل به ماجرایی دنباله‌دار شد و باعث شد افراد و مجموعه‌هایی با ربط و بی‌ربط(البته نوعا بی‌ربط)احساس تکلیف کنند و جوابیه بفرستند!بعد از سیمان تهران که در مقام دفاع از اسحاق جهانگیری برآمد،نوبت به بنیاد مستضعفان رسید که پروژه را دنبال کند !
با آنکه اسناد و توضیحاتی که در پاسخ به جوابیه سیمان تهران داده شد،موضوع را برای هر جویای حقیقتی روشن می‌کرد،بنیاد مستضعفان هم جوابیه‌ای منتشر کرد و سهم خود را ادا نمود. گرچه این جوابیه بر خلاف عرف اخلاقی و قانونی به کیهان ارسال نشد(شاید از آن رو که آنها خود به خوبی به بی‌سمت بودنشان برای ارسال جوابیه واقف بوده اند)و صرفا در شبکه‌های اجتماعی و برخی خبر گزاری‌های همسو با دولت منتشر شد،اما کیهان از این اقدام استقبال کرده و متن کامل جوابیه را با توضیحات و اسناد دقیقی به خوانندگان عزیز تقدیم می‌کند
ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که بنظر می‌رسد جریانی در داخل بنیاد،بدور از چشم ریاست محترم آن مجموعه خدوم، بدنبال تطهیر و سفید کردن برخی چهره‌ها و اقدامات هستند و شناخت ما از جناب سعیدی کیا،گویای این است که وی،فردی پاکدست و خدمتگزار است و بعید است در جریان چنین جوابیه‌ای باشد و امیدواریم پیگیر این موضوع بشوند.
ضمن آن که احساس می‌کنیم یک جریان مرموز با ارسال جوابیه‌های پی‌درپی و حتی جعل  و انتشار فیش حقوق نجومی برای مدیر مسئول کیهان که می‌دانند در پاسخ به آن پای معاون اول هم به میان کشیده می‌شود، اصرار دارد ماجرای پاداش نجومی هیئت مدیره سیمان تهران که آقای جهانگیری نیز عضو آن بوده است، به گونه‌ای مستمر در رسانه‌ها مطرح باشد!
متن پاسخ بنیاد مستضعفان به روزنامه کیهان
احتراماً پیرو خبر مندرج در روز دوشنبه مورخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۵ با عنوان پاداش ۸۶۵ میلیون تومانی جهانگیری و هیئت مدیره سیمان تهران + اسناد به استحضار می‌رساند:
1- اعضای هیئت مدیره شرکت سیمان تهران طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ اشخاص حقوقی و به شرح زیر می‌باشند.
همانگونه که ملاحظه می‌فرمایید تمامی اعضای هیئت مدیره اشخاص حقوقی می‌باشند و اشخاص حقیقی به نمایندگی از اشخاص حقوقی معرفی و جناب آقای دکتر جهانگیری به استناد ماده ۱۱۰ قانون تجارت به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان در هیئت مدیره سیمان تهران معرفی شده‌اند.
۲. پاداش تقسیم شده برای سال‌های مالی ۱۳۸۹ لغایت ۱۳۹۳ (۵ سال مالی) در شرکت سیمان تهران به شرح جدول زیر می‌باشد که پاداش پس از تصویب مجمع به حساب اشخاص حقوقی که عضو هیئت مدیره می‌باشند واریز شده است یعنی پاداش به حساب بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر سهامداران واریز گردیده است.

مجدداً اعلام می‌شود تمامی مبالغ پاداش به حساب اشخاص حقوقی پرداخت می‌شود که سهم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عیناً به حساب خزانه بنیاد از طریق شرکت سیمان تهران واریز شده است. هرگونه حقوق و مزایا و پاداش به مدیران در بنیاد صرفاً براساس ضوابط و مقررات شرکت‌های عضو و مصوبات آن‌ها مرتبط با اشخاص حقوقی صورت می‌پذیرد و پس از تصویب ریاست محترم بنیاد پرداخت صورت می‌گیرد.
۳. آقای دکتر جهانگیری طی نامه شماره 10/46941 مورخ ۱۳۸۹/۴/۲۸توسط ریاست محترم بنیاد به عنوان نماینده بنیاد در شرکت سیمان تهران معرفی شده‌اند
۴. آخرین جلسه‌ای که ایشان به عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت سیمان تهران حضور داشته‌اند مورخ ۱۳۹۲/۲/۱۹ و جلسه شماره ۱۵۷۰ می‌باشد و از این تاریخ ایشان از هیئت مدیره شرکت سیمان تهران استعفاء نموده‌اند و در هیچ جلسه‌ای شرکت نکرده‌اند. استعفای مکتوب ایشان که به تأیید ریاست محترم بنیاد رسیده است در دبیرخانه حوزه ریاست به ثبت رسیده و موجود است. حال اگر اقدامات مربوط به جایگزینی ایشان در همان تاریخ صورت نگرفته مربوط به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.
۵. آقای دکتر جهانگیری در مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۲/۱۲/۲۹ حضور نداشته‌اند و اینکه اشاره شده است مجمع عمومی عادی سالیانه سال ۱۳۹۲ روز دوشنبه مورخ 1392/4/23 به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شده است کاملاً اشتباه است و لذا علامت‌های تعجب به اشتباه گذاشته شده است. ریاست مجمع سیمان تهران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۲ به عهده آقای حمید عسگری بشکانی بوده است و برای سال ۱۳۹۳ نیز حتی یک ریال به ایشان پرداخته نشده است و لذا گزارش و مطالب مندرج در پاراگراف صفحه ۱۰ کیهان کاملاً اشتباه است.
لازم به توضیح است در هیچ سالی که ایشان ریاست هیئت مدیره شرکت سیمان تهران بوده‌اند ریاست مجمع را نداشته‌اند و نمایندگان بنیاد ریاست مجمع را بر عهده داشته‌اند.
۶. پرداخت‌های انجام شده به جناب آقای جهانگیری طی سال‌های ۱۳۸۹ لغایت ۱۳۹۲ در چارچوب و دستورالعمل‌های بنیاد بوده و بسیار کمتر از ارقامی است که در آن جراید قید و اشاره گردیده است و برای سال ۱۳۹۳ نیز هیچگونه مبلغی به ایشان پرداخت نشده است.
حال مبنا و استناد گزارش کیهان و مبالغ نجومی پرداختی از کجا استخراج شده است نامشخص است.
مطلوب است در انتشار گزارشات براساس اسناد و مدارک مثبته اقدام شود و در هر اقدامی خداوند مهربان را ناظر بر اعمال خود قرار دهیم.
پاسخ کیهان
الف:جوابیه یا تاییدیه!؟
جوابیه در مجموع،یا تایید حرفهای کیهان بود، یا جواب دادن به چیزهایی که اساسا کسی درباره آن حرفی نزده بود! و یا ادعاهایی بی‌سند و مدرک!
در بند یک آمده است: «اعضای هیئت مدیره شرکت سیمان تهران طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ اشخاص حقوقی ... می‌باشند» و بعد اضافه کرده‌اند جناب  جهانگیری نماینده بنیاد بوده است.  در گزارش کیهان هم دقیقا به همین موضوع اشاره شده بود و جوابیه حرفی جز تایید ندارد.
در بند 2 آمده است:  «هرگونه حقوق و مزایا و پاداش به مدیران در بنیاد صرفاً براساس ضوابط و مقررات شرکت‌های عضو و مصوبات آن‌ها مرتبط با اشخاص حقوقی صورت می‌پذیرد و پس از تصویب ریاست محترم بنیاد پرداخت صورت می‌گیرد.» یعنی خواسته‌اند تاکید کنند که جهانگیری مستقیما پاداشی نگرفته بلکه این بنیاد بوده که گرفته و به جهانگیری داده است!در گزارش کیهان هم دقیقا همین موضوع ذکر شده بود و بازهم جوابیه بخش دیگری از گزارش را تایید کرده است. البته معتقدیم هیچ فرقی نمیکند که  معاون اول رئیس جمهور، سهم خود از یک پاداش نجومی و کلان را مستقیم بگیرد یا به واسطه بنیاد !مهم اخذ پاداش و تبیین میزان آن است که همه از بیان آن طفره می‌روند!
در ابتدای بند دو، جدولی در متن جوابیه  آمده  و در آن ارقام پاداش‌ها ذکر شده است.جمع ارقام 89 تا 92(ایام مورد بحث کیهان) دقیقا می‌شود 865 میلیون تومان! می‌بینید که این جدول هم عین متن خبر و تیتر کیهان است ومشخص  نیست چه چیزی تکذیب شده است!؟باید پرسید اگر جوابیه نویسان قصد نوشتن تاییدیه داشتند چه می‌نوشتند!؟
 ب: یک ادعای متناقض!
در بند چهارم جوابیه آمده است:« آخرین جلسه‌ای که ایشان به عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت سیمان تهران حضور داشته‌اند مورخ 1392/2/19 و جلسه شماره ۱۵۷۰ می‌باشد و از این تاریخ ایشان از هیئت مدیره شرکت سیمان تهران استعفاء نموده‌اند» ادعای استعفا در اردیبهشت 92 در حالی مطرح می‌شود که تنها چند روز قبل از این جوابیه،سیمان تهران مدعی شده بود :« آقای دکتر جهانگیری تا پایان خردادماه سال 1392 به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره با شرکت سیمان تهران همکاری داشته و از تیرماه سال 1392 از عضویت در هیئت مدیره کتباً استعفا کرده»! این تناقض آشکار چگونه قابل جمع است !؟محل کار قبلی وی رسما اعلام میکند که وی تا پایان خرداد همکاری می‌کرده،بنیاد می‌گوید 19 اردیبهشت استعفا داده ! محل کار وی رسما می‌گوید وی در در تیر 93 استعفا داده است،بنیاد اعلام میکند وی 19 اردیبهشت استعفا داده!آیا می‌توان پذیرفت که یک شخص برای یک شغل دوبار و در دوتاریخ مختلف و به فاصله دوماه استعفا داده است!؟ بنظر می‌رسد فشار برای نوشتن جوابیه از هر جایی و هر مکانی آنقدر زیاد بوده که جوابیه نویسان فرصتی برای تنظیم جوابیه در اختیار نداشته‌اند و گرنه برای چنین گاف فاحشی فکری می‌کردند!
در بند 5 جوابیه آمده است: «آقای دکتر جهانگیری در مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال مالی منتهی به 1392/12/29حضور نداشته‌اند و اینکه اشاره شده است مجمع عمومی عادی سالیانه سال ۱۳۹۲ روز دوشنبه مورخ 1392/4/23 به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شده است کاملاً اشتباه است و لذا علامت‌های تعجب به اشتباه گذاشته شده است. ریاست مجمع سیمان تهران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۲ به عهده آقای حمید عسگری بشکانی بوده است» البته در چند جای دیگری از بند چهارم هم به اصطلاح زیرکانه از واژه «شرکت کرده و شرکت نکرده »استفاده شده است.
اولا کیهان درباره ریاست مجمع عمومی بحثی نداشته و مستندا گفته ایم و ثابت کردیم که آقای جهانگیری رئیس هیئت مدیره بوده است ثانیا عدم شرکت در جلسه با عدم تصدی یک سمت،از زمین تا آسمان تفاوت دارد و ممکن است کسی واجد عنوان و سمتی باشد و لی در جلسه شرکت نکند و زیبنده نیست از این قبیل ترفندها در جوابیه استفاده شود. در خصوص ادعای استعفا ،عدم حضور،تشکیل جلسه برای سال مالی 92 و ... نه سیمان تهران و نه بنیاد مستضعفان،هیچ سندی ارائه نکرده‌اند !و صرفا ادعایی کرده‌اند. اما کیهان هربار اسنادی به خوانندگان تقدیم کرده است. اکنون هم یک سند تازه تقدیم میکنیم. یک سند که در سایت سیمان تهران هم وجود دارد ؛جهانگیری را بعنوان رئیس هیئت مدیره در 21/2/93 نشان  میدهد !(سند شماره یک)
یک سند دیگر نشان می‌دهد که جلسه سال مالی منتهی به اسفند 92، برخلاف ادعای بند پنج جوابیه، در حالی برگزار شده که نام جهانگیری بعنوان رئیس هیئت مدیره در آن درج شده است!( سند شماره دو)    
یک سند دیگر هم نشان می‌دهد که رفتن جهانگیری و معرفی جایگزین براساس مصوبه  93/4/23مجمع عمومی بوده است!! (سند شماره سه)     
آیا بنیاد مستضعفان و سیمان تهران و دیگر اجرام آسمانی،نیازمند اسناد دیگری هستند تا قبول کنند که اسحاق جهانگیری،مدتها بعد از احراز پست معاون اولی،عضو هیئت مدیره سیمان تهران بوده است!؟اسناد مالی و اداری سیمان تهران کافی نیست!؟
 کاش بجای صرف وقت و انرژی برای دفاع از یک اقدام خلاف و از پاداش‌های حرام و خلاف شرع،به فکر مردم و بازگرداندن اعتماد آنها بودید. قطعا این روش بهتری برای خدمت به مستضعفان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲