تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۰۷۸۴
همزمان با آغاز راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف ایران و جهان، رسانه های بین المللی به انعکاس اخبار این راهپیمایی پرداختند.
۰
plusresetminus
بازتاب روز جهانی قدس در رسانه های جهان
به گزارش بلاغ، راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و 770 شهر کشور از دقایقی پیش با حضور مردم روزه‌دار ایران اسلامی آغاز شد. این راهپیمایی همزمان در 80 کشور جهان نیز برگزار می شود.
در این گزارش، اخبار بین المللی از روز قدس و بازتاب آنها در رسانه های مختلف جهان به صورت لحظه به لحظه بروز می‌شود.
****
*شبکه خبری المنار: حزب الله لبنان در نزدیکی ارتفاعات مشرف بر رودخانه الوزانی در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی تابلوی بزرگی را به مناسبت روز جهانی قدس نصب کرده است.
نصب این تابلوی بزرگ، موجب تحرکات گسترده نظامیان صهیونیست از بیم برگزاری تظاهرات در این منطقه و احتمال درگیری شده است.  *کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از "موشیه فیگلن" عضو راست‌گرای کنست اسرائیل گزارش داد که وی خواستار یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی شده است.
*خبرگزاری "الشرق الاوسط" : گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز در بیانیه‌ای، با دعوت از مردم این کشور برای حضور گسترده در نماز جمعه در مسجد الاقصی و راهپیمایی روز جهانی قدس، تنها راه آزادسازی فلسطین را مقاومت عنوان کردند.
*شبکه خبری "المنار" لبنان: روز جهانی قدس که امسال در شرایط استثنایی و فضای فتنه برگزار می‌شود باعث شده مسلمانان در این روز بر سر یک مساله اتفاق نظر داشته و گردهم آیند. این تظاهرات، موضوعی اسلامی، انسانی و اصولی است که جای چانه‌زنی ندارد.
*پایگاه صهیونیستی "تایمز اسرائیل": متنفران از اسرائیل، امروز در تظاهرات روز قدس در انگلیس، استرالیا، ایران، آمریکا و کل جهان اسلام شرکت می‌کنند. این تظاهرات برای اولین بار توسط (آیت‌الله)خمینی، رهبر انقلاب سال 1979(1357) ایران پایه‌ریزی شد.
*در اولین ساعت‌های روز جهانی قدس نیروهای آل خلیفه راهپیمایان بحرینی را سرکوب کردند. نیروهای امنیتی آل خلیفه با حمله به راه بندهای ایجاد شده توسط مردم برای حمایت از راهپیمایان در خیابان‌های منطقه "نویدرات" سعی داشتند تعدادی از راهپیمایان روز جهانی قدس را که پس از اقامه نماز صبح در مساجد به خیابان‌ها آمده بودند، با خودروهای خود زیر بگیرند.
*روز جهانی قدس در بیش از 80 کشور برگزار می‌شود. در آستانه روز جهانی قدس، میلیون ها مسلمان در گوشه و کنار دنیا برای برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین آماده می شوند. تظاهرات مسلمانان قرار است امروز جمعه 2 آگوست در بیش از 80 کشور دنیا برگزار شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴