تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۲۰۷۰۰۴
براساس آخرین داده‌های هواشناسی، با ورود لایه‌هایی از ابر به منطقه شرق مازندران، خنکای نسبی و بارش‌های پراکنده مستقر در منطقه تا انتهای این هفته ادامه دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، بارش صبحگاهی امروز (دوشنبه) که سبب خنک شدن محسوس هوا شد موجی از شادکامی در میان مردم شرق مازندران را در پی‌داشت که البته باتوجه به گرمای نسبتاً شدید روزهای اخیر قابل پیش‌بینی بود.

اما با بررسی الگوهای ماهواره‌ای و ایستگاه‌های منطقه‌ای هواشناسی به نظر می‌رسد این وضع ادامه دارد بوده و تا انتهای این هفته می‌توان انتظار استقرار این سامانه نسبتاً خنک و لایه‌های ابر همراه با باران پراکنده و رعد برق را داشت.

البته بارش‌های پیش رو به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود به طوری که حجم بیشتر آن برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی قابل تصور است، همچنین در اثر این بارش‌های پراکنده، نیمه ابری تا تمام ابری بودن آسمان و وزش نسبی باد، انتظار نوسانات نسبی دمایی نیز در منطقه می‌رود.

به طوری که در برخی از ساعات به‌ویژه اوایل صبح و ساعات پایانی شب هوایی به نسبت خنک و در میانه‌های روز هوایی گرم‌تر قابل احساس خواهند بود که بازهم نوسانات آن منوط به چگونگی بارش‌ها و شکل قرارگیری ابرها در آسمان می‌شود.

به نظر می‌رسد این روند در روزهای ابتدایی هفته آینده نیز با تغییرات جزئی ادامه پیدا کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما