چند انفجار انتحاری در پایانه بین‌المللی فرودگاه آتاتورک استانبول به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، رسانه‌های ترکیه اواخر وقت روز سه‌شنبه از وقوع چندانفجار در فرودگاه «آتاتورک» استانبول خبر دادند.

شبکه سی‌ان‌ان ترک به نقل از شاهدان عینی نوشته است که این انفجارها در پایانه دوم فرودگاه که محتص پروازهای بین‌المللی است رخ داده و پس از آن هم صدای تیراندازی به گوش رسیده است.
انفجار فرودگاه استانبول را به لرزه درآورد؛ 50 نفر کشته و زخمی تاکنون؛ لغو تمام پروازها

انفجار فرودگاه استانبول را به لرزه درآورد؛ 50 نفر کشته و زخمی تاکنون؛ لغو تمام پروازها

شهردار استانبول شمار تلفات این حادثه را 28 نفر اعلام کرده است. به گفته وی 60 نفر هم بر اثر سه انفجار انتحاری زخمی شده‌اند.

رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از یک شاهد نوشته‌اند که عاملان حادثه پس از آن به تیراندازی پرداخته‌اند که نیروهای لباس شخصی پلیس به این افراد مشکوک شده و به تعقیب آن‌ها پرداخته‌اند. سه عامل انتحاری این حادثه پیش از آنکه موفق شوند از بخش ایکس ری عبور کنند، خود را منفجر کرده‌اند.
انفجار فرودگاه استانبول را به لرزه درآورد؛ 50 نفر کشته و زخمی تاکنون؛ لغو تمام پروازها

تصاویر منتشر شده از محل حادثه از تعداد بالای کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه حکایت دارد. در این تصاویر یک اسلحه کلاشنیکف هم روی زمین به چشم می‌خورد.
انفجار فرودگاه استانبول را به لرزه درآورد؛ 50 نفر کشته و زخمی تاکنون؛ لغو تمام پروازهاانفجار فرودگاه استانبول را به لرزه درآورد؛ 50 نفر کشته و زخمی تاکنون؛ لغو تمام پروازها

شبکه سی‌ان‌ان ترک نوشته است که تا پیش از رسیدن آمبولانس‌ها، تاکسی‌های فرودگاه تعدادی از زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

آتاتورک فرودگاه اصلی استانبول و بزرگترین فرودگاه ترکیه از لحاظ شمار مسافر و تعداد پرواز است. این فرودگاه در سال 1924 آغاز کرده و در منطقه «یسیلکوی» واقع در بخش اروپایی شهر قرار دارد. فرودگاه آتاتورک در 24 کیلومتری غرب مرکز شهر واقع شده و مرکز اصلی پروازهای خطوط هوایی ترکیه به شمار می‌رود.
انفجار فرودگاه استانبول را به لرزه درآورد؛ 50 نفر کشته و زخمی تاکنون؛ لغو تمام پروازها

در سال 2015 بیش از 60 میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شده‌اند، که از این نظر فرودگاه آتاتورک یازدهمین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می‌آید.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده از وضعیت بعد از حادثه در فرودگاه، صدای چند نفر که به فارسی صحبت می‌کنند، اما آسیبی ندیده‌اند، شنیده می‌شود.
انفجار فرودگاه استانبول را به لرزه درآورد؛ 50 نفر کشته و زخمی تاکنون؛ لغو تمام پروازها

هنوز از ملیت قربانیان این حادثه خبری منتشر نشده است.

در پی انفجارهای سه‌شنبه شب، تمام پروازهای فرودگاه آتاتورک استانبول لغو شده‌اند.


پروازهای فرودگاه امام به استانبول و پروازهای ترکیش ایران به مقصد ایران لغو شد

خبرگزاری ایرنا: خبرنگار ایرنا در استانبول گزارش داد که سه پرواز از فرودگاه آتاترک به مقصد تهران به دلیل انفجار دراین فرودگاه لغو شد و این درحالیست که فرودگاه امام خمینی (ره) نیز اعلام کرد پروازهای این فرودگاه به مقصد استانبول تا فردا لغو شده است.

انفجار بمب در فرودگاه آتاترک در حالی ساعاتی پیش ( سه شنبه شب) روی داد که قرار بود ساعت 11:40 دقیقه شب پرواز خطوط هواپیمایی ترکیش به تهران انجام شود.

همچنین پروازهای دیگری ساعت 10:50 شب و 1:30 دقیقه بامداد به وقت محلی از خطوط هواپیمایی ماهان، اطلس قرار بود فرودگاه آتاترک را به مقصد تهران ترک کند که همین امر نیز احتمال وجود قربانیان ایرانی را بالا می‌برد.

اطلاعات پرواز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد که تمام پروازهای ترکیش‌ایر به مقصد استانبول که قرار بود تا ساعت 7:30 صبح انجام شود، لغو شده است.

همچنین سه پرواز اطلس‌جت، قشم‌ایر و هواپیمایی آسمان به مقصد استانبول نیز تاکنون لغو شده‌اند.

وقوع انفجار در استانبول در حالی رخ می دهد که این کشور هفته آینده همزمان با عید فطر با تعطیلات 9 روزه همراه خواهد بود.


نشست اضطراری مقامات ترکیه پس از انفجارهای انتحاری در فرودگاه استانبول

منابع نهاد ریاست جمهوری ترکیه به خبرگزاری های ترکیه اعلام کرده اند که وزیر کشور، معاون نخست وزیر، وزیر دفاع و مسئولان بلندپایه امنیتی ترکیه نشستی اضطراری تشکیل دادند.


واكنش دونالد ترامپ به انفجارهاى فرودگاه استانبول

واكنش دونالد ترامپ به انفجارهاى فرودگاه استانبول در توییتر خود: تروريسم بايد به خارج از مرزهاى ايالات متحده آمريكا محدود شود. 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰