مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان رامسر عنوان کرد

فضاهای مجازی و اینترنت دلیل اصلی عدم گرایش به کتاب

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۰۵۰۵۰
مدیر کتابخانه‌های عمومی رامسر گفت: جذب و گرایش افراد به فضاهای مجازی و اینترنت دلیل اصلی عدم گرایش به کتاب است.
۰
plusresetminus
فضاهای مجازی و اینترنت دلیل اصلی عدم گرایش به کتاب
به گزارش بلاغ به نقل از نیمه پر رامسر، محمد آزاد معاون فرماندار رامسر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ضمن بیان تسلیت شهادت حضرت علی (ع)، گفت: یکی از راه‌های کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی و بسیاری از مشکلات امروز جامعه، کتاب و کتابخوانی است.

محمد آزاد با اشاره به دو معضل خانمان سوز طلاق و اعتیاد اظهار کرد: این معضل که خانواده و جامعه را درگیر خود می‌کند عامل بسیاری از ناهنجاری‌های دیگر است که برای مقابله با آن سطح آگاهی و فرهنگ افراد را باید افزایش داد و یکی از روش‌ها مراجعه به کتاب و مطالعه است.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات دلیل بر کم توجه بودن به کتاب است، گفت: در حوزه فرهنگی کتاب و کتابخوانی هیچ فعالیت و تلاشی بی‌نتیجه نخواهد بود و با شرایط موجود که افراد جذب فضاهای مجازی می‌شوند از این فرصت هم می‌توان برای شناساندن کتاب‌ها و کتابخانه‌ها به افراد استفاده کرد.

زینب سلمان طالشی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان رامسر نیز ضمن بیان اینکه معصومین نیز کتابخوانی و مطالعه را در حد فریضه برای امت می‌دانند، گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردها در یک برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

وی گزارشی از فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های شهرستان بیان کرد و تعداد اعضای فعال در سال ۹۴ را ۴ هزار و ۲۰۰ نفر، تعداد مراجعین به کتابخانه‌ها را ۱۶۳ هزار و ۲۴۴ نفر عنوان کرد و از عضویت ۹۶۴ نفر به صورت رایگان خبر داد و گفت: این آمار با توجه به جمعیت شهرستان آمار خوبی نیست.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان رامسر جذب و گرایش افراد به فضاهای مجازی و اینترنت را دلیل اصلی عدم گرایش به کتاب دانست و افزود: به منظور جذب افراد به کتاب و کتابخوانی باید شرایط مناسب را فراهم کرد.

طالشی برنامه‌های مختلف فرهنگی انجام شده اداره کتابخانه‌ها را برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف، نمایشگاه کتاب، جشنواره لیگ کتابخوانی، برگزاری نشست کتابخوان شهرستانی با حضور مسئولان، مسابقات نقاشی و قصه گویی و … عنوان کرد.

گفتنی است، در پایان افراد حاضر در جلسه پیشنهادات خود در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی ارائه دادند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴