تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۲۰۳۳۳۷
روزنامه واشنگتن پست با اعلام خبری درباره ورود گروه دیگری از نظامیان آمریکایی به خاک یمن اعلام کرد، این نیروها برای مدت «نامحدود» در یمن خواهند بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اوضاع در فقیرترین کشور عربی چندان خوب نیست. ائتلاف سعودی- صهیونیستی- آمریکایی که از طریق نظامی و رو در رو نتوانسته‌اند در یک سال و نیم گذشته انقلابیون یمن را شکست دهند به دنبال اجرای طرح‌های دیگری برای اشغال یمن هستند.

روزنامه واشنگتن پست در این باره به نقل از «مسئولان دولت آمریکا» اعلام کرد  «آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای حفظ نیروهای ویژه خود در یمن برای مدت نامحدود است.» این روزنامه در ادامه نوشته: «گروه کوچکی از نیروهای ویژه آمریکایی که دو ماه پیش به یمن اعزام شدند، برای کمک به ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در یمن باقی خواهند ماند.»

این روزنامه فاش کرد:«واشنگتن اخیرا گروه دیگری از نیروهای ویژه خود را به یمن اعزام و آنها را مامور کرد تا اوضاع امنیتی را ارزیابی  کنند و شهروندان را بیابند که با آمریکا همکاری خواهند کرد.»! اوایل اردیبهشت ماه نیز  200 تکاور آمریکایی به همراه 20بالگردنظامی این کشور  با هدف کمک به متجاوزان اماراتی وارد جنوب یمن شدند. منابع آمریکایی مدعی شده‌اند، مقابله با گروه‌ تروریستی القاعده، یکی از ماموریت‌های اصلی آنهاست!
«منصور عبدالکریم»، یکی از فرماندهان نظامی یمن اما در این مورد اعلام کرد، «انگیزه اصلی آمریکا فراتر از کمک به ائتلاف تجاوز به یمن است، بلکه هدف آنها احداث پایگاه بزرگ نظامی برای آمریکایی‌ها در یمن است، زیرا نیروهای آمریکایی با 15 فروند بالگرد نظامی آپاچی و پنج فروند بالگرد بلک هاوک در پایگاه هوایی العند در استان لحج در شمال عدن مستقر شدند.»

این فرمانده یمنی تاکید کرد، «آمریکا به بهانه مقابله با القاعده، همچنان به لشکرکشی در جنوب یمن ادامه می‌دهد و به دنبال اشغال جنوب یمن است.»

خبر دیگر اینکه سفیر عربستان در سازمان ملل متحد در بی‌اهمیت جلوه دادن گزارش اخیر دبیرکل این سازمان درباره یمن و گنجاندن نام عربستان در لیست سیاه، آن را «ابر تابستانی گذرا» خواند.

«عبدالله المعلمی» تاکید کرد، «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع، روز چهارشنبه با «بان کی‌مون» دبیرکل این سازمان دیدار می‌کند.

وی اظهار داشت، روابط عربستان با سازمان ملل بسیار عالی است و ادعاهای منتشر شده مبنی بر اینکه ریاض این سازمان را به قطع کمک‌‌های مالی تهدید کرده است، عاری از صحت است!

در هفته‌های اخیر قرار دادن ائتلاف متجاوزان به یمن به رهبری عربستان در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان و حذف موقت این ائتلاف با واکنش‌ها و انتقادهایی همراه بود. به دنبال انتقادها از سازمان ملل،«بان کی مون» دبیر کل این سازمان در مورد چرایی این اقدام اعلام کرد که برخی کشورها در این مورد تهدید به قطع کمک مالی کرده‌اند و وی مجبور شده نام این ائتلاف را از لیست قاتلان کودکان یمنی پاک کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴