مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

روزانه 15 هزار تن غذا در تهران دور ریخته می‌شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۲۰۳۳۳۵
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: روزانه 15 هزار تن غذا در تهران دور ریخته می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، فرزاد هوشیار، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران شب یکشنبه در طرح «یه لقمه مهربونی» با حضور در کوره پزخانه‌های منطقه 20 با بیان اینکه در تهران بیش از 40 هزار پلاک فقیر شناسایی کردیم، گفت: از این مجموع، 15 هزار پلاک به معنای واقعی نیازمند نان شب هستند.

200 هزار خانوار تهرانی درآمد کمتر از 700 هزار تومان دارند
وی افزود: ما در تهران 200 هزار نفر داریم که مجموع خانواده آنها کمتر از ماهانه 700 هزار تومان درآمد دارند و اکثر آنها بالای 4 نفر هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: روزانه در تهران فقط 6 هزار گوسفند وگاو (گوشت گرم) مصرف می‌شود و 600 هزار پلاک، 25 درصد درآمدشان صرف هزینه فست‌فودها می‌شود. قطعا با بخشی از این درآمدها می‌توان گرسنگان را اطعام کرد.

هوشیار با اشاره به فعالیت «یک لقمه مهربونی» تصریح کرد: ما تهران را به 60 کلونی فقیرنشین تقسیم کردیم و از مردم خواستیم در ماه رمضان غذای مازاد یا افطاری خود را به مردم فقیر دهند یا به ازای هر غذا 10 هزار تومان به فقرا اختصاص دهند. وی ادامه داد: تاکنون 36 میلیون تومان جمع شده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان ماه رمضان این مبلغ به 100 میلیون تومان برسد.

35درصد غذای تهرانی‌ها دور ریخته می‌شود
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: براساس آمار 35 درصد غذای تهرانی‌ها روزانه دور ریخته می‌شود. ما می‌خواهیم با فرهنگ‌سازی درست و مدیریت غذایی، این غذاها را جمع‌آوری و در اختیار فقرا قرار گیرد.

هوشیار با اعلام شماره تماس 4379 گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند با تماس با این شماره، مازاد غذای خود را در اختیار فقرا قرار دهند. از ابتدای این طرح تاکنون 36 هزار و 800 بسته غذایی در اختیار فقرا قرار گرفته و پیش‌بینی ما این است که تا پایان ماه رمضان این عدد به بیش از 124 هزار برسد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲