کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری نکا مطرح شد

توسعه فرصت‌های اشتغال‌زایی در نکا با عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی/ اقتصاد مقاومتی تلاش جهادی می‌خواهد

27 خرداد 1395 ساعت 9:10

در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نکا، عملی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان زمینه توسعه فرصت‌های اشتغال‌زایی و کمک مهم به اقتصاد خانواده‌ها مطرح شد.


به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری از نقش بسیار مهمی در جهت تحقق سیاستای‌های اقتصادی دولت و اقتصاد مقاومتی در شهرستان برخوردار است، همچنین رفع موانع تولید،تسهیل شرایط پیش رو برای تولیدکنندگان و ارتقای ظرفیت اشتغال‌زایی ازجمله مهمترین وظایف دولتمردان بوده، لذا باید در راستای حفظ و ارتقای ظرفیت‌های اشتغال‌زایی گام برداشت.

افزایش فرصت‌های اشتغال‌زایی در جهت حمایت از تولید داخلی ازجمله بحث‌های مطرح شده در کارگروه اشتغال شهرستان نکا بود که در راستای این مقوله، به کارگیری سرمایه‌گذاران در جهت اشتغال و جذب زمینه‌های سرمایه‌گذاری از جمله عوامل برون رفت از دغذغه‌های مطرح شده توسط مسئولان ذی‌ربط مطرح شد.

جعفر احمدی دراین نشست که بعدازظهر امروز با حضور اعضای شورای اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد با اشاره به اینکه عملی شدن اقتصاد مقاومتی نقش بنیادینی در اقتصاد خانواده‌ها دارد اظهار کرد: با عملی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه، قطعاً کمک شایانی به اقتصاد خانواده‌ها می‌شود چرا که به مرور این طرح می‌تواند توسعه فرصت‌های اشتغال‌زایی را به همراه بیاورد.

به گفته فرماندار نکا اقتصاد مقاومتی دارای برنامه و طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که دراین راستا مشارکت مردمی در کنار پیگیری مسئولان با الگو گرفتن از تلاش مضاعف و جهادی می‌توان در جهت اجرایی کردن این امر مهم وارد عمل شد.

وی در ادامه عزم دولت کنونی را به امر اشتغال و تولید برشمرد و گفت: دراین راستا با دعوت از سرمایه‌گذاران و پیگیری مضاعف مسئولان می‌توان به حوزه اشتغال توجه ویژه‌ای کرد، لذا در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با وحدت و همدلی در جهت توسعه، رفع مشکلات و اجرای این طرح‌ها گام بردارند.

احمدی با تأکید بر تسهیل در صدور مجوزهای مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های در دست اقدام، رفع مشکلات موجود تولید و رشد و توسعه اشتغال در شهرستان، متذکر شد: با حمایت بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌توان شاهد رشد چشمگیری در حوزه اشتغال شهرستان بود .

نماینده دولت در نکا با اشاره به کارگروه اشتغال، خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم این کارگروه به صورت فعال و پویا بتواند به وظایف محوله خود عمل و با ایجاد فرصت‌های شغلی غیرممکن‌ترین مشکلات را به ممکن تبدیل کند.

ابوالقاسم سلیمانی در ادامه این نشست با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردمی و در سایه وحدت و همدلی مسئولان محقق می‌شود، بیان کرد: اقتصادی بدون وابستگی قطعاً می‌تواند اقتصادی پویا و فعال بماند لذا دراین راستا برای برون رفت از وابستگی‌ها و اقتصاد پویا باید به این سمت‌وسو حرکت کرد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نکا افزود: با فعال ساختن پروژه‌های نیمه تمام و راکد قطعاً بخش عمده‌ای از فرصت‌ها و ظرفیت شغلی در شهرستان افزایش پیدا می‌کند لذا از این رو باید مانع‌تراشی‌هایی که درمسیر تولید و اشتغال پایدار قرار دارند از میان برداشت.

وی در پایان، اضافه کرد: برای برون رفت از مشکلات اشتغال و تولید کارگروه اشتغال شهرستان از تولیدکنندگان سطح شهرستان حمایت می‌کند.

 
 


کد مطلب: 202318

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/202318/توسعه-فرصت-های-اشتغال-زایی-نکا-عمل-سیاست-های-اقتصاد-مقاومتی-تلاش-جهادی-می-خواهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com