ثمره تلاش‌های بانوی کارآفرین البرزی

اشتغالزايي براي 25 نفر با توليد محصولات حجاب

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۲۰۱۸۱۳
یک بانوی کارآفرین البرزی موفق شده است پس از 8 سال تلاش، با احداث یک کارگاه تولید چادر مشکی برای 25 نفر اشتغالزایی کند.
۰
plusresetminus
اشتغالزايي براي 25 نفر با توليد محصولات حجاب
به گزارش بلاغ، نديمه فلاح پور، صاحب يك كارگاه توليد چادر مشكي و محصولات مرتبط با حجاب در استان البرز است که كار توليد را 8 سال قبل از منزل خود شروع كرد و هم اکنون با تاسيس يك كارگاه بزرگ، براي 25 نفر اشتغالزايي كرده است.

خانم فلاح پور درباره استفاده از طرح هاي زيبا و در عين حال هماهنگ با فرهنگ اسلامي مي‌گويد: «من خودم چادري هستم و هميشه مي‌دانستم كه خانم‌هاي محجبه ما با مشكل تهيه محصولات حجاب مواجه‌اند، طراحي چادرها و روسري‌ها غالبا قديمي و تكراري است و خانم‌ها از اين مسئله رنج مي‌برند. به همين دليل با علم به اين خلاء تصميم گرفتيم محصولات حجاب را با طراحي جديد و شكيل ارائه كنيم كه بسيار هم مورد استقبال قرار گرفت.»

وی خاطرنشان کرد: «من فكر مي كنم در وهله اول مشغول يك كار فرهنگي هستم تا فعاليت اقتصادي. از خدمت كردن به فرهنگ حجاب و عفاف خوشحالم. خانم هاي ايراني دوست دارند زيبا ديده شوند اما  قديمي و ناكارآمد بودن طرح‌هاي محصولات مرتبط با پوشش بانوان عاملی است كه بانوان علاقمند به زيبا ديده شدن را از حجاب دور مي‌كند.

خانم فلاح افزود: ما تاكيد زيادي بر زيبايي طرح‌ها داريم و معتقديم حجاب به زيبايي مشتري‌هايمان مي‌افزايد. به همين دليل بخش عمده‌اي از مشتري‌هاي ما به ويژه در خصوص شال صدف كه صددرصد پوشيده است، كساني هستند كه چادري نيستند اما به خاطر زيبايي اين شال آن را با اشتياق تهيه مي‌كنند. خلاصه‌اش اينكه اگر محصولات حجاب زيبا و شكيل و به روز باشند در ترغيب خانم‌ها به حجاب موثرند.

قدم به قدم
فلاح‌پور بانوی کارآفرین البرزی درباره چگونگي ورودش به عرصه توليد پوشاك هم گفت: «8 سال قبل با خريد يك دستگاه چرخ‌خياطي كار را در منزل آغاز كردم. چندي بعد يكي از دوستانم با من همراه شد و يك چرخ خياطي ديگر در خانه مستقر كرديم. به مرور متوجه شديم كه به سري‌دوز و وسط كار نياز داريم و آنها نيز به ما اضافه شدند. اوايل توليد محدود و تك فروشي داشتيم اما كيفيت و زيبايي طرح‌ها مشتري‌هاي عمده را برايمان جذب كرد. سفارشات عمده دريافت كرديم و توانستيم كار را توسعه دهيم.»

او مي افزايد: «با دريافت 30‌ميليون تومان وام اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي توانستيم تعداد زيادي چرخ خياطي تهيه كنيم و در زير زمين يك مسجد مستقر شويم. هم اكنون 25 خانم در توليدي «فاطيما» مشغول به كار هستند. توليدي ما هر ماه بيش از 10 هزار چادر، روسري، شال، ساق دست و انواع پوشاك مرتبط با حجاب توليد مي‌كند.»

معضل واردات
نديمه فلاح پور درباره مهمترين چالش توليد محصولات حجاب، مي‌گويد: «متاسفانه پارچه چادر مشكي و پارچه‌هاي حرير كه براي توليد روسري و شال استفاده مي‌شوند، در داخل كشور توليد نمي‌شود و همه آنها وارداتي است. به همين دليل واسطه‌هايي كه مي‌توانند مستقيما از دوبي، تركيه، ژاپن، چين و سوئيس اين پارچه‌ها را تهيه كنند، سود بسيار زيادي نصيبشان مي‌شود و اين اجناس وارداتي را به قيمت گزافي به توليدكنندگان مي‌فروشند و در نهايت قيمت تمام شده محصول افزايش زيادي پيدا مي كند.»

او مي‌افزايد: «واقعا دردناك است. ما تنها مصرف‌كننده چادر مشكي در جهان هستيم و در عين حال تنها وارد كننده پارچه مشكي! وقتي مي‌دانيم كه پارچه مشكي نياز ثابت و هميشگي بانوان ايراني است، چرا هيچ وقت روي كارخانه توليد چادر مشكي سرمايه‌گذاري نمي‌كنيم؟ فكر مي‌كنم براي واردات پارچه مشكي رقم خيلي كلاني ارز از كشور خارج مي شود كه دقيقا ضد اقتصاد مقاومتي است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم