تاریخ انتشارجمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۲۰۰۸۴۰
امام جمعه فریدونکنار گفت: وای بر سازمان مللی که شرافت خود را به ریال و دلار سعودی آمریکایی می‌فروشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به 27 خرداد سالروز تشکیل جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به نام امسال که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، مسئولان جهاد کشاورزی برای تحقق این امر باید زمینه تولید را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: تمامی کارشناسان اقتصادی برای تحقق استقلال در اقتصاد معتقدند که باید به تولید توجهی ویژه کرد که این امر در بخش کشاورزی بسیار مهم و ضروری است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه تقویت تولیدات کشاورزی از سوی مسئولان امر بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید تولیدات محصولات زراعی، باغی و دامی را با برنامه‌ها و ابتکارات خود افزایش داده تا به توصیه رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

جلالی با تاکید بر اینکه باید برای افزایش تولید کشاورزی کشاورزی را از حالت سنتی به صنعتی، مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: آبیاری صنعتی، ایجاد صنایع تبدیلی و راه‌اندازی سردخانه‌ها از دیگر روش‌های تقویت تولیدات کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه باید برای تولیدات کشاورزی ساختارسازی نسبت به توزیع و بازرگانی نیز ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این طور نباشد گه هزاران تن محصولات مختلف را به خاطر نداشتن بازار از بین ببریم و این وظیفه کارشناسان جهاد است که برای محصولت کشاورزی بازاریابی کنند.

امام جمعه فریدونکنار همچنین به توجه مسئولان نسبت به صنایع تبدیلی در روستا و تقویت آنها تاکید کرد و گفت: به جای ارد کردن محصولات کشاورزی از کشورهای خارجی مانند چین و دفن هزاران تن محصول، تسهیلات با بهره کم در اختیار کشاورزان به ویژه روستائیان قرار دهید تا تولید داخلی تقویت شود.

جلالی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرموده‌های رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام در 14 خرداد امسال، با بیان اینکه رهبری حضرت امام را مومن متعبد انقلابی دانستند، اظهار کرد: انقلابی بودن فقط مربوط به آنهایی که زمان انقلاب و جنگ در میادین بودند نیست بلکه جوان 20 ساله‌ای که شاخصه‌های مدنظر رهبری را دارد نیز انقلابی است.

وی با اشاره به شاخصه‌های یک فرد انقلابی، تصریح کرد: یک فرد انقلابی در هر زمان و مکانی پایبند به مبانی و ارزش‌های اسلامی است، هدف‌های اصلی انقلاب را سرلوحه آرمان‌های خود قرار می‌دهد و به استقلال فرهنگی، اقتصادی و سیاسی توجه ویژه‌ای می‌کند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی یک شعار همگانی بود، گفت: شهدای کشور برای تحقق آرمان‌های انقلاب به زیر تانک‌ها رفته‌اند و نباید از آن آرمان‌ها دقت کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رشد فرهنگ، زیربنای پیشرفت اقتصادی و سیاسی است، اظهار کرد: فرهنگ ما باید فرهنگ اسلام و قرآن باشد و ولنگاری در حجاب و در رفتاری که امروز در جامعه مشاهده می شود با فرهنگ دینی و اسلامی فاصله دارد.

جلالی با تاکید بر اینکه نباید با یک لبخند از دشمن فریب خورد، خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست و فردی باید تقوا را رعایت کنیم تا به یک انسان انقلابی تبدیل شویم.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 24 خرداد 61سال  که رژیم صهیونیستی، لبنان مورد بمباران قرار داد، گفت: استکبار جهانی برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند و امروز شاهد هستیم که یکی از توطئه‌های استکبار ایجاد تفرقه میان امت‌های اسلامی به بهانه قبیله‌های و مذاهب مختلف است.

وی با اشاره به اینکه آنها می‌خواهند با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان، خشم و کینه را نسبت به یکدیگر برانگیزند، اظهار کرد: متحدان غرب در سوریه، یمن و عراق زن‌های پاکدامن ایزدی را به جرم اینکه تن به جهاد نکاح نمی‌دهند زنده به آش می‌کشانند و سازمان ملل این همه جنابات را می‌بینید و سکوت می‌کند.

جلالی با اشاره به وقایع روزهای گذشته سازمان ملل، خاطرنشان کرد: بعد از مدت‌ها سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف طوفان قاطعیت به رهبری عربستان در لیست سیاه سازمان حقوق بشر قرار گرفته است و برخی از مظلومان جهان امیدوار شده بودند اما این امیدواری بیشتر از دو روز دوام نداشت و حرف خود را پس گرفتند.

وی افزود: سازمان ملل به بهانه قطع کمک‌های مالی عربستان و از بین رفتن تعداد زیادی از مردم دنیا، آن ائتلاف را از لیست سیاه حقوق بشر خارج کرد.

امام جمعه فریدونکنار در پایان با تاکید بر اینکه آنها تابع منافع خود هستند، گفت: وای بر سازمان مللی که شرافت و عزت خود را به دلار، دینار و ریال سعودی، قطری و آمریکا می‌فروشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴