رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابل گفت: حمایت دولت و مجلس از هنرمندان صنایع دستی می‌تواند زمینه رفع مشکلات اشتغالزایی و اقتصادی را در شهرستان بابل مرتفع کند.
۰
plusresetminus
بابل می‌تواند قطب صنایع دستی شمال کشور باشد/دولت و مجلس از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت بیشتری داشته باشند
به‌گزارش بلاغ، التفات اباذری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی و دولت باید برای رفع مشکلات هنرمندان عرصه صنایع‌دستی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بواقع عزم جدی از خود نشان دهند.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، که مبتنی بر توان و تولید ظرفیت‌های موجود داخلی برای رفع موانع و مشکلات اقتصادی است و ایجاد زمینه و بستر برای اشتغالزایی جوانان در ایران اسلامی، مسئولان باید همت بیشتری جهت تقویت و توسعه هنر صنایع دستی انجام دهند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابل با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شمال کشور علی الخصوص شهرستان بابل، ادامه داد: در حال حاضر بهترین هنرمندان در رشته صنایع دستی با تنوع در بیش ار بیست رشته هنری در این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان از جمله وام‌های کم بهره جهت ساخت، توسعه و تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی خود هستند.

این مسئول با بیان این که نزدیک به ۷۰۰ هنرمند دارای مجوز از صنایع دستی در سطح شهرستان بابل مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این نشان از ظرفیت بالای هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی این منطقه از کشور دارد که می‌تواند زمینه اشتغالزایی، توسعه‌یافتگی اقتصادی و راه کاری مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی فعلی باشد.

اباذری ادامه داد: از مهمترین مشکلاتی که در مسیر راه هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان وجود دارد می‌توان به کمبود منابع مالی در بانک‌های مختلف برای حمایت از هنرمندان این رشته از جمله بانک کارآفرین، ورود وسایل تولیدی صنایع دستی نامرغوب چینی به بازار هدف، عدم حمایت مسئولان دولتی برای خرید این آثار و ترویج فرهنگ قدرشناسی از این عزیزان، نداشتن بازارچه و یا نمایشگاه مناسب برای عرضه توانمندی و محصولات صنایع دستی در سطح شهرستان اشاره کرد.

وی با بیان این نکته که بیش از ۴۰ واحد تولیدی صنایع دستی در سطح این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، افزود: تا به امروز بیش از ۶۳۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان مشمول بیمه هنری قرار گرفته و در سال۹۳ نزدیک به نیم میلیارد توانستیم جهت دریافت وام هنرمندان را به بانک عامل معرفی نماییم، ولی بودجه ۷۰۰میلیون تومانی مصوب سال۹۴ هنوز عملیاتی نشده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابل در پایان با اشاره به پتانسیل هنرمندان شایسته صنایع دستی، که حتی می‌توانند قطب این هنر در شمال کشور باشند، گفت: می‌توان از ظرفیت صنایع‌دستی در بخش مشاغل خانگی به نحو شایسته بهره برد و  از مسئولان و خیرین شهرستان بابل می‌خواهم به دغدغه بسیاری از فعالین هنری، فرهنگی و اجتماعی جهت ایجاد یک مجتمع بزرگ نمایشگاهی برای عرضه محصولات مختلف در این شهرستان پایان دهند و زمینه رونق اقتصادی، فرهنگی و هنری بیشتری در منطقه پدیدار شوند.

منبع : بابل نوین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴