تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۲۰۰۵۴۷
یکی از مواردی که در ماه مبارک رمضان حتی به لحظه مورد توجه مردم است لحظه دقیق اذان در هنگام صحر و افطار است.
۰
plusresetminus
وقتی صدا و سیمای مازندران بیخ گوشش را نمی‌بیند/ عمدی یا سهوی!؟؟
به گزارش بلاغ، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان مردم میاندورود به مانند همه مسلمانان جهان اقدام به روزه گرفتن و راز و نیاز با خدا می‌کنند.

یکی از مواردی که در این ماه مورد توجه مردم است، لحظه دقیق اذان در هنگام سحر و افطار است.

صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی و همه گیر برای اطلاع رسانی دقیق به مردم نقش مهمی در این زمینه دارد، و مردم با استفاده از تلویزیون از وقت اذان و پایان دادن به سحری و یا پایان دادن به روزه استفاده می‌کنند.

اما مردم میاندورود در چند سال گذشته شاهد نامهربانی‌هایی از سوی صدا و سیمای مرکز مازندران بودند.

صدا و سیما در چند سال گذشته، که زمان دقیق اوقات شرعی شهرها و شهرستان‌ها را در زمان اذان زیرنویس می‌کرد، نام میاندورود و شهر سورک به‌عنوان مرکز شهرستان دیده نمی‌شد و با پیگیری‌هایی که هر سال از سوی رسانه‌ها انجام می‌شد، مورد اصلاح قرار می‌گرفت.

در سال جاری ظاهرا صدا و سیما، شهرستان میاندورود را فراموش نکرده، اما در اقدامی عجیب نامی از این شهرستان و یا مرکز آن به چشم نمی‌خورد، و به جای آن از نام گهرباران، که یکی از بخش‌های میاندورود است و نه نام شهر و یا روستا، استفاده کرده است.

ناشناخته بودن شهرستان میاندورود و نام سورک برای مسئولان صدا و سیمای مازندران در حالی است که این شهرستان در همسایگی مرکز استان قرار دارد و ناشناخته بودن این شهرستان برای کارکنان صدا و سیما جای تامل دارد.

این ندیدن‌ها در این چند سال باعث شد که مردم میاندورود در اولین روز از ماه رمضان چشمشان در تلویزیون به‌دنبال نامی از میاندورود و سورک باشد، که با ندیدن این نام‌ در ساعات اولیه روز اول ماه مبارک رمضان، با مدیر سایت میانخبر ارتباط برقرار کرده و خواهان پیگیری این موضوع بودند.

در اذان مغرب دیشب شاهد برطرف شدن این موضوع از سوی صدا و سیما بودیم، اما باید پرسید چرا هر ساله باید با انتقاد از صدا و سیما این روند ناصحیح اصلاح شود.

پایگاه خبری تحلیلی میانخبر از همه کسانی که در این زمینه حساس و پیگیر بودند تشکر کرده و اطلاع رسانی و پیگیری مطالبات مردم را حق خود می‌داند و در این زمینه هم‌چون سال‌های گذشته پیگیر موضوع تا رسیدن به نتیجه بوده است.
منبع : میانخبر،
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴