تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۲۰۰۴۷۱
نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم اظهار داشت، بسیاری از دولت‌های عربی اکنون این رژیم را متحد خود می‌دانند!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بنیامین نتانیاهو در پاسخ به پرسش یکی از اعضای دفتر کمیته یهودیان آمریکا در برلین درباره «بزرگ‌ترین فرصت‌ها و چالش‌ها» در روابط این رژیم با اتحادیه اروپا یا برخی از دولت‌های عربی گفت: «فکر می‌کنم این کشورها درک کرده‌اند که اسرائیل بخش غربی خاورمیانه (غرب آسیا) را ایمن نگه می‌دارد به همین دلیل بسیاری از این مقامات و دولت‌ها ما را یک متحد می‌دانند و با اسرائیل همکاری می‌کنند.»به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی همچنین مدعی شد که «اسرائيل نقش یک مبارز را برای محافظت از اروپا و خاورمیانه (غرب آسیا) ایفا می‌کند و مانع از دامنگیر شدن داعش در دیگر مناطق می‌شود!این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تکفیری‌ها از جمله داعش بارها اعلام کرده‌اند با اسرائیل کاری ندارند و صهیونیست‌ها نیز همچنان با معالجه مجروحین این گروه‌های تروریستی-تکفیری به آنها برای مقابله با مقاومت کمک می‌کنند. اسرائيل تنها رژیمی است که تکفیری‌ها به آنها حمله نمی‌کنند!

از سوی دیگر «اسحاق هرتزوگ» رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی نیز از همکاری دیپلماتیک این رژیم و برخی کشورهای عربی پرده برداشت. به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، هرتزوگ ازمیان کشورهایی که با اسرائیل همکاری دیپلماتیک و رسمی دارند، به مصر، اردن، عربستان، امارات، مراکش، کویت و بحرین اشاره کرد.وی در سخنرانی خود مقابل کنفرانس یهودیان آمریکا در واشنگتن گفت: گروهی از کشورهای میانه‌رو عربی آماده ورود به روند منطقه‌ای و صلح با اسرائیل هستند این یک فرصت استثنایی است.»هرتزوگ درعین حال عبدالفتاح السیسی رئيس‌جمهور مصر را «رهبری شجاع» دانست که تمایل خود را برای تحقق این روند نشان داده است.
نتانیاهو بازهم به روسیه رفت
خبر دیگر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای چهارمین بار طی یک‌سال گذشته به مسکو سفر کرده روز سه‌شنبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.

این چهارمین دیدار نتانیاهو و پوتین در حدود یک سالی است که از آغاز عملیات روسیه در سوریه می‌گذرد. از جزئیات این دیدار خبر رسمی منتشر نشده است، اما به گزارش فارس، پوتین در کنفرانس خبری با نتانیاهو اظهار داشته که همکاری ضد تروریسمی با اسرائیل تقویت می‌شود و نخست‌وزیر اسرائیل هم در پاسخ گفته که ارتش رژیمش برای مبارزه مؤثر با تروریست‌های بین‌المللی با ارتش روسیه همکاری می‌کند! نتانیاهو پس از این دیدار فاش کرد که با پوتین توافق کرده است که موشک‌های بالستیک پیشرفته و قدرتمند «اسکندر» را که روسیه به کشورهای طالب آن در غرب آسیا می‌فروشند، ممنوع کند. منابع خبری فلسطینی اعلام کردند که همزمان با سفر نتانیاهو به روسیه «ریاض مالکی» وزیر خارجه فلسطین نیز به دعوت «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود را وارد مسکو شده است. به گفته این منابع، مالکی قرار است در این سفر ضمن دیدار با لاوروف، روابط دو کشور و نتایج نشست اخیر پاریس درباره فلسطین را بررسی کند.
سایر رویدادها
* نظامیان تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری در عملیات تعقیب و گریز، جوانی فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.
* رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که 20 ایالت آمریکا تصمیم گرفته‌اند که مجازات‌هایی علیه شرکت‌های تحریم‌کننده اسرائیل اعمال کنند.
* جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای بر ادامه مسیر مقاومت تا آزادی کامل فلسطین تاکید کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴