تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۲۰۰۴۶۱
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر تلاش مضاعف برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی که به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده، اظهارداشت: متاسفانه برخی رسانه ها در پرداختن به اقتصاد مقاومتی صرفا انتظارات جامعه را افزایش داده و در مقابل، نقش تلاش و کوشش همگانی و امید به آینده را کمرنگ می‌کنند که این اساسا خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر تلاش مضاعف برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی که به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده، اظهارداشت: برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا در سایه این تلاش به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی ارتقای روحیه امید، وحدت و تلاش همگانی را برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و گفت: در چنین صورتی است که شرایط مناسبی برای بهبود وضعیت جامعه و مردم بوجود می آید.

رییس جمهوری همچنین به نقش ارزشمند رسانه ها در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی پرداخت و ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها در پرداختن به اقتصاد مقاومتی صرفا انتظارات جامعه را افزایش داده و در مقابل، نقش تلاش و کوشش همگانی و امید به آینده را کمرنگ می‌کنند که این اساسا خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با بیان اینکه ماه رمضان، ماه برکت و رحمت الهی است، اظهار داشت: برکت و رحمت الهی در سایه تلاش‌، کوشش همگانی، وحدت و همدلی در کنار توجهات و لطف خداوند متعال حاصل می شود، بنابرین همه باید دست به دست هم داده تا از این نعمات الهی حداکثر بهره را بگیریم.

وی ماه رمضان را، ماه غفران و آمرزش گناهان دانست و با تبریک حلول این ماه به ملت ایران و همه مسلمانان جهان اظهارداشت: امیدوارم همگی بتوانیم از برکات این ماه بزرگ، حداکثر استفاده و بهره برداری را به عمل آوریم و در این ماه بیش از گذشته‌، مراقب اعمال خود باشیم.

رییس قوه مجریه گفت: در ماه مبارک رمضان باید دوستی ها، کمک ها و یاری رساندن‌هایمان به دیگران بیش از ماه‌های دیگر باشد و بیش از همیشه به معنویت و خداوند توجه کنیم.

روحانی با بیان اینکه آغاز دولت یازدهم و مراسم تنفیذ و تحلیف و معرفی وزرا به مجلس در ماه مبارک رمضان انجام شده است‌، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز توفیق برجام در ماه رمضان حاصل شد و امیدوارم در این ماه نیز دولت و مردم در کنار یکدیگر و با هماهنگی، موفقیت‌هایی را بدست آورند و ماه رمضان پربرکتی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه رحمتی که در ماه رمضان وعده داده شده در سایه اخلاق حسنه‌، رفتار درست و اخلاق اجتماعی صحیح حاصل می‌شود‌، اظهارداشت: همواره باید به اصول اخلاقی توجه داشته باشیم چرا که اسلام دین اخلاق است و انقلاب ما نیز انقلابی اسلامی بوده و هست و بنابراین نهایت انقلابی بودن‌، توجه به رفتار اسلامی و اجرای مکارم اخلاقی است و اخلاق لازمه انقلابی بودن است.

رییس جمهوری افزود: هدف اصلی، دستیابی و اجرای احکام الهی و موازین اسلامی است و اگر همه آن اجرایی شود، اخلاق حسنه ایجاد می‌شود و در آن صورت از آسیب‌های اجتماعی کاسته شده‌، رفاقت جای رقابت‌های تخریبگر را می‌گیرد و از دروغ‌، ریا و تخریب اثری باقی نخواهد ماند.

روحانی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که در تمام سطوح جامعه و رسانه‌ها و در فضاهای حقیقی و مجازی شاهد اخلاق دینی، وحدت و اخوت اسلامی باشیم.

رییس جمهوری همچنین با آرزوی امنیت و ثبات برای کشورهای همسایه و اسلامی اظهار امیدواری کرد: ماه رمضان ماه پیروزی ملت های مسلمان منطقه بر کفر ، تروریسم و خشونت بوده و کشورهای اسلامی در همه صحنه‌ها در برابر صهیونیست‌‌ها، تروریست‌ها و خشونت‌گرایی و افراط‌گرایی، موفق و پیروز بوده و مسلمانان در همه نقاط جهان در ثبات و امنیت باشند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما