تاریخ انتشارجمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۱۹۹۱۲۱
امام جمعه محمودآباد با اشاره به هنجارشکنی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید با این موضوع برخورد جدی و قاطع داشته باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سید داود موسوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان محمودآباد به بیان اندیشه‌ها و افکار امام (ره) برای مردم پرداخت و اظهار کرد: تاریخ جهان در متن خود چهره‌های اصلاح‌گر و انقلابی زیاد دید، این مصلحان در مقاطع مختلف بروز و ظهور کرده و خاستگاه فکری‌شان نیز به مکاتب متداول دنیا تعلق دارد اما در ارزیابی شعاع اثر و تنوع کارکرد، بین این انسان‌های ممتاز و استثنایی، تفاوت‌های جدی وجود دارد.

وی افزود: بعضی از مصلحان به جغرافیای خاصی تعلق داشته و بعضی نیز در مقطعی ظهور و در مقطعی افول کرده و تنها نامی از آنها در تاریخ به‎عنوان یک اتفاق ذکر می‌شود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: با این تقسیم‌بندی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، از شخصیت‌های منحصر به فردی بود که هم در نوع عملکرد و رهبری و هم در عمق نفوذ و شعاع تأثیر جزو استثناهای تاریخ مصلحان ادیان توحیدی و حتی رهبران دیگر مکاتب و عرصه‌هاست.

موسوی بیان کرد: امام (ره) با شناخت دقیق موقعیت‌ها و با بررسی تجارب موجود انقلاب‎های بزرگ جهانی، چه در حوزه انبیاء و اولیا الهی و چه در عرصه مصلحان سیاسی در کشورهای در معرض انقلاب، اقدام به مدیریت و تدبیر انقلابی کرد که هم در نوع خود و هم در برانگیزندگی منطقه‌ای و جهانی جزو موارد کم‌نظیر تاریخ مکتوب و مدون قاره آسیا و بنا به اعتراف عده‌ای در سطح جهان است.

وی اضافه کرد: جغرافیای هدف‌گیری‌شده توسط امام بزرگوار، هر چند در محدوده ایران بود اما این جغرافیا جزیره ثبات برای تحقق اهداف استکبار جهانی و اردوگاه غرب محسوب و در بهم‌ریزی معادلات این منطقه تنها له یک رژیم و شاه به‌عنوان حاکم این رژیم، مختص نبوده بلکه امام پنجه در پنجه قدرت قدرت شیطانی غرب و آمریکا، اساسی‌ترین و بغرنج‌ترین این قیام بوده است.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: تیزهوشی و مدیریت برجسته امام در یک هدایت ۱۵ ساله، انقلاب را از انحرافات مختلفی نجات داده و بعد از پیروزی نیز در ترسیم استراتژی‌ها و عملکردها بالاترین و پیچیده‌ترین رهبری را در تدبیر قرار داده که حاصل تدابیر بلند و حکیمانه ایشان از جغرافیای کشور بیرون رفته و امروز تنها نظام مستحکم با شاکله‌ای بسیار قوی و در یک جغرافیای مشخص، استقرار یافته است.

موسوی ادامه داد: حوزه نفوذ، تصمیم‌گیری و جهت‌گیری امام (ره)، منطقه را تحت تأثیر قرار داده و جنبش‌های انقلابی منطقه‌ای و حرکت‌های بی‌نام و نشان در پهنه جهان در قاره‌های مختلف آثاری از مواضع و هدایت‌های ایشان داشته و آثار این سراسیمگی را در جنگ‌های منطقه‌ای و درگیری‌های در حال وقوع در منطقه خاورمیانه می‌توان یافت.

وی تأکید کرد: امروزه منطق امام (ره)، روح انقلابی ایشان در موضوع امت اسلامی و خط مبارزه با استکبار جهانی و درگیر شدن با سیاست‌های استعمارگران جهانی به‌عنوان یک میدان بزرگ و وسیع در منطقه جریان داشته و اردوگاه غرب و آمریکا و صهیونیست‌ها به ناگزیر خود را در دامی نهاده که آنها را قدرت بیرون آمدن از آن دام وجود ندارد.

امام جمعه محمودآباد گفت: امروز روح بلند امام (ره)، تعبد، انقلابی‌گری، دیدگاه بسیجی و جهادی، اعتماد به نصرت الهی، بی‌اعتنایی به مظاهر دنیایی، مقابله با استکبار جهانی در جامعه اسلامی و حرکت‌های انقلابی ایشان در منطقه جریان داشته و این مسیر روشن و انقلابی امروز توسط جانشین و خلف صالح او، مقام معظم رهبری از مقطع رحلت تاکنون باصلابت و قدرت ادامه داشته و دارد.

موسوی در ادامه در مورد حلول ماه رمضان و ورود مسافران به مازندران، تأکید کرد: ماه رمضان در راه است و مساجد باید آماده استفاده مردم شود، هیأت‌های امنا هم دقت کنند که اذان حتماً از مأذنه‌ها پخش شود و در این ماه باید حفظ حدود الهی را داشته باشیم، نکند خدای ناکرده به بهانه مسافر بودن حریم ماه رمضان را بشکنند.

وی یادآور شد: توقع از نیروی انتظامی این است که با جدیت برخورد کنند تا کسی حریم الهی را نشکند و از دستگاه قضایی هم توقع بیشتری داریم تا در برخورد نیروی انتظامی، پای کار باشد و زحمات نیروی انتظامی را هدر ندهد.

امام جمعه محمودآباد افزود: ساماندهی دریا از دغدغه‌های مسؤولان در طول این سال‌هاست و متأسفانه نزدیک به ۴ دهه از انقلاب می‌گذرد ولی هنوز یک متولی درست و حسابی در امر دریا نداریم.

موسوی ادامه داد: اگر مهمان بخواهد به مقدسات ما توهین کند ما توقع نداریم و تحمل نمی‌کنیم و انشاالله با دقت و مدیریت، این قضیه حل شود و از دستگاه قضایی می‌خواهیم که در این قضیه همراه و همگام با مسؤولان ستاد ساماندهی باشند.

وی با اشاره به اینکه از بعضی مسؤولان محمودآباد گله‌مند هستیم، گفت: برخی از مسؤولان کارهایی می‌کنند که با سایر مسؤولان همخوانی و هم‎سویی ندارد، پیگیری مطالبات مردم یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم از نماز جمعه است که با جدیت این کار را پیگیری می‌کنیم.
منبع : آوای‌شمال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴