کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بابل:

کار امام راحل برای بیداری امت همتراز با احیاگری انبیا است/باید شکرگزار نعمت بزرگ ولایت فقیه و مقام معظم رهبری باشیم

بابل نوین , 14 خرداد 1395 ساعت 16:37

امام جمعه بابل گفت:امام راحل معجزه گر قرن اخیر است، باید شکرگزار نعمت بزرگ ولایت فقیه و مقام معظم رهبری باشیم و سلامتی وجود ایشان در صدر دعاهای ما باشد.


به گزارش بلاغ به نقل از ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابل با تسلیت سالروز ارتحال امام راحل اظهارکرد: امام راحل معجزه گر قرن اخیر است که انقلاب اسلامی را در جهان معاصر پدید آورد.

وی افزود: کار امام راحل برای بیداری امت و مقابله با ظلم و استبداد همتراز با احیاگری و بیداری انبیا است.

امام جمعه بابل انقلاب اسلامی را در راستای آرزوی انبیا و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: امام راحل آرزوی انبیا و اولیای الهی یعنی ایجاد حکومت الهی و حاکمیت دین در عرصه اجتماعی را با ایجاد نظام اسلامی محقق کرد.

وی ادامه داد: امام راحل با پیوند و وحدت در میان امت اسلامی از آنها امتی مقتدر ساخت تا با کنار زدن حکومت طاغوتی بر سرنوشت خود مسلط شوند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این مطلب که باید قدردان زحمات امام راحل بود خاطرتشان کرد: اقتدار و قدرت نظام اسلامی در عرصه بین‌الملل مرهون زحمات و تلاش‌های امام راحل برای زنده کردن قوای فروخورده در میان ملت ما بود.

خطیب جمعه بابل با گرامیداشت روز ۱۵ خرداد و یاد شهدای این قیام افزود: ۱۵ خرداد مبدا برای انقلاب اسلامی شد و این قیام الگویی برجسته برای امت ما جهت شکل دادن به انقلاب عظیم اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به سالروز انتخاب مقام معظم رهبری، نعمت ولایت فقیه را یک نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: رحلت جانسوز امام راحل یک خسارت بزرگ برای ما بود و با عنایت الهی در انتخاب مقام معظم رهبری، این خسارت بزرگ برای امت اسلامی جبران شد.

این مقام مسئول ادامه داد: درایت، بصیرت، علم و شخصیت مقام معظم رهبری بسیاری از شخصیت‌های بزرگ دنیا را پس از دیدار با ایشان مجذوب نموده و در مقابل ایشان منفعل ساخته است.

حجت‌الاسلام روحانی به درایت و هدایت مقام معظم رهبری در طول ۲۷ سال اشاره و تصریح کرد: هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به خصوص در مقابله با فتنه‌ها، زمینه حرکت در مسیر عزت‌مندانه کشتی انقلاب را در میان تلاطم امواج فتنه‌ها فراهم ساخت.

وی افزود:باید شکرگزار نعمت بزرگ ولایت فقیه و مقام معظم رهبری باشیم و سلامتی وجود ایشان در صدر دعاهای ما باشد.

امام جمعه بابل با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: جامعه باید آماده ورود ماه رمضان بشود و فضای شهر وروستا باید نمود استقبال از ماه مبارک رمضان داشته باشد و قبل از ورود ماه مبارک رمضان با استقبال به سمت این ماه بزرگ بروید و قلب‌های خود را آماده کنید.

روحانی بر لزوم برنامه‌ریزی متولیان مساجد برای حضور روزه داران و مومنین در این فضای نورانی تاکید و تصریح کرد: در کنار برگزاری تمام نمازهای یومیه به صورت جماعت در همه مساجد، برنامه‌های دیگر ماه مبارک رمضان مانند سخنرانی و دعاها نباید بسیار طولانی شود.

وی با اشاره به مقابله دستگاه‌های امنیتی و قضایی با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان گفت: با کسانی که حرمت ماه مبارک رمضان را با روزه خوری در ملا عام می‌شکنند بصورت جدی مقابله شود.

خطیب جمعه بابل با اشاره به ممانعت رژیم سعودی برای حضور زائران حج امسال در سرزمین وحی، خاطرنشان کرد: عناصر خبیث وهابی سعودی می‌خواهند مناسک حج را به میدان جنگ و تقابل با ملت ایران تبدیل کنند.

وی با بیان این مطلب که حج عزت‌مندانه برای ما واجب است گفت: هنوز داغ زائرین حج سال گذشته بر دل ما مانده و حتی از غذرخواهی به خاطر این جنایت و فاجعه بزرگ دریغ  کرده‌اند.

حجت الاسلام روحانی در پایان خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابل با اشاره به برخی از ممانعت‌های آل سعود برای حج ابراهیمی امسال تاکید کرد: امیدوارم سال آینده با نابودی آل سعود، ملت ایران مشرف به حج شوند.


کد مطلب: 199036

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/199036/کار-امام-راحل-بیداری-امت-همتراز-احیاگری-انبیا-باید-شکرگزار-نعمت-بزرگ-ولایت-فقیه-مقام-معظم-رهبری-باشیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com