رئیس سازمان شیلات ایران در بابلسر خبر داد

تولید 40 هزار تن ماهی در قفس توسط مازندران در برنامه ششم توسعه

تاریخ انتشارجمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۹۸۹۵۹
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در برنامه ششم توسعه، تولید 200 هزار تن ماهی در قفس برنامه‎ریزی شد که 40 هزار تن برای مازندران است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، حسن صالحی در جلسه پیگیری برای تولید ماهیان در قفس در مازندران با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اواخر سال 92 سیاست‎های کلان اقتصاد مقاومتی را بیان کردند، اظهار کرد: در زمان تحریم، دشمن شرایط سختی را بر ما تحمیل کرد و اگر همان روند ادامه می‎یافت، شرایط سخت‎تر می‎شد اما مدیریت رهبری سبب شد که اکنون کشورها برای کار با ایران مسابقه گذاشته‌اند.

 

وی افزود: پایه اقتصاد مقاومتی بر دانش و علم است و به امکانات و توانمندی‎های درونی می‎نگرد و از تکنولوژی و ظرفیت سایر کشورها استفاده می‎کند.
 

رییس شیلات کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته مزیت صادرات غیرنفتی بر صادرات نفتی پیشی گرفته است، تصریح کرد: موضوع توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس از بحث‎هایی است که امروز از سوی شخص نخست کشور در حال پیگیری است.
 

صالحی با اعلام اینکه برای پشتیبانی از این پروژه اعتبار خوبی تخصیص داده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز در تمام دنیا حدود 190 میلیون تن تولید ماهی داریم که 51 درصد آن آبزی‌پروری و بقیه صید است.
 

وی با بیان اینکه در مازندران برای سال 95، تولید 20 هزار تن ماهی در قفس هدف‌گذاری شد، گفت: مازندران با 60 هزار تن تولید ماهیان گرمابی و سردابی و فارغ‌التحصیلان زیادی که دارد، ظرفیت بالایی در این بخش دارد که باید از آنها بهره‌برداری شود.
 

رییس شیلات کشور ادامه داد: برای سال آینده نیز، 56 هزار تن پرورش ماهی در قفس را در نظر گرفتیم که 12 هزار تن برای مازندران است.
 

صالحی با اشاره به سواحل ایران و اینکه از یک‎میلیون تن تولید ماهیان در قفس، 40 درصد آبزی‌پروری است، اظهار کرد: با این حال، از قافله جهانی عقب هستیم، بنابراین تنها راهی که می‎توانیم هم کمبود غذا را تأمین کنیم و هم در شرایطی که آب شیرین پاسخ‎گو نیست، باید از آب دریا استفاده کنیم که با سیاست‌‎های جهانی نیز مطابقت دارد.


وی اضافه کرد: از مجموع، 4 میلیون و 500 هزار تن پرورش ماهی در قفس که در دنیا تولید می‎شود، یک‎سوم آن در چین است که بیش از یک‌میلیون قفس دارد و ترکیه نیز 300 تن تولید دارد.
 

رئیس سازمان شیلات ایران با اعلام اینکه در سال گذشته 82 هزار تن صادرات آبزیان داشتیم و یک‎هزار تن به روسیه رفته در حالی‌که روسیه 200 هزار تن هزار تن ظرفیت دریافت دارد، خاطرنشان کرد: در 19 تیرماه سال‎جاری قرار است از کشور فرانسه نیز هیأتی برای تقویت در بخش آبزی‌پروری به ایران بیایند.
 

صالحی با بیان اینکه سرانه متوسط مصرف آبزیان در دنیا 20 و در ایران 10 کیلوگرم است، اظهار کرد: مصرف آبزیان در کاهش سکته‎های مغزی و قلبی مؤثر است.

 

وی تصریح کرد: اسپانیا در کنار دریا بوده و مصرف متوسط آبزیان آن 40 کیلوگرم و در مازندران 12 کیلوگرم است.
 

رئیس سازمان شیلات ایران در پایان گفت: در برنامه ششم توسعه، تولید 200 هزار تن ماهی در قفس برنامه‎ریزی شد که 40 هزار تن برای مازندران است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴