پیروزی شیرین ملی‌پوشان کشورمان برابر کانادا

والیبال ایران یک گام دیگر به المپیک نزدیک شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۱۹۸۰۲۶
تیم‌ ملی والیبال ایران با برتری 3 بر 2 برابر کانادا دومین پیروزی خود را در رقابت‌های انتخابی المپیک کسب کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 5:40 دیروز در سالن متروپلیتن توکیو ژاپن به مصاف کانادا رفت و این تیم را 3 بر 2 شکست داد. این برتری در شرایطی برای ایران به دست آمد که تیم ملی در دو ست ابتدایی با نتایج 29 بر 27 و 25 بر 19 شکست را پذیرا شد اما در ست‌های سوم، چهارم و پنجم موفق به شکست دادن کانادا با نتایج ( 25 بر20، 25 بر 21 و 16 بر 14) شد تا یک پیروزی دیگر در کارنامه ملی‌پوشان به ثبت برسد.
در حساس‌ترین بخش بازی یا همان ست پنجم، تیم کشورمان شروعی خوب داشت و ۳ بر یک پیش افتاد تا سرمربی کانادا در همان ابتدای کار تقاضای تایم اوت کند. در حالی که تیم کشورمان ۷ بر ۴ پیش افتاده بود تیم کانادا با توپگیری و دفاع روی تور خوب فاصله را به یک امتیاز رساند با این حال زمین بازی با برتری ۸ بر ۶ ایران عوض شد.
کانادا روی اشتباهات تیم ایران دو امتیاز دیگر گرفت و ۹ بر ۸ پیش افتاد تا لوزانو درخواست تایم اوت کند. دو تیم در امتیاز برابر در اوج حساسیت پیش رفتند. تا اینکه یک سرویس عالی از مهدوی که با دریافت ناقص حریف انجام گرفت تیم ایران را پیش انداخت. پوئن سرویس بد موقعی که مرندی به کانادا داد دو تیم را در امتیاز ۱۳ برابر کرد و لوزانو بار دیگر تایم اوت گرفت. در حالی که دو تیم برابر ۱۴ بودند تیم ایران ست پنجم را ۱۶ بر ۱۴ برنده شد تا به دومین برد متوالی خود در این مسابقات دست یابد. تیم ملی ایران در اولین دیدار خود که شنبه برگزار شد با نتیجه 3 بر صفر استرالیا را شکست داد. کانادایی‌ها در روز نخست فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و با نتیجه 3 بر 2 برابر لهستان مغلوب شدند و یک امتیاز را از این دیدار سخت به دست آوردند.

لازم به یادآوری است که تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود روز سه‌شنبه از ساعت 11:00 به مصاف تیم فرانسه می‌رود.
بازگشت ایران با درخشش عبادی‌پور

در پایان این بازی سایت فدراسیون جهانی والیبال با تمجید از درخشش عبادی پور نوشت: میلاد عبادی پور با کسب 26 امتیاز بهترین مهاجم خط حمله ایران بود. او در جبهه هجومی تیم عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست 25 امتیاز از آبشار به دست بیاورد و همچنین یک دفاع موفق نیز داشت. هم تیمی او امیر غفور نیز با کسب 19 امتیاز به ایران کمک کرد. البته امتیازآورترین بازیکن میدان اشمیت از کانادا بود که 27 امتیاز به دست آورد. دو تیم در ست نخست به شکل پیاپی امتیاز به دست می‌آوردند و البته اشتباه‌های زیادی هم داشتند تا تعیین تیم پیروز این ست مشکل شود. دو تیم در حمله دفاع و سرویس عملکرد تقریبا یکسانی داشتند و تنها دو اشتباه ایران بود که برتری کانادا را در این ست رقم زد. در ست دوم کانادا با دفاع عالی توانست نتیجه 18-10 را بر روی تابلو ثبت کند. پنج امتیاز پیاپی که سه تای آن امتیاز سرویس محمد موسوی بود اختلاف را کاهش داد اما کانادا به خودش آمد و توانست با افزایش دوباره اختلاف ست دوم را 25-19 به سود خود به پایان برساند. در ست سوم ایران عملکرد به مراتب بهتری به نمایش گذاشت و توانست 14-1 از حریف پیش بیفتد. ایرانی‌ها با ریکاوری باخت دو ست گذشته توانستند این اختلاف چهار امتیازی را تا وقت استراحت دوم حفظ کنند. این اختلاف در ادامه بیشتر شد (20-13) چرا که دفاع ایران فشار بسیار زیادی به مهاجمان کانادا آورده بود کانادا توانست در امتیازهای پایانی اختلاف را کم کند اما ایران این ست را 25 بر 19 پیروز شد. ایران ست چهارم را نیز با همان جدیت ست سوم آغاز کرد. به لطف حملات کوبنده عبادی پور و غفور اختلاف امتیاز 3 برای ایران به دست آمد. امتیاز پایانی با آبشار محمودی به دست آمد تا ایران 25-21 پیروز شود. ست پنجم نیز با برتری ایران همراه بود. جای خالی هوشمندانه سعید معروف برتری 8-6 را در میانه ست رقم زد. کانادا تلاش زیادی انجام داد تا پابه پای ایران پیش برود اما دو دفاع مستحکم برتری 16-14 ایران را در این ست و بازی رقم زد.

لوزانو: از پایان خوب بازی با کانادا خوشحالم
لوزانو سرمربی تیم ملی ایران هم در پایان این بازی در جمع خبرنگاران عنوان داشت: من می‌توانم به دوستم در کادر فنی تیم کانادا برای نمایش خوب تبریک بگویم. کانادا در این بازی نمایش خوبی داشت آنها بعد از بازی سنگین و سختی که دیروز با لهستان داشتند امروز خیلی خوب ظاهر شدند و توانستند نشان دهند تیم بزرگی هستند. او ادامه داد: من از شروع خوب در مسابقه‌ها و پایان خوبی که در این مسابقه داشتیم خوشحالم. ما در دو ست باختیم اما در ست سوم توانستیم متفاوت ظاهر شویم و بهتر کار کنیم. لوزانو تاکید کرد: در دو ست اول نتوانستیم خوب کار کنیم ولی از ست سوم به بعد در دریافت بهتر شدیم و توانستیم در زمان کوتاهی به بازی خود برگردیم. از این بابت از بازیکنانم تشکر می‌کنم.
نتایج کامل سایر دیدارهای دیروز به شرح زیر است:
*ونزوئلا یک – استرالیا 3 ( 25 بر 19، 25 بر 20، 25 بر 10 و 25 بر 19 )
*فرانسه 2 – لهستان 3 ( 25 بر 22 و 25 بر 13، 31 بر 29، 25 بر 17 و 15 بر 12 )
*ژاپن صفر – چین 3 ( 25 بر 20، 25 بر 22 و 25 بر 23 )
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴