کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس نظامی سوریه:

داعش به دستور واشنگتن «رقه» را تخلیه می‌کند

فارس , 6 خرداد 1395 ساعت 14:22

کارشناس نظامی سوریه عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی را نمایشی خواند و گفت: داعش به دستور آمریکا در حال تخلیه رقه و انتقال به دیرالزور است.


به گزارش بلاغ، سرلشکر «علی مقصود»، کارشناس نظامی سوریه تشدید حملات تروریست‌ها در همه مناطق سوریه را نقشه آمریکا برای منحرف کردن نگاه‌ها از عملیات‌های پیروزمندانه ارتش سوریه و متحدانش در شرق سوریه و به تعویق انداختن شکست حصر شهر دیر الزور دانست.


وی با اشاره به تمایل دولت آمریکا برای تکمیل عملیات رقه گفت: آمریکا آمادگی خود برای اجرای عملیات رقه با هماهنگی مبارزان کُرد را در بوق و کرنا کرده و می‌خواهد با آزادسازی این منطقه نخستین پیروزی برای ائتلاف بین المللی در سوریه را محقق کند.

مقصود با اشاره به ناتوانی آمریکا و مبارزان کُرد در رسیدن به دستاوردی واقعی در میدان نبرد، گفت: در مقابل، ارتش سوریه و متحدانش در تدمر امیدهای آمریکا و ایادی آن را بر باد داده و قدرت جبهه مقاومت در سرکوب تروریسم را به نمایش گذاشتند.

کارشناس سوری تاکید کرد: آمریکا در حالی مدعی ساماندهی عملیات بزرگ ضد داعش برای آزادسازی رقه است که این گروهک را به عقب نشینی و انتقال به دیر الزور واداشته تا در آنجا به مقابله با ارتش سوریه روی آورند.

مقصود افزود: بنابراین داعش در حال تخلیه رقه به روی پیشروی نیروهای کرد تحت پشتیبانی نمایشی و ساختگی نیروی هوایی ائتلاف بین المللی است تا در نتیجه رقه، مرکز خلافت داعش در سوریه، بدون وارد آمدن تلفاتی برای طرفین کُرد و داعش،آزاد شود.

وی اظهار داشت: اقدام هواپیماهای ائتلاف بین المللی در ریختن اطلاعیه‌هایی به روی شهر رقه و درخواست از ساکنان آن برای تخلیه شهر به منظور حفظ جان خود نیز در راستای نقشه آمریکا برای تخلیه شهر از شهروندان عرب آن و اسکان کردها به جای آنهاست.

مقصود با اشاره به اینکه کمک آمریکا به مبارزان کُرد برای پیشروی در مناطق سوریه با هدف تسلط بر کُردهای جدایی طلب و استفاده از آنها برای پیاده کردن نقشه تجزیه سوریه است، گفت: آمریکا در حال حاضر قصد به رویارویی کشاندن نیروهای کُرد با ارتش سوریه ندارد.

وی افزود: در پی شکست معارضان میانه رو تحت آموزش آمریکا برای تحقق پیروزی میدانی در برابر ارتش سوریه و متحدانش و حمام خونی که بین این گروه‌های تروریستی برسر نفوذ و منابع مالی به راه افتاده، هم اینک آمریکا، کُردهای سوریه را برای رسیدن به اهداف خود بکارگرفته است./آ
 


کد مطلب: 196985

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/196985/داعش-دستور-واشنگتن-رقه-تخلیه-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com