مدیرکل مبارزه با پولشویی بانک مرکزی خبر داد

عضویت برخی مدیران در هیئت مدیره 10 شرکت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۱۹۶۸۷۷
مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی از عضویت برخی مدیران در هیئت مدیره 10 شرکت خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عبدالمهدی ارجمندنژاد در بیست و ششمین همایش سالانه سیاست پولی و ارزی با اشاره به تدوین مقررات حاکمیت شرکتی با اشاره به نحوه عضویت برخی افراد در هیئت مدیره بانک‌ها گفت: کسانی که می‌خواهند به عضویت هیئت مدیره بانک‌ها دربیایند، باید بدانند که چه جایگاهی دارند. به عنوان مثال مدتی پیش، مدیرعامل یک مجموعه بزرگ شرکتی برای مصاحبه به بانک مرکزی آمده بود؛ از او پرسیدم شما چطور قرار است مسئولیت هیئت مدیره بانک را هم قبول کنید، در حالی که مدیرعامل مجموعه‌ای بزرگ هستید؟
وی ادامه داد: فرد دیگری برای مصاحبه آمده بود که همزمان در 10 شرکت عضویت هیئت مدیره داشت، چنین فردی نمی‌تواند بر مسائل تمرکز داشته باشد و بر عملکرد بانک نظارت کند.

ارجمندنژاد با اشاره به بحث استقلال رای در هیئت مدیره بانک‌ها گفت: زمانی هنری فورد گفته بود سعی می‌کنم افراد هیئت مدیره را با افکار مختلف تعیین کنم، چرا که اگر تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد، افراد آن قدر بر مسائل مختلف بحث می‌کنند که برآیند آن یک تصمیم خوب و مطلوب می‌شود.

مدیرکل مقررات مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد: اما متاسفانه برخی از ما به دنبال این هستیم که اعضای هیئت مدیره یکدست باشند و این موجب تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی در سطح هیئت مدیره می‌شود.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما