تاریخ انتشارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۹۵۷۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پافشاری دولت سازندگی و اصلاحات بر یک موضوع و رها کردن سایر مسائل، آن را مصداق بارز افراطی‌گری دانست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به برخی اظهار‌ نظرات اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه دولت‌های نهم و دهم مصداق افراط و تفریط هستند و دولت‌های سازندگی و اصلاحات نماد اعتدال به شمار می‌روند، ‌گفت: در دولت نهم و دهم به‌ویژه در دولت دهم تا حدی بر اثر حاکمیت تفکر انحرافی افراط و تفریط تا حدی دیده می‌شد اما پافشاری دولت نهم بر حفظ ارزش‌های اسلامی را نمی‌توان افراط نامید.
وی تأکید کرد: دولت نهم به هیچ وجه اهل افراط نبود، بلکه در این دولت شاهد پافشاری بر ارزش‌ها بودیم. اما دولت دهم تا حدی درگیر انحراف شد و افراط‌هایی صورت گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه افرادی که مصمم به حفظ ارزش‌ها هستند از دید برخی افراد ناآگاه افراطی حساب می‌شوند، افزود: رعایت اصول و حفظ ارزش‌ها افراطی‌گری نیست و پافشاری و حفظ ارزش‌ها عین اصول است.
کوثری با اشاره به عملکرد دولت اصلاحات اظهار داشت: در دولت اصلاحات نه‌تنها از ابتدا افراطی‌گری وجود داشت، بلکه حتی قبل از آن نیز افراط و تفریط وجود داشت. چرا که تنها به بعد سیاسی فکر می‌کردند و معتقد بودند کاری به مسائل اقتصادی نداریم و تنها مسائل سیاسی را در نظر می‌گیریم، لذا موضوعات دیگر را رها کردند و فقط به یک موضوع پرداختند که عین افراط به شمار می‌رفت.
وی خاطرنشان کرد: در دولت سازندگی نیز بیشتر به مسائل سازندگی توجه شد و با رهایی عرصه فرهنگ و اجتماع تنها به مسائل عمرانی و سازندگی پرداخته شد. اینکه همه مسائل کشور رها شود و تنها بر یک موضوع پافشاری شود، عین افراطی‌گری است و ما باید نسبت به این مسئله توجه کافی را داشته باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه فتنه ۸۸ بارز‌ترین جریان ضداعتدالی در کشور بود، اظهار داشت: نقش مردم در سال ۸۸ بسیار شاخص بود و آنها با رأی ۲۴ میلیونی به آقای احمدی نژاد اعتماد کردند، اما عده‌ای این موضوع را تحمل نکردند و از اعتدال خارج شدند و با فشار به حاکمیت به دنبال رسیدن به خواسته ناحق خود بودند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲