تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۱۹۴۶۹
نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رو به رشد تغییر کاربری های اراضی گفت:باید در آینده نزدیک فاتحه کشاورزی را در غرب مازندران خواند.
۰
plusresetminus
فاتحه کشاورزی در غرب مازندران را باید خواند / نابودی قریب الوقوع جنگل های شمال
به گزارش بلاغ،شمس الله شریعت نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک تشکل های کارفرمایی استان با مجمع نمایندگان مازندران در ساری، افزود: استان هایی نظیر خوزستان و فارس را باید قطب کشاورزی کشور قلمداد کرد چرا که این استانها دارای شاخص بالای درآمدی در بخش کشاورزی بوده و از همه زیرساخت های حوزه کشاورزی بهره مند هستند.
وی افزود: مازندران در بخش کشاورزی صرفا حاصلخیز بوده و این در حالی است که این استان هیچ عایدی از سرانه درآمدی کشور در بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت های این بخش نصیب مردم استان خود نکرده است.
نماینده مردم شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزان مظلوم ترین افراد جامعه بوده و زبان گویایی برای بیان مشکلات خود ندارند، تصریح کرد: با همین نگرش، مسئولان هیچ توجهی به کشاورزی و کشاورزان در این خطه نمی کنند.
عدم پرداخت بدهی دولت به نکاچوب
مدیرعامل سابق شرکت سهامی نکاچوب با بیان اینکه دولت از سالهای اخیر بدهی هنگفتی به این شرکت دارد که تحت هیچ شرایطی زیر بار پرداخت آن نمی رود، یادآور شد: از سویی بسیاری از ادارات و وزارتخانه های بیمه ای، به عنوان طلبکار هر روز اموال این کارخانه تولیدی شمال کشور را به نفع دولت مصادره می کنند.
وی با اعلام اینکه مازندران را همگان استانی عقب مانده از شاخص های توسعه ای می دانند، اظهار داشت: بنده معتقدم که دلیل اصلی عقب ماندگی مازندران را باید در بین کم کاری مسئولان آن طی سال های پس از انقلاب جستجو کرد.
شریعت نژاد با بیان اینکه تولیدکننده عاشق بوده و با این رویکرد می خواهد اشتغال و اقتصاد را در کشور سامان دهد، افزود: متاسفانه برخی مسئولان، تولیدکننده و سرمایه گذار را تاجر و سرمایه گذار قلمداد کرده و می خواهند پوست تن این فعال تولیدی کشور را بکنند.
نابودی قریب الوقوع جنگل های شمال
این فعال حوزه جنگل کاری و جنگلداری با انتقاد از روند رو به رشد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرهای غرب مازندران و تبدیل آن به ویلاهای مسکونی، اظهار داشت: باید در انتظار روزی بود که کشاورزان امروز غرب استان، در فرداهای نزدیک سرایدار ویلاهای خریداران زمین هایشان باید باشند.
وی با بیان اینکه دولت طرح توسعه و حفاظت از جنگل های شمال را فراموش کرده است، افزود: با این روند باید در آینده ای نزدیک در انتظار نواخته شدن زنگ نابودی جنگل های شمال در کشور بود.
شریعت نژاد با تاکید بر هویت بخشی و تقویت حس شخصیت از سوی مسئولان در تولیدکنندگان، اظهار داشت: به واسطه عدم توجه مسئولان به تولیدکنندگان بوده که سرمایه گذاری رغبت سرمایه گذاری در استان را به خود نمی دهد و این امر سبب می شود که جوانان فعال استان برای کسب اشتغال در استانهای همجوار مازندران نظیر سمنان مشغول شوند.
وی با بیان اینکه مازندران سرشار از مواهب طبیعی و استعدادهای خدادادی بوده که می تواند، کشور را از محرومیت خارج کند، افزود: متاسفانه به دلیل سیاسی کاری های برخی مدیران و حفظ منافع آنان، مازندران همچنان عقب مانده ترین و محروم ترین استان کشور است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴