تاریخ انتشارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۱۹۳۷۵۳
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی گفت: از نظر شرعی کسانی که امسال از نظر مالی مستطیع شده‌اند، حج بر گردن آنها نخواهد بود، چرا که شرایط به گونه‌ای است که حج بر گردن آن‌ها نیست.
۱
plusresetminus
به گزارش بلاغ، یکی از مراجع تقلید گفت: باید جواب هجمه‌های عربستان را بدهیم؛ کشورهای مختلف با سعودی‌ها مشکل دارند؛ باید به عربستان فهماند که مکان‌های مقدس در این کشور فقط مختص آنها نیست.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بیان کرد: حج جریان بسیار مهمی است و رابطه ما رابطه مشترک با همه مسلمانان است که در حج شاهد آن هستیم.

وی اظهارکرد: اختلاف نظر سیاسی چیز خوبی نیست و به پیشرفت کشور ضرر می‌زند؛ باید مراقب اتحاد در کشور باشیم.

جوادی آملی گفت: از نظر شرعی کسانی که امسال از نظر مالی مستطیع شده‌اند، حج بر گردن آنها نخواهد بود، چرا که شرایط به گونه‌ای است که حج بر گردن آن‌ها نیست.

وی همچنین ادامه داد: شاهد جنگ نیابتی در منطقه هستیم، باید شب و روز شاکر خداوند باشیم که در میدانی از مین هستیم و امنیت داریم.

جوادی آملی همچنین گفت: متاسفانه ایران کشور کتاب نیست ولی کشور عقل و هوش است؛ گرچه مردم کم کتاب می‌خوانند اما هوش اجتماعی آنان محفوظ است و از ما عقل، عمل، راستی و درستی ظاهر و باطن می‌خواهند.

این مرجع تقلید افزود: اسلام حقوق مختلف برای مردم در نظر گرفته است؛ مردم باید زندگی خوب و آبرومندانه داشته باشند. برخی افراد عقل مقطعی دارند و از این نوع عقل کاری ساخته نیست، جوانان باید عاقل تربیت شوند تا از معضل‌هایی چون اعتیاد به دور باشند.

جوادی آملی تاکید کرد که مردم از همه ما عمل بیش از حرف می‌خواهند و عمل است که اثر دارد.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲