کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی / حجت الاسلام پناهیان در مازندران:

فطرت انسان با دعا شکوفا می شود

18 تير 1392 ساعت 11:22

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فطرت انسان با دعا شکوفا می شود،گفت: خواندن دعا یکی از راه هایی است که عشق به خدا را برای انسان کشف می کند.


به گزارش خبرنگار بلاغ،حجت الاسلام پناهیان در همایش هفتمین مجمع قرآن وعترت که در مسجد جامع شهرستان نور برگزار شد در خصوص فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تلاوت قران در این ماه گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است، ماهی که در آن تلاوت یک آیه از قرآن، ثواب ختم قرآن را دارد اما در روایت داریم که ثواب دعا در ماه مبارک رمضان افضل تر از تلاوت قرآن است.
وی با طرح این سوال که در ماه مبارک رمضان بیشتر قرآن بخوانیم یا دعا؟ اظهار داشت:جواب این سوال بسیار مشکل است،اساسا چرا فرمودند که خواندن دعا افضل از خواندن قرآن است.
پناهیان افزود: زمانی که قرآن می خوانیم چیزی یاد می گیریم و  وجودمان نورانی می گردد ، ولی دعا حرف دل ماست.

استاد عالی حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نتیجه قرائت قرآن افزایش معرفت در وجود ادمی می شود اما دعا کردن یعنی  اعماق وجودمان را می کاویم تا حرفهایی از اعماق وجودمان تراوش کند،مانند اکتشاف چاه نفت و یا کندن زمین برای رسیدن به آب زلال وگوارا.

 پناهیان خاطر نشان ساخت: به قرآن می گویند: قرآن نازل، یعنی از بالا به پایین نازل شد ولی به دعا می گویند قرآن صاعد، یعنی از پایین به سمت بالا می رود، هرکس خودش را بشناسد حرف دلش را بشنود،اعماق وجودش را بشکافد،عاشق خدا می شود،عاشق شهادت می شود.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فطرت انسان با دعا شکوفا می شود،گفت:  خواندن دعا  یکی از راه هایی است که عشق به خدا را برای انسان کشف می کند.
وی در پایان با بیان این موضوع که چرا خواندن دعا افضل  از قرائت قرآن است،افزود: ما در درون خود حرفهایی داریم و ذرات وجودمان خدا را می خواهد لذا بهترین جا برای مکاشفه وجود سجاده است، بنابراین بهترین شیوه برای طی طریق در این مسیر ادعیه ای است که از ائمه طاهرین به ما رسیده است.


کد مطلب: 19339

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/19339/فطرت-انسان-دعا-شکوفا-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com