تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۱۹۲۳۱۱
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت: کارخانه زباله‌سوز 550 تنی این شهر توسط یک شرکت ژاپنی احداث می‌شود.
۰
plusresetminus
ژاپن در آمل کارخانه زباله‌سوز می‌سازد
به گزارش بلاغ، محمد للهی عصر امروز در سفر مسؤولان شرکت ژاپنی احداث کارخانه زباله‌سوز به این شهرستان و نشست تشریح اهداف سفر چهارم مسؤولان ژاپنی با اشاره به مراحل مختلف ایجاد کارخانه زباله‌سوز در این شهرستان، افزود: در دی ماه سال 1393 به همراه مسئولان وزارت کشور و با حضور نمایندگان شرکت زباله‌سوز ژاپن برای رفع پسماند شهر و وضعیت زباله استان‌های شمالی بازدید داشتیم.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اشاره به اینکه در این بازدید شهرستان آمل پایلوت اجرای طرح زباله‌سوز شد، اظهار کرد: در این طرح مطالعات وضعیت زباله و امکان‌سنجی برای نصب دستگاه زباله‌سوز انجام شده است.
 
وی با اعلام اینکه در مرداد ماه سال 1394 مذاکرات جزئی و تعهدات شفاهی طرح انجام شد، گفت: تامین تاسیسات، تهیه زمین سه هکتاری به منظور ساخت کارخانه زباله‌سوز و آزمایشگاه مکانیک خاک در دستور کار قرار گرفت.
 
للهی با بیان اینکه در مهرماه سال 1394 سایت نهایی شده زباله‌سوز در آمل مورد بازدید قرار گرفته و موقعیت منطقه بررسی شد، ادامه داد: طی سفر به کشور ژاپن، متوجه شدیم که این کارخانه آلایندگی زیادی ندارد چون این نیروگاه‌ها در مرکز شهرهای این کشور واقع شده و 23 مرکز زباله‌سوز در توکیو فعال هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس زمان‌بندی لازم و مطالعات با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادها مطالعات و امکان‌سنجی نهایی انجام می‌شود.
 
للهی گفت: زمان آغاز پروژه در سال 2017 بوده همچنین شهریور امسال با سفر نخست وزیر ژاپن تفاهم‌نامه‌های لازم نهایی می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اعلام خریداری کردن زمین و انجام حمایت‌های لازم انگیزه برای شرکت ژاپنی تقویت شد، گفت: کارخانه زباله‌سوز آمل که از سوی شرکت ژاپنی ایجاد می‌شود با ظرفیت 550 تن از زباله‌های جامد شهری را ساماندهی می‌کند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴