مسئول سازمان بسیج سازندگی شهرستان ساری اعلام کرد

اعطای بیش از 5میلیارد تومان تسهیلات اقتصادمقاومتی در سال گذشته

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۹۱۰۸۰
مسئول سازمان بسیج سازندگی ساری، گفت: در سال گذشته 5‌میلیارد و 200میلیون تومان به 355 بسیجی تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت کردیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حسین نادری مسئول سازمان بسیج سازندگی شهرستان ساری، در نشست خبری که به مناسبت سالروز آغاز به کار بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه در طول 3سال گذشته به 2هزار نفر وام خوداشتغالی و تولید داده‌ایم، گفت: این وام‌ها در 14حوزه، پرورش ماکیان،صنایع تبدیلی، محصولات گلخانه‌ای و...داده شد.

وی با اشاره به عضویت 172هزار بسیجی در شهرستان ساری، تصریح کرد: با توجه به جمعیت 500هزار نفری شهرستان ساری ظرفیت‌های بسیاری در حوزه اشتغال و تولید وجود دارد که باید از آنها بهره‌مند شویم.

نادری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: 6وظیفه در راستای اقتصادمقاومتی برعهده بسیج سازندگی قرار گرفت تا با همکاری دولت به مرحله اجرا درآورد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ساری با بیان اینکه در سال گذشته 5‌میلیارد و 200میلیون تومان به 355نفر تسهیلات پرداخت کردیم، گفت: سال 94 در زمینه اجرای برنامه‌های اقتصادمقاومتی در استان رتبه نخست را کسب کردیم.

وی با اشاره به تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: در سال گذشته به بیش از 2هزار نفر آموزش‌های مختلف در زمینه توسعه اشتغال خانگی داده شد.

نادری در ادامه افزود: در سال گذشته، 2همایش کارآگاهی و 4نمایشگاه اقتصادمقاومتی در مرکز استان با هدف معرفی اشتغال خانگی و ترویج آن برگزار شد.

نادری با بیان اینکه جوانان علاقه‌مند مهاجرت به روستا از جانب سازمان بسیج سازندگی با اعطای تسهیلات اشتغال حمایت می‌شوند، افزود: شرکت‌های تعاونی مشخص کردیم تا افراد در قالب آن کار کنند و در زمینه بازاریابی محصولات تولیدی نیز حمایت می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ساری درباره اعزام گروه‌های جهادی به روستاهای ساری در سال جاری، گفت: اعزام نزدیک به 600نفر در قالب 35گروه دانشجویی و 350 نفر دانش آموز در قالب اردوی بسیج دانش‌آموزی به مناطق محروم دودانگه و چهاردانگه در برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمادگی برای اعزام هزار نفر به اردوهای جهادی را داریم، افزود: آموزش مردم مناطق محروم برای ترویج فرهنگ استفاده از صنایع تبدیلی و گیاهان دارویی، طب اسلامی و سنتی جزو طرح‌های امسال بسیج است.

نادری در پایان گفت: در سال جاری 500 برنامه نظارتی برای رسیدگی و پیگیری تسهیلات اعطایی داریم تا نسبت به هزینه‌کرد مبلغ وام در بخش اشتغال و تولید آگاه شویم.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما