تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۱۹۰۶۲۷
یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: موسسه «اتحاد علیه برنامه هسته‌ای ایران» برنامه‌ای دارد تا با ارسال نامه‌ای هشدار‌آمیز نسبت به خطرناک بودن تجارت با ایران به 140 کمپانی بین‌المللی، دراین مورد هشدار بدهد که تاکنون به 30 کمپانی نامه خود را ارسال کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، فایننشال تایمز در گزارشی با عنوان «لابی آمریکایی علیه تجارت با ایران» نوشت: گروهی متشکل از هر دو حزب آمریکا اکنون جلودار مبارزه با تجارت شرکت‌های بزرگ اقتصادی جهان با ایران می‌باشد. این گروه با تبلیغات روزنامه‌ای و نامه‌های علنی بدنبال فشار به شرکت‌ها برای جلوگیری از انجام تجارت با ایران می‌باشد.

 در ادامه گزارش آمده است: افزایش لابی علیه تجارت با ایران در این زمان حساس که تهران به شدت از عدم محسوس بودن رفع تحریم‌ها شکایت دارد، حایز اهمیت و خطرناک می‌باشد.

دیپلمات‌های غربی بر این باورند که افزایش تنش‌ها در مورد رفع تحریم‌های ایران هنوز به جایی نرسیده است که بتواند موجب برهم خوردن توافق هسته‌ای بشود، اما این خطر جدی می‌باشد به طوری که وزیر امور خارجه ایران به شدت از این موضوع به وزیر خارجه آمریکا گلایه کرده است.
این روزنامه انگلیسی افزود:  موسسه «اتحاد علیه برنامه هسته‌ای ایران» برنامه دارد تا با ارسال نامه‌ای هشدار‌آمیز نسبت به خطرناک بودن تجارت با ایران به 140 کمپانی بین‌المللی، دراین مورد هشدار بدهد که تاکنون به 30 کمپانی نامه خود را ارسال کرده است. این سازمان همچنین در صدد است تا تبلیغات روزنامه‌ای را علیه تجارت با ایران در کشور‌های اروپایی به راه بیاندازد.

فایننشال تایمز تصریح کرد: با وجود رفع تحریم‌های ایران در ماه ژانویه، بانک‌های اروپایی همچنان در انجام تجارت با ایران بی‌میل هستند. رهبر عالی ایران نیز واشنگتن را متهم کرده است که به توافق هسته‌ای با ایران پای بند نبوده است و این آمریکاست که اجازه نمی‌دهد که کشورش با سیستم بانک جهانی تعامل کند.

این روزنامه در ادامه با مقصر شمردن آمریکا افزود: بر روی کاغذ آمریکایی‌ها نوشته‌اند که بانک‌های خارجی می‌توانند با ایران همکاری کنند اما آنها از طرفی کمپانی‌ها و بانک‌ها را از انجام تجارت با ایران بر حذر داشتند زیرا ایران را حامی تروریسم دانسته و آزمایش موشک‌های بالستیک ایران را مخالف با توافق هسته‌ای ایران برشمردند.

 به گزارش جام‌نیوز، فایننشال تایمز در پایان  نوشت: موسسه اتحاد علیه برنامه هسته‌ای ایران که یک موسسه دو حزبی نیز می‌باشد در سال 2008 تاسیس شد. موسسان این گروه و سازمان از روسای دولتی پیشین آمریکا و سازمان سیا بودند و متخصصان خاورمیانه‌ای زیادی در آن حضور دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴