در قطعنامه پایانی روز جهانی کارگر اعلام شد

انتقاد کارگران از بی‌توجهی مسئولان به اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۱۸۹۸۹۱
کارگران کشور در قطعنامه پایانی مراسم روز جهانی کارگر از بی‌توجهی مسئولان به اقتصاد مقاومتی انتقاد کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در این قطعنامه آمده است: در حالی که دغدغه رهبر معظم انقلاب (حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای) و تذکرات همیشگی ایشان در خصوص مسائل مرتبط با کارگران هر ساله به شکل خاص گفته و یادآوری می‌شود، ولی متاسفانه مسئولان ذیربط آن طور که شایسته است در راستای نصایح رهبری گام برنمی‌دارند و موضوع اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌های مرتبط با آن از جمله استفاده از حداکثر ظرفیت تولید داخل و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی جزء تاکیدات هر ساله و البته امسال ایشان است که برای حفظ اشتغال و استمرار تولید باید مدنظر دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

بر این اساس ما از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مجلس می‌خواهیم که:
1- اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌هایی که مقام معظم رهبری به خوبی آن را تدوین کرده‌اند را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا برنامه‌های اجرایی خود را عملیاتی کنند.

2- ما از مسئولان اجرایی کشور خواستار جلوگیری از ورود کالاهای خارجی چه از مبادی قانونی وچه از طریق قاچاق بوده و همچنین شدیدترین نوع برخورد با قاچاقچیان سازمان‌یافته هستیم و در این زمینه دولت باید از ورود کالاهایی که زمینه تولید داخلی دارند، جداً جلوگیری کند.

3- ما از دولت می‌خواهیم، وضعیت واحدهای تولیدی که منجر به تعدیل و اخراج کارگران و همچنین تعویق طولانی مدت حقوق آنها شده را ساماندهی کند تا این واحدها هرچه سریعتر به شرایط طبیعی خود برگردند.

4- ما ضمن اعتراض به وضعیت اسفبار بازار کار از مسئولین کشوری می‌خواهیم، قراردادهای موقت کار را با توجه به نوع و ماهیت کار هرچه سریعتر در دستور کار دولت و مجلس قرار دهند تا شرایط بازار کار از بی‌عدالتی و استثمار کارگران خارج شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴