تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۱۸۹۵۶۹
نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین رشد اقتصادی احتمالی در سال جاری را نتیجه فروش مواد خام دانست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مجیدرضا حریری  اظهار داشت: در سال گذشته موتور محرکه رشد اقتصادی که صنعت بود، خاموش بوده است، اگر رشد اقتصادی به صفر رسید و منفی نشد به دلیل رشدی که بدون برنامه‌ریزی و در بخش کشاورزی به خاطر بارش‌های سال گذشته اتفاق افتاد.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین درباره اینکه کدام بخش‌ها می‌توانند بیشترین رشد اقتصادی را در سال جاری تأمین کنند، گفت: اتفاقی که نرخ رشد اقتصادی چهار تا شش درصد را در دسترس نشان می‌دهد این است که ظرفیت فروش نفت‌مان درصد زیادی رشد داشته است.
 پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، تولید میعانات گازی حدود یک میلیون بشکه افزایش پیدا کند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در مقایسه با سال قبل افزایش داشته باشد همین فروش نفت می‌تواند بخش مهمی از رشد چهار درصدی را تأمین کند؛ رشدی که در واقع حاصل برنامه‌ریزی نیست، چنین رشدی نتیجه فروش مواد خام است.

حریری با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب ادامه داد: نقطه ضعف اقتصاد ما این است که برنامه معینی برای رسیدن به رشد پایدار در حداقل یک دهه نداریم و راه‌های واقعی رسیدن به این هدف را مشاهده نمی‌کنیم.

 اگر بخواهیم نرخ رشد اقتصادی بالای چهار درصد را طی یک دهه داشته باشیم به سرمایه‌گذاری در صنعت و اقتصاد نیاز داریم که این سرمایه‌گذاری می‌تواند داخلی و خارجی باشد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما