تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۱۸۸۲۴۳
رییس دانشگاه مازندران گفت: عده‌ای علاقه دارند سطح سواد کاهش یابد، چراکه بیگانگان به این نتیجه رسیدند که جوان تحصیل‌کرده اجازه دست‌درازی به منافع و منابع ملی‌شان را نخواهد داد.
۰
plusresetminus
عده‌ای علاقه دارند سطح سواد کاهش یابد/ بدهی 15 میلیارد تومانی دانشگاه مازندران
به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، سیدخلاق میرنیا در نشستی صمیمی با دانشجویان دانشگاه مازندران، از انگلستان به‌عنوان کشوری استعمارگر یاد کرد و اظهار داشت: آنان همواره به دنبال تسلط بر ما بوده‌اند و برای دوام، بقا و رفاه خودشان درصدد استثمار کشورهای دیگر هستند.

وی افزود: انگلیس با طراحی سیستم جاسوسی در درون کشورها و شناخت رگه‌های اجتماعی و مذهبی، بحث اختلاف و تفرقه‌افکنی را برای رسیدن به اهداف، امیال و خواسته‌های خویش در دستور کار خود دارد.

رییس دانشگاه مازندران در ادامه سخنانش، با انتقاد از افزایش کمی آموزش عالی در بعد از انقلاب، تصریح کرد: عده‌ای علاقه دارند سطح سواد کاهش یابد، چراکه بیگانگان به این نتیجه رسیدند که جوان تحصیل‌کرده، باسواد، فهیم، باشعور، باغیرت و وطن‌پرست اجازه دست‌درازی به منافع و منابع ملی‌شان را نخواهد داد.

میرنیا خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است نخست سطح سواد جامعه را پایین آورد و در گام دوم گروه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و مذهبی را به جان هم بیندازد تا بتواند بدون مزاحمت، به اهداف خودش دست یابد.

وی به برخی مشکلات موجود در دانشگاه مازندران اشاره کرد و گفت: عدم بودجه‌نویسی دانشگاه طی 10 سال اخیر، عدم تهیه برنامه چشم‌انداز بلندمدت برای دانشگاه و بدهکاری 15 میلیارد تومانی دانشگاه عملا چرخ موتور حرکت دانشگاه را به زمین انداخته تا جایی که دانشگاه قادر به دفاع از خویش نیست و ما با این فقر موجود، کاری به جز برنامه‌ریزی، مقاومت و صرفه‌جویی نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به توانایی‌های این دانشگاه، اشاره کرد: ما با اهتمام و جدیت تمام برای توسعه دانشگاه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

میرنیا در پایان خطاب به دانشجویان تاکید کرد: مطمئن باشید از تمام انرژی خود در جهت سرافرازی و سربلندی دانشگاه مازندران و ارتقای سطح علمی و رفاهی دانشجویان استفاده خواهم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲