تاریخ انتشارجمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۱۸۷۰۰۲
دولت روحانی براساس آنچه گمرک گزارش داده، حجم واردات از آمریکا را چهار‌برابر کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، براساس آمار گمرک، واردات کالا از آمریکا به ایران، از رقم 36 هزار تن در سال 93 به 149 هزار تن در سال 94 رسید که نشان از چهار برابر شدن واردات از آمریکا دارد.
مطابق آمارهای گمرک، در سال 94 مجموعاً 242 قلم کالا از آمریکا به کشورمان وارد شد که وزن آن به 149 هزار تن و ارزش آن به 149 میلیون دلار رسید.

در حالی که در سال 93، حجم واردات کالا از آمریکا 36هزار تن شامل 216 قلم کالا بود، در سال گذشته با رشد چشمگیر حجم کالاهای وارداتی از آمریکا مواجه بودیم.

از لحاظ ارزش، کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران در سال 94 نسبت به سال 93 تغییر محسوسی نداشته، اما از لحاظ وزن با رشد 4 برابری مواجه شده است.

واردات کالاهای آمریکایی در سال 94 در حالی رخ داده که اواخر آذر سال گذشته سازمان توسعه تجارت طی بخشنامه‌ای واردات 227 قلم کالای مصرفی از آمریکا را ممنوع اعلام کرد که براین اساس محصولات خوراکی مانند چای، برنج، سس، سرکه، نمک، انواع آدامس، آب معدنی، آب گازدار و... در میان این محصولات ممنوع‌الورود وجود داشت.

بخشنامه سازمان توسعه تجارت، به دنبال تصریح رهبر معظم انقلاب در نامه تأیید اجرای برجام مبنی بر ممنوع شدن واردات کالاهای مصرفی از آمریکا صورت گرفت.

در میان کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران در سال گذشته، اقلام مصرفی که طبق بخشنامه سازمان توسعه تجارت، ممنوع‌الورود بودند، به چشم می‌خورد اما در آمار گمرک مشخص نشده که این کالاهای مصرفی قبل از بخشنامه مذکور به ایران وارد شده‌اند یاپس از آن.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴