تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱
کد مطلب : ۱۸۳۵۵۳
با رئيس‌جمهور موافقم که برجام يک آفتاب درخشان است؛‌ آفتاب درخشاني که تابيد و چهره واقعي امريكا را براي آنها که اندک ترديدي درباره ماهيت آن داشتند، آشکارتر ساخت.
۰
plusresetminus
برجام چهره واقعي امريكا را آشکارتر کرد
به گزارش بلاغ، اين عبارت را معاون خبرگزاري فارس در مراسم گراميداشت روز فناوري هسته‌اي در نطنز عنوان و اظهار کرد: براي ديدن برخي واقعيت‌ها و فهميدن برخي حقيقت‌ها، از نگريستن و انديشيدن کاري ساخته نيست؛ گاهي بايد سال‌ها، دهه‌ها و سده‌ها از آنجا که ايستاده‌ايم فاصله بگيريم و حجاب معاصر را کنار زنيم تا واقعيات و حقايق بر ما روشن شود. مؤثر‌ترين گفتارها و نوشتارها در عصر توليد خود، منزوي بوده‌اند.
سيدياسر جبرائيلي گفت: براي روشن شدن حقيقت و پيروزي جبهه حق بر باطل، هزينه‌هايي که در عصر ما پرداخته مي‌شود بسيار‌بسيار ناچيز است. خون‌هاي پاک ديروز، استعداد بشر امروزي را براي درک حقيقت صدچندان کرده است. هزينه‌هايي که در انقلاب اسلامي بابت پيروزي پرداخت شد، با هزينه قيام حسين(ع) قابل‌مقايسه نيست. هزينه‌هايي که در جنگ تحميلي بابت آن پيروزي عظيم پرداخت شد، با قيام کربلا و حتي انقلاب اسلامي قابل قياس نيست. وي ادامه داد: برجام و خسارات ناشي از آن نيز يکي از همين هزينه‌هاست که بايد براي روشن شدن حقيقت پرداخت مي‌شد، اما اساساً در مقابل هزينه‌هاي قبل از خود براي روشن شدن حقايق، هيچ نيست.

اين کارشناس مسائل سياسي افزود: اگر برجام نبود همين تحريم‌ها بودند و کساني قصد اين را مي‌کردند که احکام اسلامي را به نام مصالحه بر سر حقوق بشر روي ميز مذاکره به معامله بگذارند. اگر برجام نبود کساني مي‌خواستند قدرت دفاعي و موشکي ايران را به مذاکره بگذارند تا شايد تحريم برداشته شود و بعد از وارد کردن اين خسارات سنگين به کشور، وقتي دستاوردهاي ما از دست رفت، مي‌فهميدند که برداشتن تحريم در کار نيست. جبرائيلي با اشاره به نقاط مثبت و منفي برجام تأکيد کرد: امروز به دنبال برجام و آشکار شدن هويت و نيت واقعي دشمن براي مرددان و ترديدافکنان، کسي جرئت ندارد حرف از معامله دستاوردهاي موشکي و احکام الهي بزند. 12 سال پيش وقتي برجام در کار نبود دولت اصلاحات اين کار را کرد. به جرج بوش نامه نوشتند و التماس کردند که حاضريم درباره بحث تروريسم و سلاح‌هاي WMD و مقاومت با شما کنار بياييم.

اين کارشناس ارشد مسائل سياسي بيان داشت: دستاورد برجام عظيم است و عظمت آن به خاطر نقشي است که در روشنگري و شناساندن و آشکارتر ساختن چهره واقعي دشمنان نظام ايفا کرد.

جبرائيلي افزود: استراتژي امروز امريكا در قبال جمهوري اسلامي، براندازي ساختاري و شکلي جمهوري اسلامي و نظام ولايت‌فقيه نيست. بلکه اگر موفق به تغيير رفتار نظام شوند، نه تنها با جمهوري اسلامي، بلکه حتي با نام ولايت‌فقيه نيز مشکلي ندارند. مي‌دانيد که ما تنها نظام جمهوري اسلامي در جهان نيز نيستيم و در همين منطقه با اين عنوان نظام‌هاي ديگري نيز وجود دارند.

رئيس دانشکده فارس تصريح کرد: امروزه بررسي لحن امريكايي‌ها نشان مي‌دهد که آنها به تمام اهدافي که از ابتداي انقلاب عليه نظام دنبال مي‌کردند بعد از برجام شدت بخشيده‌اند. حملات سايبري، تحريم‌هاي مالي و حمايت از اپوزيسيون داخلي از نقشه‌هاي امريكا بعد از برجام است که با تمام قوا در حال اجراي اين برنامه‌ها هستند.

وي تأکيد کرد: قطع به يقين امريكايي‌ها مي‌خواهند با اجراي برجام جمهوري اسلامي را در حوزه‌هاي گوناگون به عقب برگردانند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲