تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۱۸۳۳۲۹
یک جوان کارآفرین ملایری با دو میلیون تومان سرمایه به کار فرآوری گیاهان دارویی، خشک کردن میوه‌ها و تولید پودر گوجه‌فرنگی روی آورده و برای 20 نفر شغل ایجاد کرده است.
۰
plusresetminus
کارآفرین جوان با 2 میلیون تومان برای 20 نفر شغل ایجاد کرد
به گزارش بلاغ، مهدی پیریایی، یکی از کسانی است که با پیروی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تشکیل یک تعاونی، علاوه بر زمینه‌سازی اشتغال برای پنج نفر به طور ثابت و 15 نفر به طور فصلی سهمی هم در رونق اقتصادی کشور ایفا کرده است.

 وی که فارغ‌التحصیل رشته داروهای گیاهی در مقطع کارشناسی ارشد است، با تشکیل کارگاه کوچکی در رابطه با رشته دانشگاهی‌اش و استفاده از توانمندی‌های شهرستان محل زندگی خود در کار صنایع تبدیلی مشغول است.

پیریایی با اشاره به نحوه آغاز به کارش اظهار کرد: از سال 90، با تعدادی از همکلاسی‌های خود یک شرکت کشت و صنعت گیاهان دارویی ثبت کردیم و مشغول کار شدیم.

وی افزود: شروع کار ما با دو میلیون تومان سرمایه بود و کار خود را با صنایع تبدیلی فرآوری از گیاهان دارویی و اسانس و عرق‌گیری آغاز کردیم. با رونق گرفتن کار در اسانس‌گیری و گرفتن مجوز لازم، زمینه اشتغال مستقیم برای پنج نفر و 15 نفر به صورت فصلی ایجاد شد. ما در کارگاه خود اسانس و عرق نعناع و اسانس و گلاب گل‌محمدی با درجه‌بندی‌های مختلف تولید و آن را در بازار شهرستان و استان‌های همجوار عرضه کردیم.

این کارآفرین ادامه داد: در جهت رونق کار خود، کار خشک کردن و بسته‌بندی میوه‌ها را نیز آغاز و در این راه ابتدا یک دستگاه برای خشک کردن محصولات اختراع کردیم. از سال 91، خشک کردن میوه‌ها را با سرمایه دو میلیون تومان و با گرفتن مجوز لازم آغاز کردیم تا جایگزینی سالم و طبیعی برای تنقلات مضر باشند.

پیریایی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در شرکت ما تولید پودر گوجه است که جایگزینی مناسب برای رب گوجه فرنگی بدون استفاده از افزودنی‌هاست. این محصول را ما با نام تجاری زژانه تولید کرده‌ایم که آماده ارائه به بازار مصرف است.

وی با اشاره به حمایت قرارگاه سازندگی سپاه شهرستان محل زندگی‌اش از جوانان شاغل در طرح‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی علاوه بر اشتغالزایی در جامعه، باعث رشد و توسعه اقتصاد شهرستان و کشور و کمک بسیار به اقتصاد کشور است. تکیه نکردن به یک محصول، رشد و توسعه اقتصاد جامعه و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار از مهم‌ترین ثمرات حرکت در راه اقتصاد مقاومتی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴