کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد احمدی از محیط زیست مازندران:

با محیط ایست نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد

مهـــر , 19 فروردين 1395 ساعت 21:04

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تأکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بیان داشت: بودجه کشور بر مبنای شعار سال تدوین می‌شود.


به گزارش بلاغ،قاسم احمدی شامگاه پنجشنبه در جلسه تقدیر از شوراهای بخش مرکزی نوشهر با اشاره به شعار سال جاری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: مجلس در نظر دارد بودجه را بر مبنای اقتصاد مقاومتی تدوین کند.

وی با عنوان اینکه برنامه پنج‌ساله ششم نیز در دست بررسی است گفت: دست دولت برای تأمین اعتبارات بسته است و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کرد و همه وارد عمل شویم.

احمدی با اشاره به کسری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بودجه گفت: این امر سبب شد تا دولت نتواند در ماه‌های پایانی سال قبل خدمات موردنیاز را ارائه دهد و علاوه بر این، تخصیص اعتبار از محل ماده ۱۸۰ در سال قبل صفر بوده است و این سبب شده تا بسیاری از پروژه‌های آموزشی و آبفار با مشکل مواجه شود.

احمدی با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی در اقتصاد مقاومتی باید مدنظر قرار گیرد بیان داشت: به‌منظور تصمیم‌گیری، تصویب، هدایت و برنامه‌ریزی در امور بودجه استان‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی شورای برنامه‌ریزی استان‌ها با ترکیبی مشخص باید شکل گیرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت بر لزوم تحقق کمیته اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: در این کمیته روسای بخش‌های مختلف باید حضورداشته باشند و این نشان می‌دهد که مسئولیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی به استان‌ها واگذارشده است.

احمدی یادآور شد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نمی‌توان برنامه‌های مشابه در استان‌ها داشت و باید برنامه‌ریزی متفاوت و متناسب با استان‌ها داشته باشیم و امروز دهیاری موفق خواهد بود که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با برنامه عمل کند.

وی بودجه سه دهستان نوشهر را در سال قبل ۲۴ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: برای رفع مشکلات شهرستان و بخش باید با برنامه‌ریزی عمل کرد.

احمدی با بیان اینکه رویکرد محیط زیست در حال حاضر محیط ایست است گفت: با این رویکرد اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: چگونه محیط زیست برای وحوش دل می سوزاند درحالی که طبیعت و محیط زیست باید در خدمت انسان باشدو اگر قرار باشد محیط زیست منطقه البرز مرکزی و حفاظت شده را مطرح کند، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.


کد مطلب: 182753

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/182753/محیط-ایست-نمی-توان-اقتصاد-مقاومتی-محقق

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com