تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۱۸۲۵۱۵
پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس اعلام کرد افشاگری اخیر معروف به «اوراق پاناما» دستپخت مشترک آمریکا و شخص «جرج سوروس» و... است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، هنوز چند روزی از افشاگری بزرگ یک رسانه آلمانی درباره فرار مالیاتی و فساد مالی صدها تن از شخصیت‌های سیاسی، هنری و ورزشی که به «اوراق پاناما» معروف شده نگذشته است که خبر رسیده، این افشاگری‌ها با اهداف خاصی از سوی آمریکا و جرج سوروس صهیونیست (پدر انقلاب‌های رنگی) صورت گرفته است.

روز یکشنبه روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» اعلام کرد با همکاری شبکه‌ای از ۴۰۰ خبرنگار بین‌المللی پرده از فعالیت‌های یک شبکه بزرگ پولشویی و فرار مالیاتی برداشته است. میلیون‌ها سند محرمانه که به دفتر روزنامه آلمانی «زوددویچه» ارسال شده و در اختیار شبکه‌ای از خبرنگاران بین‌المللی قرار گرفته، نشان می‌د‌هد شرکت حقوقی «موساک فونسکا» در پاناما به مشتریان خود کمک می‌کرده با تاسیس شرکت‌های فرضی و جعلی و بازکردن یک شماره حساب، دارایی خود را با دور زدن قوانین مالیاتی جا بجا کنند.» در این افشاگری حدود 200 مقام بلند پایه کشورها از جمله مقامات عربستان، امارات و ایسلند حضور وفعالیت داشته‌اند.  تاکنون به صورت قطره چکانی اخبار این افشاگری منتشر شده است. اما در این مورد پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس دیروز اعلام کرد که پروژه «اوراق پاناما» از سوی یک شبکه رسانه‌ای در شرق اروپا که بودجه خود را از ایالات متحده،  «جرج سوروس»، دریافت می‌کنند، سازماندهی شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، پایگاه ویکی‌لیکس در واکنش به انتشار «اوراق پاناما» اعلام کرد که این پروژه از سوی یک شبکه رسانه‌ای شرق اروپا که از سوی آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، «جرج سوروس»، میلیاردر معروف، «بنیاد فورد» و «بنیاد راکفلر» تامین مالی شده‌اند، سازماندهی شده است. نکته مهم در این مورد این است که برخی خواستند از این افشاگری سوءاستفاده کنند درحالی که خود جورج سوروس از جمله سرمایه‌داران فاسدی است که در پروژه کودتاهای رنگی نقش دارد. با هدف حمله تبلیغاتی علیه روسیه و شخص «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه بوده است.

پیش از این نیز سخنگوی «پوتین» اعلام کرده بود بسیاری از این خبرنگاران را می‌شناسد چراکه برای سیا کار می‌کنند و سازمان سیا در پشت پرده این افشاگری قرار دارد. به دنبال این افشاگری، نخست وزیر ایسلند نخستین قربانی این اقدام لقب گرفت و به دنبال اعتراضات مردمی از سمت خود استعفا داد.

اسنادی که از شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» منتشر شده نشان می‌دهند که نخست‌وزیر «زیگموندور گونلاگسون» و همسرش دارای یک شرکت خارجی بودند. وی متهم به پنهان کردن میلیون‌ها دلار از ثروت خانوادگی‌اش شده است. گزارش‌ها حاکی از این است که وزیر کشاورزی نخست‌وزیر جدید کشور خواهد شد. از سوی دیگر نام 600 شرکت صهیونیستی نیز در این افشاگری دیده می‌شود. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که علاوه بر نام 600 شرکت صهیونیستی، نام دو بانک مهم از سه بانک اصلی رژیم صهیونیستی به نام‌های «لئومی» و «هبوعلیم» در این اسناد دیده می‌شود. در کنار این اسامی، باید به نام 850 نفر از مشتریان بانک‌های صهیونیستی در کشورهایی اشاره کرد که پاتوق فراریان مالیاتی و یا متهمان به پولشویی به شمار می‌روند. همچنین طبق مدارک افشا شده، پدر نخست‌وزیر فعلی انگلیس برای فرار مالیاتی اقدام به راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری بسیار مخوف کرده بود. در همین ارتباط «دیوید کامرون» مدعی شده که وی و خانواده‌اش هیچ درآمدی از دارایی‌های خارج از این کشور نداشته است. انتشار اسنادی که به «اوراق پاناما» معروف شده‌اند مربوط به تخلفات مالیاتی در سراسر جهان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲