تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹
کد مطلب : ۱۸۲۰۶۴
بیمه سلامت همگانی از سال ۹۵ پولی خواهد شد و این کار شاید در آمار ۱۰ میلیون نفری بیمه‌شدگان این سازمان تأثیر بگذارد چرا که یکی از دلایل ثبت‌نام افراد فاقد بیمه در این سازمان، رایگان بودن دفترچه‌ها بوده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پس از آغاز ثبت نام از افراد فاقد بیمه و در یک بازه زمانی حدود یک ساله، 8 میلیون نفر جهت دریافت دفترچه بیمه ثبت نام کردند و حتی جشنی با عنوان پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه با حضور رئیس جمهور، وزیر رفاه و مدیران حوزه سلامت در دی ماه 93 برگزار شد.

روحانی در آن مراسم پوشش همگانی بیمه سلامت در ایران اسلامی را تحقق یکی از آرزوهای دیرینه دانست و اظهار داشت: بی‌تردید کشور، توسط اراده مردم اداره شده و چرخ جامعه با دستان پرتوان مردم به حرکت در می‌آید و دولت‌ها وقتی موفق هستند که بتوانند مردم را به خوبی نمایندگی کنند.

رئیس جمهور گفته بود: نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز پوشش همگانی بیمه سلامت یکی از آرزوهای دیرینه است که بسیاری از کشورها نتوانستند هنوز آن را محقق کنند به شکلی که همه مردم بدون استثناء زیر چتر بیمه قرار گیرند.

مشارکت در پرداخت حق بیمه!
اما با گذشت 8 ماه سرانجام مدیر عامل بیمه سلامت از پولی شدن بیمه سلامت خبر داد و  در آخرین اظهار نظر خود از ادامه یافتن طرح بیمه همگانی رایگان برای مستمندان و خانواده‌های زیرخط فقر در سال 95 خبر داد.

وی با بیان اینکه 85 تا 90 درصد افرادی که تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند درآمدی کمتر از یک میلیون تومان دارند و از اقشار آسیب پذیر به شمار می‌آیند، تاکید کرد: دولت در نظر دارد این طرح را همچنان برای کسانی که درآمد کمتری دارند به صورت رایگان ادامه دهد.

کبیر اجرای طرح «مشارکت در پرداخت حق بیمه» را براساس ضوابطی دانست که فرد از نحوه مشارکت خود آگاهی خواهد یافت و اضافه کرد: براساس بررسی‌های کارشناسی، تقریبا 10 درصد از بیمه شدگان مشمول طرح مشارکت می‌شوند.

مدیرعامل بیمه سلامت در ادامه، اخبار مربوط به پوشش بیمه‌ای تعداد دیگری از اقلام دارویی را تکذیب کرد و افزود: سازمان‌های بیمه‌گر حق ندارند بدون ارزیابی، مطالعه و اثربخشی پوشش بیمه‌ای اقلام دارویی را افزایش دهند. وی نبود منابع مالی را از دیگر دلایلی دانست که اجرای این موضوع را غیرممکن می‌کند.

کبیر با بیان اینکه در سال 92 حدودا 297 قلم دارو برای روستائیان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار داشت، گفت: دولت در سال‌های 93 و 94 بسته دارویی روستائیان و شهرهای زیر 20 هزارنفر را تا سقف 436 قلم ارتقا داد.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر اعلام کرد.

صداقت با مردم، عمل به تعهد
به گزارش فارس در حالی زمزمه پولی شدن بیمه سلامت همگانی از سوی مسئولان این سازمان سر داده شده است که یاد آوری چند نکته خالی از لطف نیست.

ابتدا اینکه قطعاً رایگان بودن بیمه سلامت موتور محرکی بوده تا افراد فاقد بیمه در کمترین زمان ممکن جهت دریافت دفترچه ثبت نام کنند و اگر مسئولان بابت این بیمه هزینه‌ای دریافت کنند،به طور قطع افراد کمتری برای دریافت مجدد دفترچه بیمه ثبت نام خواهند کرد.ضمن اینکه دولت می‌تواند با پرداخت به موقع بدهی‌های خود به سازمان بیمه سلامت شرایطی فراهم کند تا بیمه سلامت همگانی همچنان به صورت رایگان ارائه شود چرا که به گفته مسئولان سازمان بیمه سلامت کسانی که در سامانه این بیمه ثبت نام کرده‌اند اکثراً از حاشیه‌های شهرها و نیازمندان هستند.درپایان امیدواریم تا دولت تدبیر و امید به تعهدات خود در حوزه رفاهی عمل کند چرا که برخی از سیاست‌های رفاهی دولت همچنان بر زمین مانده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴