تاریخ انتشاريکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۱۸۰۵۸۵
فعالان رسانه‌ای ویدئویی از گفتگوی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با شبکه بی‌بی‌سی را منتشر کرده‌اند که در آن از محبوبیت قاطع دکتر بشار اسد رییس جمهوری سوریه در میان مردم این کشور سخن گفته است.
۰
plusresetminus
اردوغان: مردم سوریه عاشق «بشار اسد» هستند + فیلم
به گزارش بلاغ، فعالان رسانه‌ای ویدئوی مصاحبه رجب طیب اردوغان نخست وزیر سابق و رییس جمهور کنونی ترکیه با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی پیش از بحران سوریه را منتشر کرده‌اند که وی در این گفتگو از محبوبیت قاطع دکتر بشار اسد رییس جمهوری سوریه در بین مردم این کشور و عشق سوری‌ها به او سخن گفته است.

 
 
00:00 00:23
دانلود
بنابر این گزارش، اردوغان در ادامه این صحبت‌ها از تغییرات گسترده در جامعه سوریه و اعطای آزادی‌های بی‌سابقه و وضعیت مالی مناسب اکثر اقشار این کشور بویژه پس از انتخاب رییس جمهوری جدید سوریه (بشار اسد) سخن گفته و وضعیت سوریه را الگویی مناسب برای سایر کشورها عنوان می‌کند.

اردوغان می‌گوید: «در تمام سفرهایم به سوریه من شاهد عشق مردم سوریه به بشار اسد بودم. او [بشار اسد] مشغول رانندگی و من در کنار وی نشسته بودم و در خیابان‌های سوریه می‌گشتیم، گاهی از ماشین پیاده می‌شدیم و به میان مردم [که برای استقبال آمده بودند] می‌رفتیم
اردوغان: مردم سوریه عاشق «بشار اسد» هستند + فیلم
این اظهارات اردوغان در حالی است که از سال‌ها پیش از وقوع بحران تروریستی در سوریه، دولت ترکیه به ریاست اردوغان در کنار عربستان سعودی و قطر، بزرگترین طراح، حامی مالی و پشتیبان جریانات تکفیری و گروه‌های تروریستی تکفیری بین‌المللی همچون داعش و القاعده بوده و اسناد غیرقابل انکاری از این موضوع بارها در رسانه‌های جهان منتشر شده است.

هرچند، پس از پنج سال حمایت از تروریسم مقامات ترکیه حالا در خاک خود با این پدیده دست به گریبان هستند و اظهارنظرهای اخیر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور نشانه‌هایی از تغییر جهت تدریجی سیاست‌های آنکارا در قبال بحران سوریه، بقای بشار اسد و حمایت از تروریسم دارد.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما