چرا حزب‌الله محبوب قلوب ملتها بویژه اعراب است؟

محمود عباس: اجازه مبارزه با اسرائیل را نمی‌دهم!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۱۷۹۲۳۸
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت صریح با انتفاضه قدس تأکید کرد که «اجازه مبارزه با اسرائیل را نخواهم داد!»
۰
plusresetminus
محمود عباس: اجازه مبارزه با اسرائیل را نمی‌دهم!
به گزارش بلاغ، به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، محمود عباس در مصاحبه با کانال کویتی «اسکوپ» ضمن رد استفاده از «مقاومت» علیه رژیم صهیونیستی گفت: «من هیچ‌گاه اجازه مبارزه علیه اسرائیل را نمی‌دهم. من وارد این انتفاضه نخواهم شد.» وی در ادامه با این ادعا که «من در زمینه سیاسی مبارزه می‌کنم تا به هدف خود برسم و مصمم هستم تا از استفاده فلسطینیان از اسلحه جلوگیری کنم.» عملاً نشان داد فقط مهره رژیم صهیونیستی است.

ابومازن در بخش دیگری از این مصاحبه گفت، «من خواستار شروع مذاکره مستقیم با مقامات اسرائیلی هستم زیرا در طول سال‌های 2000 تا 2005 ما وارد مبارزه خشونت‌آمیز شدیم و به هیچ چیز دست نیافتیم.»

وی همچنین مدعی شد که «مبارزه خشونت‌آمیز باعث طرفداری اذهان بین‌المللی از اسرائیل شد.»

تحلیلگران معتقدند که پس از نزدیکی سران مرتجع عرب به رژیم صهیونیستی ظاهراً رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در تلاش است تا از قافله خیانتکاران عرب عقب نماند و خود را به رژیم اشغالگر فلسطین نزدیک‌تر کند.

خیانت‌های محمود عباس به آرمان فلسطین چیز جدید و تازه‌ای نیست. و از زمان تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی وی همچنان به این رژیم خدمت کرده و در واقع تشکیلات خودگردان بازوی اجرایی مهم برای مقامات صهیونیستی است. تشکیلات خودگردان بارها اعتراف کرده مانع از اجرای صدها عملیات استشهادی جوانان فلسطینی شده است. رژیم صهیونیستی نیز از همکاری‌های اطلاعاتی این تشکیلات علیه جوانان فلسطینی خبر داده است.

عضویت فلسطین در دیوان لاهه
خبر دیگر اینکه فلسطین بدون هیچ رأی مخالف و با 57 رأی مثبت و 24 رأی ممتنع رسماً به عضویت «دیوان دائمی داوری در لاهه» درآمد.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از منابع فلسطینی، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرده که بعد از مخالفت‌ها و اعتراض‌ها نسبت به درخواست دولت فلسطین مبنی بر عضویت کامل در دیوان دائمی داوری که از 29 ماه ژانویه گذشته رسماً اعلام شد، سرانجام فلسطین با رأی مثبت اکثریت قاطع کشورها به عضویت کامل دیوان داوری دائمی در لاهه درآمد.

این نخستین بار در تاریخ این دیوان است که عضویت در آن از طریق رأی‌گیری انجام می‌شود. آمریکا در مراسم رأی‌گیری سالن محل رأی‌گیری را به نشانه اعتراض ترک کرد. گفتنی است به دنبال پیشنهاد اولیه دولت فلسطین به دولت هلند در ماه ژانویه، آمریکا و اسرائیل به این عضویت اعتراض کردند و بنا به دستور رئیس دیوان داوری بین‌المللی، عضویت فلسطین موقتاً به حالت تعلیق درآمد اما به دنبال اعتراض شدید وزارت خارجه فلسطین و تشکیل کمیته ویژه پیگیری و همچنین رایزنی‌ها هیئت‌ دیپلماسی فلسطین در این تصمیم بازنگری شد. در اهمیت عضویت فلسطین در دیوان لاهه همین بس که فلسطین از این پس می‌تواند جنایات رژیم صهیونیستی را به عنوان یک عضو رسمی به این دادگاه ارجاع دهد.

انتفاضه قدس
براساس یک نظرسنجی صورت گرفته در میان فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری، نزدیک به 60 درصد از فلسطینیان از تداوم عملیات‌های شهادت‌طلبانه کنونی علیه صهیونیست‌ها حمایت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری قدس، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در خبری نوشت، «طبق نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز رسانه و ارتباطات قدس نزدیک به 60 درصد فلسطینی‌ها از تداوم عملیات‌های شهادت‌طلبانه کنونی علیه اسرائیلی‌ها حمایت کرده‌اند.»

همچنین در این نظرسنجی 30 درصد از فلسطینیان خواستار تغییر سیاست‌های تشکیلات خودگردان فلسطین شده‌اند.

در بخش دیگر این نظرسنجی 55 درصد از فلسطینیان از عملکرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همکاری او با رژیم صهیونیستی ابراز نارضایتی کرده‌اند.

اظهارات قابل تأمل مشعل
از سوی دیگر، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس» در مصاحبه با شبکه خبری «فرانس 24»، اعلام کرده که حماس قصد جنگ با رژیم صهیونیستی را ندارد! ولی صهیونیست‌ها به دشمنی خود با فلسطینیان ادامه می‌دهند و نوار غزه را محاصره کرده‌اند.

خالد مشعل در پاسخ به سؤال خبرنگار فرانس 24 در مورد اینکه «آیا ایران همچنان حامی اصلی حماس است» نیز پاسخ داده؛ «خیر. امروز نمی‌توان گفت که ایران حامی اصلی است... شکی نیست که موضع حماس در سوریه، خشم نظام این کشور را برانگیخت. همچنین ایران نیز از دست حماس خشمگین شد. این مسئله بر حمایتش از ما تاثیر گذاشت و این حمایت کاهش یافت. اما این معنایش قطع رابطه با ایران نیست.»

مشعل گفت: «ایران در گذشته حامی اصلی بود اما امروز حمایت‌هایی که از ما می‌شود تفاوت کرده و تلاش می‌کنیم آن را متنوع کنیم.»

اظهارات «خالد مشعل» بسیار شبیه اقدامات «یاسر عرفات» بنیانگذار جنبش فتح است. «عرفات» نیز در سال 1988 در چرخشی عجیب به سمت اسرائیل رفت و در نهایت نیز توسط این رژیم کشته شد. اکنون به نظر می‌رسد «خالد مشعل» نیز بدون درس گرفتن از این سرنوشت، قدم در همین راه گذاشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴