تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۷۸۰۲۹
در بیانیه نوزدهمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان تاکید شد: راه نجات کشور از مشکلات، اتکال به لطف لایزال الهی، اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش بومی و توانمندی داخلی است و باید به نحوی عمل کرد که جامعه از روحیه‌ مصرف‌گرایی، اشرافی‌گری و آنچه که موجب اشتهای کاذب است؛ دور بماند.
۰
plusresetminus
راه حل مشکلات کشور اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
به گزارش بلاغ، بیانیه نوزدهمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان در آخرین جلسه این اجلاس قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:  مجلس خبرگان رهبری اذعان دارد که در شرایط کنونى کشور، در صورتى مى‌توان از آینده‌اى روشن سخن گفت و دلها را با امید و نشاط، گرم داشت که شعارهاى انقلاب را از انحصار گروه‌ها، خارج کرده و بر محور قانون اساسى و ولایت فقیه، همه امّت را براى ساختن کشورى سرافراز، آباد و مستقل، بسیج نموده و ضمن توجه به این اصل که تقویت جریان فتنه و اصحاب آن، خط قرمز انقلاب است؛ با سعه صدر و گشاده رویى و وحدت و همدلی از آن‌چه به تقابل و تعارض نیروهاى فداکار و انقلابى مى‌انجامد و در نهایت، جبهه انقلاب را در برابر ضد انقلاب، تضعیف مى‌کند، بپرهیزیم.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: از دولت محترم می‌خواهیم با دقت و احتیاط در نحوه اجرای برجام و توافقات صورت گرفته در راستای رفع تحریم‌ها اقدام نماید و ضمن اجتناب از توسعه‌ بازار مصرف برای بیگانگان و توجه به اولویت‌ها و نیازهای اصیل، بداند که راه نجات کشور از مشکلات، اتکال به لطف لایزال الهی، اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش بومی و توانمندی داخلی است و باید به نحوی عمل کرد که جامعه از روحیه‌ مصرف‌گرایی، اشرافی‌گری و آنچه که موجب اشتهای کاذب است؛ دور بماند. مجلس خبرگان رهبری، موفقیت بیشتر دولت، دستگاه‌های مختلف و همه مسئولان خدمتگزار را از درگاه خداوند مسألت می‌نماید و امیدوار است که مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوسته در راستای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی، آرمانهای حضرت امام«قدس سره‌الشریف» و رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیش از پیش تلاش‌کنند و بخصوص در ایجاد اشتغال برای جوانان و تسهیل شرایط ازدواج و گشایش در معیشت مردم همت گمارند.

مراقبت از هویت حاکمیت ولایت فقیه از وظایف اصلی خبرگان
آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در اختتامیه نوزدهمین اجلاس خبرگان رهبری که عصر دیروز در مجلس قدیم برگزار شد با بیان اینکه دنیا هنوز ماهیت نظام حاکمیت ولایت فقیه را نشناخته است اظهار داشت: امام راحل به صراحت فرمود حاکمیت ولایت فقیه همان حاکمیت پیامبر اسلام است یعنی ماهیت نوع حاکمیت ولایت فقیه همان حاکمیت پیامبر و ائمه خدا است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف اصلی مجلس خبرگان تصریح کرد؛ وظیفه اصلی مجلس خبرگان تعیین رهبری هنگام لازم و مراقبت بر استمرار شرایط رهبر منتخب است که شرایط عدالت، اجتهاد و سایر مسائل در او استمرار داشته باشد.

وی مسئله بعدی را مراقبت از هویت حاکمیت ولایت فقیه دانست و افزود: شاید برخی دوستان به منظور اصلی بنده در این موضوع توجه نکرده‌اند، اطلاعات من می‌گوید کسانی از قبل در خارج و داخل دنبال این نکته بوده و هستند که این حکومت آهسته به حکومت‌های دیگر که در دنیا وجود دارد تبدیل شود که در آن فردی برای مدتی حاکم می‌شود.

آیت‌الله یزدی در عین حال افزود: این درحالی است که مشروعیت تک تک مسئولان و مدیران ادارات و سازمان‌های وابسته به حاکمیت نظام اسلامی به ولایت فقیه است و تا وقتی رابطه‌آنها با ولایت فقیه مرتبط نباشد، مشروعیت ندارد.

وی با اشاره به مشروعیت بخشی ولایت فقیه به رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تنفیذ رهبری برای مقام رئیس جمهور و انتصاب شخص اول دستگاه قضا توسط رهبر معظم انقلاب عامل مشروعیت بخشی به آن‌هاست و نمایندگان مجلس نیز بدون حضور شورای نگهبان که فقهای این شورا از سوی رهبری منصوب می‌شوند و بر مصوبات مجلس مراقبت می‌کنند، مشروعیت ندارند.

آیت‌الله یزدی گفت: اگر کل نظام با ولایت فقیه ارتباط نداشته باشد مشروعیت نخواهد داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جایگاه مجلس خبرگان رهبری در طول رهبری است اظهار داشت: انتخاب رهبری توسط خبرگان صورت می‌گیرد و نظارت بر استمرار شرایط و مراقبت از ماهیت ولایت فقیه برای تبدیل نشدن آن به سایر سیستم‌های حکومتی برعهده مجلس خبرگان است.

آیت الله یزدی خطاب به اعضای خبرگان گفت: اکثریت دوره بعدی خبرگان نیز از همفکران شما هستند که به مسئله ولایت فقیه و مسئله فقهی ما معتقدند و دوره پنجم طبق قانون کار خود را شروع خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴