تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۷۷۶۵۱
استاندار مازندران گفت : روسیه یک میلیارد و 300 میلیون یورو برای توسعه زیرساخت شبکه ریلی دراین استان سرمایه گذاری می کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ربیع فلاح در نشست کمیسیون سرعت بخشی به صادرات غیرنفتی در ساری با بیان اینکه  این سرمایه گذاری برای برقی کردن شبکه راه آهن شمال کشور( گرمسار- اینچه برون) هزینه می شود که 330 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.

وی اضافه کرد : از پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری این کشور برای تامین زیرساخت های صادراتی در فاز اول حدود 25 درصد به مازندران اختصاص یافت.

استاندار مازندران با اشاره به رشد 60درصدی زیرساخت‌های صادراتی در این استان، اظهار داشت: درسال های اخیر تعداد اسکله های بندرامیرآباد از 9 اسکله به 14 اسکله رشد یافت و ظرفیت بارگيري و تخليه کالا نیز در این بندر از سه میلیون تن به هفت میلیون تن ارتقاء یافت.

وی در ادامه گفت: همچنین در بنادر نوشهر، فریدونکنار و بندر نفتی نکا نیز زیرساخت های خوبی برای توسعه صادرات و سوآپ نفتی ایجاد شده و این نشان از جایگاه مازندران در توسعه صادرات کشور است.

فلاح با بیان اینکه در شرایط فعلی این استان نه تنها توانایی صدور کالاهای تولیدی داخل استانی را به کشورهای حاشیه دریای خزر به خصوص روسیه دارد، بلکه می تواند کالاهای سایر استان ها را نیز به این کشورها صادرکن، یادآور شد: شرایط برای توسعه صادرات در این استان فراهم است و باید بخش خصوصی ما خود را برای جهش صادراتی آماده کند.

رئیس شورای توسعه صادرات مازندران با اشاره به گله مندی برخی تجار از موانع پیش روی صادرات کالا به خصوص به روسیه گفت: توافق های خوبی با روسیه برای کاهش موانع در بخش های گمرکی و صدور روادید انجام شد و بزودی شاهد تسهیل درامر صادرات به این کشور خواهیم بود.

فلاح افزود: ما برای توسعه صادرات نیاز به تولید کالاهای با کیفیت و ذائقه کشورهای هدف صادراتی داریم و این فرایند باید در حوزه تولید مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴