تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۱۷۷۴۰۹
آمار گمرک نشان می‌دهد در 11 ماهه امسال 38 هزار خودرو به ارزش 2858 میلیارد تومان وارد کشور شده است.
۰
plusresetminus
واردات 2858 میلیارد تومانی خودرو در 11 ماه گذشته
به گزارش بلاغ، آمار تجارت خارجی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد، در 11 ماه سال جاری 37 هزار و 930 خودرو به کشور وارد شده است.

براساس این گزارش ارزش این تعداد خودرو بالغ بر 975 میلیون و 197 هزار دلار، معادل 28 هزار و 580 میلیارد و 198 میلیون ریال بوده است.
همچنین کل واردات خودرو به همراه قطعات آن طی این مدت یک میلیارد و 751 میلیون و 534 هزار دلار معادل 51 هزار و 364 میلیارد و 773 میلیون ریال ارزش دارد.

گفتنی است واردات این تعداد خودرو با ارزش نزدیک به سه هزار میلیارد تومان در شرایطی رخ می‌دهد که کشور در رکود بی‌سابقه به سر می‌برد و تولیدکنندگان و حتی دولتمردان مدام از کمبود منابع برای ایجاد رونق سخن می‌گویند. همچنین شرکت‌های خودروساز داخلی پس از 50 سال فعالیت هنوز به دنبال ساخت خودروی مشترک با شرکت‌های نامعتبر و نامطمئنی چون پژو هستند حال آنکه اگر شرکت‌های خودرویی جدید با مدیریت‌های جهادی و خودباور شکل می‌گرفت اکنون باید شاهد ساخت بهترین خودروها با برند ایرانی می‌بودیم.

در همین حال معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به فارس گفت: هیچگاه شرکت مشترکی به صورت جوینت و نچر (سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید و فروش) بین خودروسازان ایرانی و خارجی تعریف نشده بود. حتی با همکاری رنو و خودروسازان ایرانی نیز این مسئله شکل نگرفت، در قرارداد رنو نیز یک شرکت به نام رنو پارس تشکیل شد که 26 درصد سهام آن به ایران خودرو، 26 درصد به سایپا و بقیه آن به رنو اختصاص داشت که فقط تامین قطعات تندر90 را در شبکه رنو انجام دهد.

وظیفه آن شرکت فقط تامین قطعات بود. در قرارداد جدید ایران خودرو و پژ‌و، یک شرکت مستقل ایجاد خواهد شد.

محسن صالحی‌نیا افزود: در این شرکت جدید هر کدام از طرفین 50 درصد سهم دارند و هر اقدامی در این شرکت انجام می‌شود مستقل از ایران خودرو و پژو خواهد بود و در واقع به نام شرکت مشترک ثبت می‌شود. در اولین اقدام، یک پلت‌فرم تعریف شده که سه محصول بر روی آن تولید خواهد شد و برای سال اول و بخشی از سال دوم فعالیت شرکت، این سه محصول به صورت جوینت ونچر تولید خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه زمان‌بندی تولید در ایران خودرو گفت: ایران خودرو 300 هزار دستگاه محصول جدید با برند و پلت فرم پژو تولید خواهد کرد و از تولید 250 هزار خودرو در شرکت جوینت‌ ونچر سهم 50 درصدی خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید پژو 206 و 207 طی دو سه سال آینده ادامه خواهد یافت افزود: پژو‌های 301، 208 و 2008 بر روی یک پلت‌فرم تولید خواهد شد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷