ادعایی که باید برای آن خون گریست

عربستان: یمن را برای صلح بمباران می‌کنيم

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۱۷۷۰۸۴
جهان در حالي هر روز جنايات سعودي در يمن را محكوم مي‌سازد كه در اقدامي قابل تامل شاهزاده سعودی که سفیر این کشور در انگلیس است طی مقاله‌ای در یک رسانه انگلیسی مدعی شد حملات هوایی علیه غیرنظامیان در یمن برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه است.
۰
plusresetminus
عربستان: یمن را برای صلح بمباران می‌کنيم
به گزارش بلاغ، شاهزاده محمد بن نواف بن عبدالعزیز سفیر عربستان در لندن طی مقاله‌ای در روزنامه تلگراف مدعی شد «عربستان سعودی حملات هوایی علیه یمن را برای حفظ امنیت خود و افزایش ثبات منطقه انجام می‌دهد، اما به عنوان رهبر یک ائتلاف چندملیتی برای حفظ عبد منصور هادی، رئیس جمهوری که به شکل دموکرات انتخاب شده، از دست شورشیان حوثی تحت حمایت ایران است.».
وی همچنین درباره سوریه مدعی شد، برخلاف اطلاعات غلطی که داده می‌شود، مداخله سعودی در سوریه با هدف کمک به این کشور و در راستای محافظت از غیرنظامیان در سوریه است.

سفیر عربستان در لندن در ادامه ادعاهای خود نوشت: «خود پادشاهی [عربستان] از سوی این شورشیان مورد حمله قرار گرفته و بخشی از این بمباران‌ها، حق آن برای دفاع از خود است.»

این مقام سعودی همچنین مدعی شد کمپین عربستان علیه مردم یمن، در راستای قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی است و خاطر نشان کرد که عربستان از نیروهای نظامی انگلیسی مشاوره می‌گیرد.

اخیرا یکی از کمیته‌های سازمان ملل با انتشار گزارشی حملات سعودی‌ها را سازمان‌یافته و در سطحی گسترده علیه غیرنظامیان توصیف و اعلام کرد که این اقدامات ناقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

لازم به ذكر است هفته گذشته مردم يمن در محكوميت جنايت سعودي تظاهرات برگزار كردند. کمیته عالی انقلاب یمن با صدور فراخوانی در اعتراض به استمرار تجاوزات هوایی عربستان به شرق صنعاء، خواستار برگزاری تظاهرات گسترده شده بود.کمیته عالی انقلاب یمن ادامه جنایات عربستان علیه یمن بویژه جنایت اخیر این کشور در صنعاء و بمباران بازار «نهم» را محکوم و آن را جنایت آمریکایی خواند.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل حمله هوایی عربستان به بازار «خلقه» در شرق صنعاء را که به کشته شدن ۳۲ نفر و زخمی شدن ۴۱ نفر دیگر منجر شد، به شدت محکوم کرد.

اظهارات مسئولان آمریکایی و غربی درباره آینده خاورمیانه به ویژه دو کشور عراق و سوریه، پرده از مأموریتی برمی‌دارد که به عربستان سعودی در یمن داده شده است. تقسیم و تجزیه جهان عرب به شکلی که به منافع و اهداف رژیم صهیونیستی خدمت کند و هموار کننده تسلط آمریکا بر منطقه باشد، هدف اصلی تلاش‌های آمریکا و غرب در منطقه است.

این بخشی از اظهارات «مایکل هایدن»، رئیس سابق سازمان «سیا» درباره تحولات جاری در منطقه به ویژه عراق و سوریه است، بدون آنکه از یمن نام ببرد.
در ادامه جنايت سعودي دست کم ۲۴ یمنی در تازه‌ترین حملات جنگنده‌های سعودی در استان صنعا کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.بنابر گزارش‌ها، جنگنده‌های سعودی سحرگاه ديروز منطقه بنی یوسف در بخش حیمه در استان صنعا را بمباران کردند.در بمباران منطقه شوارق در بخش رازح در استان صعده نیز یک کودک مجروح شد و خساراتی به منازل و مزارع وارد آمد.انفجار بمبی دست ساز در جوار هتل الفخامه در استان اب در مرکز یمن نیز ۴ زخمی برجای گذاشت.جت های سعودی همچنین ۲۴ بار شهر ربوعه در منطقه عسیر عربستان را که در تصرف ارتش یمن است، بمباران کردند. در همین حال نیروهای ارتش تلاش مزدوران برای بازپس گرفتن این منطقه را ناکام گذاشتند و تجهیزات و خودروهای آنان را منهدم کردند.

هواپیماهای عربستان ۱۴ بار شهر ذباب در استان تعز در جنوب غرب یمن و همچنین استان صعده در شمال این کشور را بمباران کردند.طبق این گزارش ۱۵ موشک به مناطق المخروق و القمع و۲۷ خمپاره نیز به منطقه الصوح در بخش کتاف پرتاب شد.بخش‌های حرض و حیران در استان حجه در شمال یمن نیز هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفتند. جنگنده‌های عربستان استان‌های مارب و عمران و همچنین بخش الغیل در استان جوف را بمباران کردند.

از سوی دیگر به گزارش منابع یمنی، نیروهای ارتش یمن یک موشک بالستیک به تجمع مزدوران سعودی در جنوب شهر ذباب شلیک کردند و شماری از آنان را به هلاکت رساندند. جنگنده‌های رژیم سعودی در ادامه جنایت‌های خود در یمن به پایگاه نظامی «العرقوب» در شهر صنعاء یورش بردند. بر اساس این گزارش، در ادامه این حملات وحشیانه، پایگاه نظامی «العرقوب» واقع در شهر صنعاء طی چند نوبت هدف حملات هوایی جنگنده‌های سعودی قرار گرفت.در همین حال، حملات خمپاره‌ای به مواضع سعودی‌ها در شهرهای مرزی «جیزان» و «نجران» همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم سعودی همچنان به بمباران مناطق مسکونی و شهروندان یمنی در نقاط مختلف این کشور ادامه می‌دهند.در همین ارتباط، مناطق مختلفی از استان‌های «صعده» و «البیضا» هدف سنگین ترین حملات هوایی جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند. بسیاری بر این باورند دلیل انفجارهای تروریستی و ترورهایی که جنوب یمن روزانه شاهد آن است، نبود امنیت در این مناطق است، درحالی‌ که حقایق چیز دیگری می‌گویند و تاکید می‌کنند، این عملیات‌ها برنامه‌ریزی شده و کاملا هدفمند هستند.

انفجار ساختمان امنیت سیاسی، ترورهای رخ داده در لحج، کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر طی درگیری با القاعده در شبوه، تقسیم مناطق نفوذ و حاکمیت بر شهر عدن، سفر هیئت اماراتی به جزیزه سقطری برای برآوردن نیازهای اساسی و فوری و غیره مهمترین عناوین و تیترهای خبری در جنوب یمن است.

واقعیت‌های موجود تاکید می‌کند که اغلب ترورهای رخ داده در جنوب یمن، رهبران و شخصیت‌های سیاسی و امنیتی یمنی تاثیرگذار را در جنوب هدف گرفته و اغلب قربانیان این ترورها از جمله مزدوران و متحدان «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن و «خالد بحاح» نخست وزیر وی بوده‌اند.نکته مهم‌ اینکه این افراد به دلایل سیاسی و امنیتی و در راستای تسویه حساب‌های سیاسی و امنیتی، ترور و از میدان خارج شده‌اند چراکه تحلیل‌های ارائه شده تاکید می‌کند که ترور آنها پس از و بازنگری در سیاسی و تغییر موضع در برابر سیاست‌های عربستان سعودی و آمریکا و ائتلاف عربی در یمن رخ داده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴