تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۷۵۸۸۶
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت : مردم در انتخابات هفت اسفند مطالبات خود را شامل حل مشکلات معیشتی، اشتغال، بیکاری، رفع رکود و تورم با شفافیت بیان کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حمیدرضا ترقی دربرنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود : گردش قدرت در هر جامعه ای عامل نشاط، نوسازی و بازساسی حرکت جامعه در مسیر اهداف متعالی است.

وی با اشاره به این که نقش مردم در جمهوری اسلامی روز به روز عمیق تر و تاثیرگذار تر می شود اضافه کرد: اگر مردم با بصیرت از این حق خود استفاده کنند بی تردید روز به روز احساس خواهند کرد که رای آن ها در سرنوشت کشورشان تاثیرگذارتر است و آن چه را که می کارند درو خواهند کرد.


ترقی گفت: حضور گسترده و سرشار از نشاط و شادابی مردم در انتخابات سبب شد دشمنان انقلاب اسلامی امروز مایوس شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود : پیشرفت کشور بدون اتکا و مشارکت مردم در همه عرصه های سیاسی، اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی امکان پذیر نیست و زمانی که مردم خود را در پیشرفت کشورشان شریک بدانند کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت : بدون شک حضور مردم موجب می شود  دولت ها بهتر بتوانند در مسیر تحقق آرمان های نظام اسلامی و مردم حرکت کنند و پشتیبانی مردم را در مقابل زیاده خواهی های دشمن و تهدیدات دشمنان داشته باشد و با قوت انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانند.

ترقی افزود : این حضور گسترده در زمانی که فشارهای اقتصادی بر مردم وجود داشت نشان می دهد که این گونه مسائل هیچ گونه تاثیری برای حضور آن ها در عرصه انتخابات نگذاشته است.

این فعال سیاسی اضافه کرد : مردم به این باور رسیده اند که می توانند از طریق صندوق های رای مشکلاتشان را حل کنند.

ترقی با اشاره به مدیریت ظریف و دقیق رهبر معظم انقلاب در عرصه انتخابات گفت: ایشان توطئه بیگانگان را مانند همیشه خنثی کردند.

وی با اشاره به این که در انتخابات این دوره رقابت سالمی داشتیم اظهار داشت: در این دوره کمترین تخلف اخلاقی ایجاد شد و همه تلاش کردند تا خود را ثابت کنند و این موضوع نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه نیز در این برنامه با بیان اینکه اقتدار نظام سیاسی از راه سخت افزاری و نرم افزاری تامین می شود گفت:  200 سال است که حتی یک سانتی متر از خاک کشور به لحاظ سخت افزاری عقب نشینی نکرده ایم و از نظر اقتدار نرم افزاری نیز مردم حضور چشمگیری در تمامی عرصه ها از جمله عرصه انتخابات دارند.

وی نظام اسلامی را متکی به مردم خواند و با اشاره به اینکه این نظام روز به روز قوی تر می شود افزود: بیگانگان تلاش می کنند در کشورمان دخالت کنند  اما با حضور پرشور مردم در عرصه های گوناگون این مسئله خنثی می شود.

غلامعلی دهقان گفت: انقلاب اسلامی ایران از آغاز بافتی مردمی و قوی دارد و حضور گسترده مردم درعرصه های مختلف این انقلاب موجب شد چشم جهانیان به انقلاب اسلامی خیره شود.

وی اضافه کرد: شاید عده ای تصور می کردند حضور گسترده مردم در انقلاب اسلامی ایران یک تصادف و آغازی است که پایان سریعی دارد اما روند 37 سال گذشته نشان داد که این انقلاب نه تنها  پایانی ندارد بلکه آغازی است که مردم پس از تحمل سال ها استبداد و دیکتاتوری می توانند در فرایند قانون گذاری و اداره کشورشان نقش مثبت داشته باشند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: مشارکت گسترده مردم در عرصه های مختلف سیاسی از جمله راهپیمایی ها و انتخابات نشان داد که دیگر می توانیم ادعا کنیم حضور مردم نهادینه شده است.

دهقان گفت: مهم ترین پیام حضور گسترده مردم در انتخابات این بود که مردم نظام اسلامی را با همه سختی ها و مشکلاتی که دیگران برای آن درست کرده اند قبول دارند.

وی با بیان این که حضور بیش از 60 درصدی مردم در انتخابات از استانداردهای جهانی بالاتر است افزود: مردم راه خود را پیدا کرده اند و می دانند که می توانند از راه صندوق های رای مطالبات خود را درعرصه سیاسی مطرح کنند.

دهقان با اشاره به اینکه یکی از بزرگ ترین ثمرات انقلاب اسلامی حضور مردم پای صندوق های رای بود اضافه کرد: در این انتخابات پوست اندازی پارلمانی روی داد و مجلس دهم حدود 80 درصد با مجلس نهم متفاوت است. به نظر می رسد چرخش نخبگان موجب می شود هم مردم بیش از گذشته به نظام امیدوار باشند و هم نظام اسلامی ظرفیت بالایی برای مردم سالاری دینی دارد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴