دبیر انجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات خبر داد

قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس به کشور

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶
کد مطلب : ۱۷۵۵۷۸
دبیر انجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات با اشاره به این که عمده آدامس‌ها از مرزهای غیررسمی وارد کشور می‌شود گفت: این رقم بسیار بزرگ و ارزش آن بالای یک میلیارد دلار است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جمشید مغازه‌ای در رابطه با بحث قاچاق آدامس بیان داشت: موضوع قاچاق آدامس داستانی بسیار طولانی است که مورد اعتراض صنعت است، اما متأسفانه با تمام پیگیری‌های صورت گرفته، این اعتراضات به نتیجه‌ای هم نرسیده است.

وی ادامه داد: واردات این کالا بی‌رویه و به صورت انبوه وجود دارد که توسط کارتل‌های بزرگی صورت می‌گیرد که البته این واردات رسمی نبوده و به صورت قاچاق است، زیرا تعرفه واردات آدامس بسیار بالا است و طبیعتا اگر بخواهند آن را به صورت آزاد وارد کنند قیمتش بسیار بالا تمام می‌شود.

وی افزود: آدامس اگر به صورت قانونی نیز وارد کشور شود در حقیقت با کم‌اظهاری این اتفاق صورت می‌گیرد، به طوری که آدامس کیلویی 10 تا 11 دلار است اما برگ سبزهایی هستند که آن را 2 دلار اعلام کرده‌اند لذا بر همان اساس عوارض گمرکی پایینی پرداخت کرده‌اند و کالا ارزانتر تمام شده است.

رئیس اتحادیه شکلات و شیرینی به نسیم آنلاین گفت: البته تا حدی مشکلات گمرکی را حل کرده و ارزش‌گذاری را اصلاح کردیم، اما در کل عمده آدامس‌ها از مرزهای غیررسمی وارد کشور می شود، که رقم آن نیز بسیار بزرگ و ارزش آن بالای یک میلیارد دلار است.

وی تأکید کرد: اکثر این آدامس‌های قاچاق که عمدتا از کف بازارهای دوبی و ترکیه وارد کشور می‌شود تاریخ مصرفشان گذشته است اما در تاریخ آن دست می‌برند و آنها را در داخل کشور به فروش می‌رسانند.

مغازه‌ای اظهار داشت: ما در مورد این موضوع با نهاد ریاست جمهوری، وزارت صنعت و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا نیز صحبت کردیم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: آدامس‌های داخلی بسته‌ای 700 تا 800 تومان تولید می‌شود، و با ضرر و زیان هم تولیدکننده داخلی کالای خود را به فروش می‌رساند با این حال در این میان برندهای معروفی که به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند با همان قیمت محصول خود را به فروش می‌رسانند و این را می‌توان در همه‌جا به خصوص مترو و اتوبوس که به فروش می‌رسد دید، همین باعث می‌شود تا زیان زیادی متوجه تولیدکنندگان داخلی شود.

وی گفت: الان برندهایی در داخل تولید می‌شوند که محصولات خوبی هم هستند و به راحتی توان رقابت با کالاهای خارجی را از نظر کیفیت دارند اما به دلیل بحث قاچاق ضررهای زیادی را تا به حال متحمل شده‌اند.
منبع : نسیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴