تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۷۴۸۵۱
اندروید، در بین سیستم عامل‌های مختلف، بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده و میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این محیط کاربری علاوه بر همراهی ما در امور روزمره، بسیاری اطلاعات و اسناد مهم ما را در خود ذخیره می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، از آنجایی که تعداد کاربران سیستم عامل اندروید بسیار بالاست، این دستگاه‌ها تبدیل شده‌اند به هدف اصلی هکرها. اگر از کاربران این سیستم عامل هستید، باید تا حد ممکن از آن در برابر هر گونه آسیب، حفاظت کنید. لازمه داشتن یک دستگاه اندرویدی ایمن هم رعایت 7 نکته ساده است که در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

1- پیش از هر کلیک، به نتایج آن فکر کنید

این راهکار ابتدایی، نه تنها اولین قدم برای حفاظت از اسمارت‌فون، بلکه اساسی‌ترین عامل امنیتی در تمامی سرویس‌های متکی به اینترنت به شمار می‌رود.  احتمالا با واژه فیشینگ آشنا هستید. فیشینگ، تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی از قبیل نام کاربری، رمز ورود و سایر اطلاعات از طریق جعل یک وبسایت، تعریف می شود.

فرض کنید پیامی از طریق ایمیل یا سایر سرویس‌ها با این مضمون به شما رسیده که برنده کالایی نفیس شده‌اید و برای تحویل گرفتن آن، باید وارد لینکی که در ادامه آمده شوید. هیچ گاه به این لینک‌ها اعتماد نکنید. حتی ممکن است لینک بسیار مطمئن به‌نظر برسد و قالب سایت جعلی، کاملا مشابه قالب سایت اصلی باشد، اما تنها یک حرف در آدرسش با وبسایت اصلی فرق داشته باشد. ورود به حسابتان در این سایت همانا و در اختیار قرار دادن اطلاعات ورودتان به هکرها همان.

همواره سعی کنید با دقت فرستنده‌های هر پیام را بررسی کنید و لینک‌ها را با دقت بخوانید تا در دام هکر ها نیفتید.

2- نرم‌افزار‌های مشکوک را دانلود نکنید

اپلیکیشن‌های شرکت‌های مطرح و نام آشنا همانند جیمیل و یا آمازون، تقریبا همیشه مطمئن هستند، زیرا پیش از این که در فروشگاه‌های اپلیکیشن برای دانلود قرار داده شوند، بارها مورد بررسی قرار می‌گیرند. اما در مورد شرکت های کمتر شناخته شده، بهتر است پیش از دانلود این اپ‌های، حداقل یک بار نامشان را در گوگل سرچ کنید تا مطمئن شوید که این اپلیکیشن‌ها ضرری به‌دستگاه‌تان وارد نخواهند کرد.

خواندن نظرات کاربران قبل از دانلود هم اقدامی موثر جهت پیشگیری از آلوده شدن دستگاه ماست. کاربران می توانند برای هر اپلیکیشنی، بررسی‌ها و نظرات خودشان را ثبت کنند و به آن‌ها امتیازات مثبت یا منفی دهند. اگر دیدید تعداد زیادی از کاربران از اپلیکیشنی شکایت کرده‌اند، از دانلود آن پرهیز کنید. بهتر است همیشه از مطمئن‌ترین مارکت اندروید (فروشگاه گوگل) به‌دانلود نرم‌افزار اقدام نمایید و از دریافت بلوتوثی و نا مطمئن اپلیکیشن‌ها که منبع آن‌ها نامشخص است استفاده نکنیم.

3- اجازه‌های دسترسی هر اپلیکیشن را مطالعه کنید

7 راه‌کار ساده برای حفاظت از دستگاه‌های اندرویدی +دانلود
قبل از دانلود یا نصب هر اپلیکیشنی، لیستی از دسترسی‌های آن به شما نشان داده خواهد شد. این لیست، اصلا بیهوده نیست و خواندن آن وقت شما را تلف نمی‌کند! یکی از نشانه‌های نرم‌افزارهای مشکوک، دسترسی به بخش‌هایی از سیستم عامل است که هیچ ارتباطی با کارکرد آن اپ ندارد. برای مثال، یک اپلیکیشن نقشه و جهت یابی، چرا باید به گالری تصاویر شما دسترسی داشته باشد؟

اگر اپلیکیشنی اجازه دسترسی به بخش‌هایی از سیستم عامل داشته باشد که نیازی به آن ها ندارد، از دانلود آن خودداری کنید.

4- به روز بمانید

سازنده‌های یک نرم‌افزار، به مرور و با عرضه آپدیت‌های متعدد، برخی حفره‌های امنیتی را پر می‌کنند، پس بهتر است اپلیکیشن‌های حیاتی خود را همواره به روز رسانی کنید تا از آن حفره‌ها مورد آسیب قرار نگیرید.

نسخه سیستم عامل اندروید دستگاه شما هم بهتر است تا حد ممکن، به روز باشد. با ورود به بخش تنظیمات، بهتر است موبایل خود را به آخرین نسخه اندروید ارتقا دهید. البته امکان دارد دستگاه شما قدیمی باشد و شرکت سازنده از ارائه بروزرسانی برای آن مدت‌ها پیش دست کشیده باشد. در این وضعیت حداقل با بروزرسانی بخش google play servises از فروشگاه گوگل می‌توانید قسمت مهمی از امنیت بخش سیستم عامل خود را تامین کنید.

5-استفاده از آنتی‌ویروس و فایروال

7 راه‌کار ساده برای حفاظت از دستگاه‌های اندرویدی

ابتدا بگذارید به‌طور ساده به‌تفاوت آنتی‌ویروس و فایروال بپردازیم. آنتی ویروس برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه شما به انواع مختلف ویروس‌ها و جستجو و از بین بردن آنها است ولی فایروال به معنای دیوارآتش (محافظ) است و برای جلوگیری از نفوظ و مدیریت ارتباطات نرم‌افزارهای موجود روی دستگاه شما با اینترنت به‌وجود آمده است.

تذکر: استفاده از امکانات فایروال‌ها احتیاج به روت بودن دستگاه اندرویدی شما دارد و روت کردن دستگاه شما در صورتی که کاربر مبتدی هستید پبشنهاد نمی‌شود.

اپلیکیشن‌های زیادی در پلی‌استور موجودند تا از دستگاه شما در مقابل بدافزارها دفاع کنند، و برخی از آنها توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه توسعه یافته‌اند. میان نرم‌افزارهای رایگان، چند اپلیکیشن خوب هم پیدا می‌شوند که به شما توصیه می‌کنیم. البته باید توجه داشت که نصب آنتی‌ویروس و فایروال به شدت در مصرف باطری دستگاه شما موثر است که‌ می‌توانید این مشکل را با استفاده از باطری یدک و یا از پاوربانک به حداقل برسانید.

آنتی ویروس

360Security7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها

بکی از نرم افزارهای همه کاره اندروید می‌باشد که قابلیت آنتی ویروس و بهینه سازی و پاک کردن فایل‌های قدیمی در آن گنجانده شده است و توانسته امتیاز 4.4 از 5 را در گوگل پلی کسب نماید.


مزایا:
  • کاملا رایگان با قابلیت بروز رسانی با نرخ کشف ۹۹.۷٪ پیشروی برنامه‌های امنیتی با توجه به نتایج AV-TEST مربوط به تاریخ march 2015.
  • دارای قابلیت تمیز کردن دستگاه از فایل های قدیمی  و بلا استفاده.
  • قابلیت نظارت و مانیتورینگ شبکه و مصرف دیتا را دارا می باشد.
  • مدیریت و بهبود رم.
  • مسدود کننده تماس و پیامک‌ها
  • اضافه شدن قابلیت ضد سرقت.
  • محافظت از حریم خصوصی.

معایب:
  • استفاده زیاد از منابع و باطری گوشی.
  
    نرم‌افزار فوق را می‌توانبد از لینک‌های زیر دانلود کنید.

7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها
7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها


CM Security7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها

در صورتی که به دنبال یک آنتی ویروس قوی و البته سبک و با قابلیت آپدیت فوق العاده آسان و از همه مهم تر رایگان و بی نیاز به کرک و سریال می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم محصول KS Mobile یعنی آنتی ویروس CM Security  را بر روی گوشی اندرویدی خود امتحان کنید این نرم افزار توانسته امتیاز  باورنکردنی 4.7 از 5 را در گوگل پلی کسب نماید.

مزایا:
  • قابلیت و سرعت اسکن فوق العاده بالا در اسکن حافظه داخلی و خارجی و تمام برنامه های نصبی.
  • قابلیت جستجو و اسکن برای کشف فایل های بی مصرف و حذف آن ها.
  • قابلیت بلک لیست تماس و اس ام اس.
  • قابلیت یافتن گوشی سرقت شده و قفل کردن از راه دور.
  • استفاده محدود از منابع و باطری(سبک بودن)
  • منو و تنظیمات ساده و در دسترس
معایب:

ضعیفتر بودن الگوریتم شناسایی ویروس نسبت به آنتی ویروسهای مشابه(ممکن است بعضی از برنامه های کرک شده را بعنوان ویروس شناسایی کند.
   
نرم‌افزار فوق را می‌توانبد از لینک‌های زیر دانلود کنید.
   
7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها
7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها


firewall (فایروال):


Avast Mobile Security & Antivirus7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها

یک آنتی‌ویروس رایگان و قدرتمند برای اندروید می‌باشد که علاوه بر بخش ویروس چک به فایروال هم مجهز است و از سوی کمپانی شناخته شده avast ارایه شده است. نصب این برنامه امنیت گوشی یا تبلت شما را تضمین کرده و در برابر انواع تهدیدها محافظت می‌کند. قابلیتهای زیاد این اپلیکیشن آن را به یکی از برترین‌ها در زمینه امنیت تبدیل کرده است. لازم بذکر است avast در گوگل پلی دارای امتیاز بسیار خوب 4.6 از 5.0 می باشد.

مزایا:
  • فایروال قدرتمند جهت مدیریت دسترسی برنامه‌ها به اینترنت(نیاز به روت).
  • داشتن دیتابیس قدرتمند با نرخ کشف ۹۹.۷٪ پیشروی برنامه‌های امنیتی با توجه به نتایج AV-TEST مربوط به تاریخ march 2015.
  • ضد سرقت و کنترل گوشی از طریق پیامک.
  • پشتیبان گیری قدرتمند.
  • قابلیت مدیریت برنامه‌ها و قفل کردن آنها با رمز عبور.
  • مدیریت تماس‌ها  پیام‌ها و قابلیت فیلتر کردن آنها.
  • مانیتورینگ شبکه و مشاهده میزان مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن‌ها.
  • مدیریت حریم خصوصی و دسترسی نرم افزار‌ها به اطلاعات شما.
معایب:

آپدیت این آنتی ویروس بر روی تعدادی از isp ها فقط از طریق گذر از تحریم صورت گیرد.

نرم‌افزار فوق را می‌توانبد از لینک‌های زیر دانلود کنید.

7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها
7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها

 
AFWall+
یکی از بهترین فایروال‌هاست و برای جلوگیری از نفوظ و مدیریت ارتباطات نرم‌افزارهای موجود روی دستگاه شما با اینترنت ساخته شده است. هدف آن رفع مشکل پایه‌ای سیستم عامل اندروید است که زمانی که دستگاه شما به اینترنت متصل می‌شود دسترسی تمام برنامه‌ها، بازی‌ها و آپدیت‌ها به اینترنت فراهم می‌شود و این نرم‌افزارها در پس زمینه ارتباطاتی ناخواسته و برخلاف میل شما با سرورهایشان به جهت آپدیت و …. دارند و همه این موضوعات یعنی از دست رفتن حجم اینترنت و کاهش شدید امنیت.

توسط نرم افزار AFWall Android Firewall قادر خواهید بود دسترسی تمام برنامه‌ها به اینترنت را در دو حالت اینترنت سیم‌کارت و وایرلس مدیریت داشته باشید. این نرم‌افزار را به تمام کسانی که از حجم محدودی  از اینترنت استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم. با محدود کردن استفاده نرم‌افزارها از اینترنت شاهد بهبود وضعیت باطری دستگاه خود خواهید بود.

تذکر: برای استفاده از این نرم‌افزار باید دستگاه خود را روت کنید.

7 راه‌کار ساده برای حفاظت از دستگاه‌های اندرویدی +دانلود
نرم‌افزار فوق را می‌توانبد از لینک‌های زیر دانلود کنید.

7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها
7 راهکار ساده برای حفاظت از دیوایس های اندرویدی در مقابل بدافزارها

6- اتصال به هر نوع شبکه وای فای خودداری کنید
 
یک عادت نادرست که خیلی از ما به آن دچاریم، در هر مکانی به‌دنبال اینترنت وایرلس بدون رمزگذاری می‌گردیم و با یافتن آن بدون اینکه از خود سوال کنیم چرا این شبکه رمزگذاری نشده است و هدف ارائه کنندگان آن چیست به آن متصل می‌شویم. اگر مالک و ارائه کننده شبکه مشخص بود مثلا متعلق به یک کتابخانه عمومی و یا کافی شاپ باشد بازهم شما از جانب افراد ناشناسی که به شبکه متصل هستند در خطرید و شرط احتیاط این است که با این اینترنت به حساب‌های کاربری و بانکی وارد نشوید. البته وبگردی و مطالعه هیچ ممانعتی ندارد. برای آگاهی بیشتر در این زمینه به این لینک مراجعه کنید.

7- افراد مبتدی دستگاه اندرویدی خود را روت و دستگاه آیفون خود را جیلبریک نکنید

7 راه‌کار ساده برای حفاظت از دستگاه‌های اندرویدی

شاید روت کردن اسمارت فون اندرویدی، اجازه دسترسی به تمامی فایل‌های سیستم عامل را به کاربر بدهد، اما یادتان باشد دسترسی بیشتر به فایل‌، به معنی خطرات امنیتی بیشتر هم هست. اگر دلیل قانع کننده‌ای برای روت کردن دیوایس اندرویدی ندارید، تا حد امکان از آن بپرهیزید./م
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴